Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Vraag
Beste antwoord (via Annuk op 06-12-2016 08:18)
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Alle reacties
Wel even de buiskoppelingen verlijmen tegen vocht.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Klopt dat doe ik sws, alles komt door een buis heen, maar twijfelde alleen om buiten utp te gebruiken of gewone utp.Ben(V) schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:17:
gewoon door een buis trekken.
Wel even de buiskoppelingen verlijmen tegen vocht.
Njah moet sws vanaf de meterkast 2x ymvk kabel trekken t.b.h. van 2 extra groepen die in de meterkast moeten komen en die daar uit moeten komen voor wasmachine/droger en sws nog 1 extra groep, mogelijk zelfs dat daar een 3e groep komt i.v.m. buiten (overkapping enzo) stopcontactje binnen en rest voor de overkapping.NoxiuZ schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:22:
Niet onderlangs gaan, ik weet niet wat je wilt doen maar de hele vloer openbreken lijkt me ook weer overdreven. Omdat er geen kruipruimte is kom je niet ver.
Er wordt dus sws ook gegraven daar voor de kabels, dan ook nog eens voor de waterleiding afvoer
dus zo'n probleem is het niet
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik pak denk ik ook de grijze hostalit buis 3/4", en zorg dat deze netjes in de MK uitkomt en dat deze ook netjes bovengronds uitkomt in de aanbouw/schuurtje, daar werk ik hem netjes af in een (opbouw)doosje.NoxiuZ schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:36:
Ik zou een stevige grijze pvc pijp pakken, 3/4" en als je die volledig dicht kan krijgen end-to-end een cat6 kabel in leggen. Krijg je hem niet volledig dicht neem dan grondkabel ivm vocht. Indien er oxidatie op het koper komt werkt het niet meer (rf signalen reizen over de rand vh koper). En gewone kabel gaat oxideren, het moet goed vocht en dampdicht zijn.
Werk vaak genoeg met UTP bekabeling, maar zit/zat gigantisch te twijfelen wat ik in deze situatie nou beste kan doen voor hun.
Heb nog meer dan genoeg gewone Cat6A liggen, maar geen outdoor kabel
Ter aanvulling, het is een goed geisoleerd hout-skelet schuurtje, geen extreme last v/d kou of vocht ofzo, maar er zit dus geen kruipruimte onder, tegels liggen op zand
Verwijderd
Ik heb nog 70 meter outdoor glasvezel liggen (SM). Interesse? Meteen klaar voor de "toekomst".
Die zijn er voor gemaakt en je kunt er later nog iets anders bijtrekken als je dat wilt.
Ik snap alleen niet goed de diameter.
gewaarwordingshorizon
Ik denk dat het grote getal de echte diameter is. Ik zou zelf die blauwe nemen. Dan heb je later iets meer speling.beascob schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:58:
Is dit wat: 15 meter hdpe buis ?
Ik snap alleen niet goed de diameter.
http://www.marktplaats.nl...0d2&previousPage=lr&pos=4
[ Voor 15% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 07-12-2016 06:24 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Ik zou CAT6 leggen met het oog op de toekomst.
Ik mag het gaan aanleggen, en weet er nog 0,0 van wat er onder het huis ligt, ik weet ook niet of m'n zusje en zwagertje er hebben gekeken.Aikon schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:04:
Ik vind het vreemdste van het verhaal nog wel dat iemand een huis koopt en niet weet of er een vocht- of ongedierteprobleem is tot hij de sleutel heeft.
Ik zou CAT6 leggen met het oog op de toekomst.
Ze zijn wel vaker bij de buren er vlak naast geweest (1 huis er tussen, is een rijtjes blok) en die hebben ze wel ff gevraagd destijds, daar 0,0 problemen m.b.t. vocht.
Verder pak ik gewoon deze Cat6 kabel, want heb ik nog liggen.
Heb voorlopig nog wel klusje onder het huis want mag ook nog meerdere stroomkabels gaan trekken dus komt allemaal wel goed.