Voor een UserForm in een Excel sheet van me wil ik graag bij bepaalde uitzonderingen een TextLabel laten knipperen zodat dit opvalt voor de gebruiker.
Nu heb ik met wat zoekwerk een stukje VBA code gevonden en naar mijn eigen hand gezet, echter lijkt de routine een probleem te hebben om de code Application.OnTime uit te voeren voor een UserForm (in plaats van een gewone Module).
Heeft iemand misschien een idee hoe dit wel zou kunnen?
Dit is de code die ik gebruik:
Nu heb ik met wat zoekwerk een stukje VBA code gevonden en naar mijn eigen hand gezet, echter lijkt de routine een probleem te hebben om de code Application.OnTime uit te voeren voor een UserForm (in plaats van een gewone Module).
Heeft iemand misschien een idee hoe dit wel zou kunnen?
Dit is de code die ik gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Private Sub BlinkingText() 'Deze routine laat het MutatieLogo op het formulier knipperen 'Deze routine staat hier enkel ter referentie de daadwerkelijke routine zit in de Userform_Activate() sectie NextTime = Now + TimeValue("00:00:01") Application.OnTime NextTime, "Update", schedule:=True End Sub Private Sub Update() With Registratie.MutatieLogo If .ForeColor = RGB(0, 0, 255) Then .ForeColor = RGB(255, 255, 0) Else .ForeColor = RGB(0, 0, 255) End With End Sub Private Sub StopIt() Application.OnTime NextTime, "BlinkingText", schedule:=False Registratie.MutatieLogo.ForeColor = RGB(0, 0, 255) End Sub |
[ Voor 10% gewijzigd door Da_maniaC op 05-12-2016 18:21 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!