Opzoek naar een nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

• dragon450
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2023
Mijn huidige voeding heeft een tekort aan watt en is erg verouderd de laatste jaren..

Welke voeding raden jullie mij aan,
Mijn set-up is nu:
Videokaart: AMD Radeon HD 7700 serie
Moederbord: ga-h77m-d3h
Processor: Intel I5; 3.20 Ghz
Ram geheugen:8 GB ddr3
Thermal master 500w
Schijf: 1 TB
Let op: er komen nog 2 extra schijven in! Een ssd van 250 GB en een hardeschijf schijf van 2 TB.

Omdat er dus 2 schijven bij komen heb ik nieuwe voeding nodig. Als het mogelijk is dan graag een voeding die wel beetje energie zuinig is. We hopen dat jullie ons kunnen helpen!

• dragon450
Ik neem aan dat ik ook rekening moet houden qua aansluitingen? Alle schijven zijn max 3 jaar. Dus hebben de nieuwte aansluitingen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een zwaarder systeem in http://www.tomshardware.c...50-benchmark,3135-14.html verbruikt max 250W.

Oftewel, geen idee hoe jij erachter bent gekomen dat je huidige PSU een tekort heeft maar als je een nieuwe PSU wil, kan je waarschijnlijk uit de voeten met een goede 360W PSU en als je dat niet vertrouwt, een iets zwaardere uitvoering.

Prijzen & uitvoeringen staan in https://tweakers.net/pricewatch/

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Wat is het exacte merk en type van je huidige voeding? Ik hoop niet dat het is wat ik denk want dan heb je een hele slechte voeding.

• dragon450
Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:16:
Wat is het exacte merk en type van je huidige voeding? Ik hoop niet dat het is wat ik denk want dan heb je een hele slechte voeding.
Ik heb een: atx12v. TM-500-PSAP-F1 W/Passive. Een kennis had mij verteld dat dit geen goede voeding meer was... Ik hoor graag van u beslissing.

Verwijderd

Het is nooit een goede voeding geweest en ook nooit een 500W voeding. Staat ook niet op dat het een 500W voeding is, alleen in de naam zie je 500 staan. Maar je mag blij zijn als die 200W stabiel kan leveren.

Welke behuizing heb je nu?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CAA, want enkel product.

• dragon450
Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:39:
Het is nooit een goede voeding geweest en ook nooit een 500W voeding. Staat ook niet op dat het een 500W voeding is, alleen in de naam zie je 500 staan. Maar je mag blij zijn als die 200W stabiel kan leveren.

Welke behuizing heb je nu?
Ik weet het niet 100 % zeker maar hij heet het exacte uiterlijk als de: Cooler Master behuizing: Silencio 550. ik kan geen merk of type nummer vinden.. er staat alleen aan de voorkant: DT als logo.
ik heb de Computer 3 jaar terug ongeveer gekocht in een computerwinkel.
Presenteert mijn computer nu ook minder doordat er een slechte voeding inzit ?
want opzicht doet de voeding het wel gewoon,ik heb nu alleen gehoord dat die voeding niet aan te raden is..

Verwijderd

dragon450 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:01:
[...]

Ik weet het niet 100 % zeker maar hij heet het exacte uiterlijk als de: Cooler Master behuizing: Silencio 550. ik kan geen merk of type nummer vinden.. er staat alleen aan de voorkant: DT als logo.
Zou een OEM versie kunnen zijn waarbij de fabrikant zijn eigen merk logo erop plakt. Is dan gewoon een behuizing van Cooler Master zonder de logo's waarbij de fabrikant hun eigen logo erop mag plakken.
Presenteert mijn computer nu ook minder doordat er een slechte voeding inzit ?
Nee is zo'n voeding stukken stechter, dus slechte prestaties en daardoor meer slijtage aan de andere componenten. Slechte kwaliteit en daardoor een veel grotere kans dat die stuk gaat. Voeding die stuk gaat kan de andere onderdelen ook meenemen in zijn dood. Ook zal zo'n voeding minder goed beveiligd zijn tegen storingen van buitenaf, de netspanning is nu eenmaal niet storingsvrij en perfect. Daarom zit er een tal van filter componenten in een goede voeding.

Maar de pricewatch: Cooler Master GM G450M, pricewatch: Antec VPF Series 450W en pricewatch: Corsair CX450M zijn drie goede budget vervangers. Die kunnen overigens ook nog een high-end videokaart aan, mocht je de videokaart nog willen vervangen.

Van twee van bovenstaande voeding heb ik trouwens ook nog een review geschreven:
productreview: Corsair CX450M review door Verwijderd
productreview: Antec VPF Series 450W review door Verwijderd
Pagina: 1