Winkelen zonder lange wachtrijen.

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperlogit
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 11:53
Beste,

Laat ik maar gelijk beginnen, overigens weet ik niet zeker of ik hier het juiste topic start.

Laatst las ik op Tweakers over Amazon die iets opzetten zonder kassas.

Mijn idee (of het er al is weet ik niet na wat zoeken) is een systeem waarbij je met de app van je bank een qr-code kan scannen, op een stellage bijvoorbeeld van een desbetreffend artikel dat je wilt kopen.

Door de qr-code te scannen van het artikel dat je wilt kopen, kan je direct betalen bij de winkel en vervolgens voor je de deur uitloopt een bewijs kan laten zien dat je zojuist betaald heb.

Is zoiets als dit mogelijk misschien in de toekomst of zelfs nu uit te gaan uit werken?

Graag ben ik benieuwd naar jullie mening.

Met vriendelijke groet,

Joeri

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AH zelfscannen? Of de zelfscan van Ikea? Het idee is niet nieuw.

Echter vraag ik me af of mensen er echt op zitten te wachten, bij de AH zie ik heel weinig mensen zelfscannen.

Meest lastige als het via een app van een bank verloopt is dat die toegang moet hebben tot alle prijzen van alle winkels, die wijzigen soms dagelijks.

[ Voor 30% gewijzigd door Tsurany op 05-12-2016 18:11 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperlogit
Nee, sorry mijn fout. Ik bedoel dus niet dat je elk pakje boter je koopt gelijk moet afrekenen.

Het gaat bijvoorbeeld om een winkel zoals MediaMarkt waar niet al te veel artikelen in een keer worden gekocht.

[ Voor 31% gewijzigd door Sniperlogit op 05-12-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Sniperlogit schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:08:
Kleine toevoeging, het gaat bijvoorbeeld om een winkel zoals MediaMarkt waar niet al te veel artikelen in een keer worden gekocht.
Ook dat gebeurt al. Bijvoorbeeld bij Apple's eigen Apple Stores. Je gaat daar heen met je telefoon, scant en betaalt, en vertrekt weer. Kan wel zijn dat je een security check hebt, maar dat is het dan ook wel. Je kan ook een iPod Touch krijgen, zelf spullen bij elkaar halen, en dan die weer bij de kassa inleveren.

Daarnaast zijn er al heel erg veel van dit soort self-service opties, denk bijvoorbeeld aan apparaat-uit-de-automaat. In Azie is/was het heel normaal om bijvoorbeeld een MP3 speler gewoon uit een automaat te halen. Hell, er waren zelf speciale iPod-automaten waar je iPods kon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sniperlogit schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:08:
Nee, sorry mijn fout. Ik bedoel dus niet dat je elk pakje boter je koopt gelijk moet afrekenen.

Het gaat bijvoorbeeld om een winkel zoals MediaMarkt waar niet al te veel artikelen in een keer worden gekocht.
Dat is toch wat Ikea en AH doen? Scan artikelen, reken af bij de afrekenzuilen en je bent klaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperlogit
Tsurany schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:13:
[...]

Dat is toch wat Ikea en AH doen? Scan artikelen, reken af bij de afrekenzuilen en je bent klaar.
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Wat ik schrijf is wanneer ik een TV wil kopen kan ik deze direct kopen bij het schap, door simpelweg de app van mijn bank te openen en scannen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sniperlogit schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:15:
[...]

Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Wat ik schrijf is wanneer ik een tv wilt kopen kan ik deze direct kopen bij het schap, door simpelweg de app van mijn bank te openen en scannen maar.
Dus het enige verschil is de plek van betalen? Wat wil je nu precies, dat is toch gewoon mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperlogit
Tsurany schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:17:
[...]

Dus het enige verschil is de plek van betalen? Wat wil je nu precies, dat is toch gewoon mogelijk?
Sorry baas, ik zie bij de MediaMarkt in Dordrecht toch aardige drukte en zat er eens overna te denken.

Je hoeft niet persee te reageren als je je gelijk opgefokt voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Of een soort kijkshops waar je niets mee kan nemen maar wel direct kan bestellen.

AH zelfscan vind ik bijzonder handig, sneller en direct in de winkel je tas al ingepakt hebben. Nadeel is wel dat ze je bij iets verkeerd scannen al direct gaan behandelen als een winkeldief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sniperlogit schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:18:
[...]

Sorry baas, ik zie bij de MediaMarkt in Dordrecht toch aardige drukte en zat er eens overna te denken.

Je hoeft niet persee te reageren als je je gelijk opgefokt voelt.
Ik voel me niet opgefokt. Ik snap niet wat je met dit topic wilt. Je hebt een artikel waarin staat wat Amazon wilt doen, je ziet wat Ikea en de AH doen. Enige wat je wilt is dus het moment van betalen veranderen? Dat kan dus prima, zullen veel winkels echter niet op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tsurany schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:07:
AH zelfscannen? Of de zelfscan van Ikea? Het idee is niet nieuw.

Echter vraag ik me af of mensen er echt op zitten te wachten, bij de AH zie ik heel weinig mensen zelfscannen.

Meest lastige als het via een app van een bank verloopt is dat die toegang moet hebben tot alle prijzen van alle winkels, die wijzigen soms dagelijks.
Bij de Decathlon doet iedereen het, bij de Carrefour zie ik ook veel mensen scannen (anders sta je in een lange rij want er zijn bijna geen cassieres)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Sorry, maar iets anders dan een vaag topic kan ik hier niet van maken. Deze krijgt dan ook een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.