Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI 15.6" GT62 GTX106, worth it?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Games spelen, H1Z1/DayZ/The Dwarves. Games die ik op mijn PS4 Pro mis dus. Ook overweeg ik al een tijdje te leren programmeren, puur hobby C# iets. Games draaien lijkt mij het zwaarste, video renderen of dergelijke doe ik niet.

Wat is je budget?
Geen idee, ik dacht eigenlijk dat een gaming laptop duurder ging zijn. Rond de 14-1500€ is wel ok. Duurder kan je beter voor desktop gaan lijkt mij?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dit is niet van belang voor mij.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben er te lang uit om hier een mening over te uiten en heb nog nooit een gaming laptop gekocht. Eerlijk gezegd, afhankelijk hoe deze thread vordert kan het alsnog een desktop worden. Laptop lijkt ons makkelijk qua opbergen en soms mee op zakenreis.

Ik had de volgende op het oog linkje.

MSI 15.6" GT62VR Dominator-027 Intel Core i7 6700HQ (2.60 GHz) NVIDIA GeForce GTX 1060 16 GB Memory 128 GB SSD 1 TB HDD Windows 10 Home 64-Bit G-Sync Gaming Laptop VR Ready

Vraag 1 : Is dit wat? Ik verwacht games op 40-60fps smooth, dat bv een Battlefield 1 lastig doet kan ik inkomen. Ik zou vooral games spelen die mijn PS4 Pro mist (H1Z1, DayZ, The dwarves bv)

Vraag 2 : Iemand ervaring met import van newegg.com
edit: Blijkbaar is het niet zo vlotjes om te bestellen vanop neweg.com naar EU, en ik ben woonachtig in België.

Ik sta uiteraard open voor andere suggesties!!

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2016 19:01 . Reden: Zelf info gevonden ]

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
De gtx 1060 blaast Battlefield op ultra weg met 70 tot 80 fps maak je geen zorgen ;)
YouTube: Battlefield 1 GTX 1060 Laptop Gameplay FPS Test

Hier ze je hoe klanten zich uitlaten over newegg wat niet echt positief te noemen is...
https://nl.trustpilot.com/review/www.newegg.com\

Ik zou persoonlijk voor een game pc gaan, dan maar series kijken onderweg ;)
1. je hebt een kast, en dus "veel" ruimte en dus ook veel meer airflow dan een laptop
2. een pc is makkelijk te upgraden, in een laptop zit je met een zeer beperkte ruimte en alles is op maat gemaakt, dus je kunt bij een laptop eigenlijk alleen qua hardeschijf,ram,sdd upgraden
3. Als een laptop overhit raakt ben je de sjaak en het is nog erger als je geen nieuwe krijgt.
4. de prijs/prestatie verhouding ligt bij een pc zo veel hoger dan een laptop.
5. de monitoren zijn ook nog eens veel beter. 140 hz 29 inch :D
6. Je kunt een pc beter overklokken, laptop ook maar dat raad ik niet aan. en een pc gaat veeel langer mee.

Ik zou alleen een gamelaptop halen als je veel moet reizen en constant op een ander locatie bent.
Als je toch een game laptop haalt haal dan eentje van 17,3+ i.v.m met overhitting,

Aan u de keuze :D

[ Voor 63% gewijzigd door Voyarch op 05-12-2016 23:05 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:07
Die kaart kan prima bf1 spelen, maar zoek vooral een laptop die goed de hitte kan afvoeren.want dat is nogal het nadeel van game laptops.

Mijn g751 word net zoals je op dat tou tube filmpje zag erg heet (cpu) bij die game.

Persoonlijk zou ik voor dat geld voor een Desktop kiezen. Krijg je nog veel meer voor je geld.

[ Voor 17% gewijzigd door freaky35 op 05-12-2016 22:19 ]

• Voyarch
Idd zag ik het over het hoofd, niet fijn als de temp zo heet wordt

[ Voor 174% gewijzigd door Voyarch op 05-12-2016 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Heb ondertussen de medion x7847 besteld!

Groet

• Voyarch
Veel plezier ermee!
Laat aub een review achter als je hem hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bump,

Ventrexe vroeg een 'review' maar eerlijk gezegd kan ik dat nooit niet Tweakers waardig zelf maken zoals sommige van jullie dit doen.

Voorlopig heb ik er 7 days to die, Grim Dawn, CS:GO, Starcraft 2 op gespeeld en hij doet het uitstekend.

Sommige games kan je wel niet ultra 60+ fps draaien, maar goed. Het is een laptop + die 'B+' games hun code/engine is vermoedelijk ook niet optimaal. CS draait bv wel 120fps ofzo ultra, maar dat is grafisch dan weer niets.

Verder voelt hij wel lekker aan, het keyboard is verlicht en je kan de kleur aanpassen van zone A B C, dus niet key per key, dit is misschien een nadeel tov sommige deftige keyboards maar goed.

De gratis medion erazer gaming mouse die er bij zit twv 20€ doet het ook super. Uiteraard is dit geen competitie materiaal maar dat is ook de ambitie niet.

Laptop zelf is best solide, ik zet hem savonds op de kast met 1 hand en hij plooit niet of dergelijke.
De matte afwerking is wel gevoel aan snoepen terwijl ge speelt, alles zie je er op! :)

Verder is er eigenlijk niet veel software op standaard die opvalt of stoort, dat had ik vroeger wel met gewone laptops van asus en acer...

tl;dr hij is zijn geld wel waard imo!

Verwijderd

Hoe zit het met de fan, is die altijd aan, ook bij een beetje browsen? En maakt de fan veel herrie dan? (dus niet bij gamen want dan zal je hem wel horen. :) )

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Links 'boven' op de zijkant dus links van esc-f1 knop en rechts bovenop achter het scherm zijn de 2 uitgangen en volgens mij ventilators.

Deze hoor je alleen als ge de grafische kaart benut.Voor de rest is die wat ons betreft best stilletjes.
Ik merk wel geen verschil tussen zwaar grafisch gebruik of langdurig, hij koelt als je gamed that's it. Geen piek ofzo tot op heden.

Ik denk dat dit eigenlijk een goede eigenschap is dat hij altijd preventief goed de cooling gebruikt?
Zoals nu zit ik cs:go full windowed te tabben op 220fps :)

Verwijderd

Okee, klinkt goed! :) Mooie laptop hoor.
Pagina: 1