Ervaringen pechhulp on demand (of geen pechhulp)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:21
Even de case in kwestie:

Ik heb een auto, en rij hiermee niet veel. De auto heeft nu bijvoorbeeld al twee maanden stil gestaan. De auto wordt gebruikt voor vakantie, af en toe voor werk, of ritten naar andere steden of een woonboulevard. Om de kosten te drukken wil ik graag mijn ANWB opzeggen (a 85 euro per jaar) - wat maandelijks geld kost en je notabene ook nog moet betalen voor pechhulp in je eigen stad.

Nu komen steeds meer alternatieven met pechhulp on demand: Je betaalt maandelijk 0 euro maar je betaald pas een bedrag als je hulp nodig hebt.

Graag wil ik weten wat de ervaringen van mijn medetweakers zijn met pechhulp on demand zijn - of simpelweg geen pechhulp en je probleem oplossen als het komt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-04 07:39
Hoeveel km rij je per jaar dan? Hoe oud is je auto? Staat van je auto?
En 85,- per mnd?! Instap Nederland is 85,- per jaar volgens mij.
Heb je zelf al wat uitgezocht? Wat kost het als ze on demand komen?

[ Voor 103% gewijzigd door DeBaroN op 05-12-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:21
baronruud schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:41:
Hoeveel km rij je per jaar dan? Hoe oud is je auto? Staat van je auto?
En 85,- per mnd?! Instap Nederland is 85,- per jaar volgens mij.
Heb je zelf al wat uitgezocht? Wat kost het als ze on demand komen?
Rond de 10.000, maximaal.

85 euro, omdat ik in het buitenland vaak op vakantie ga heb ik Europa instap. Bij bijvoorbeeld Allsecur kost wegtakelen 150 euro.

Het gaat mij niet zo zeer om de prijzen, maar meer wat er niet op de websites staan: Addertjes onder het gras, limitaties, dat soort zaken: Ervaringen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:25
Wat voor auto heb je. Als je een Volkswagen hebt en je laat het onderhoud bij een dealer uitvoeren heb je ook pechhulp en heb je geen ANWB of andere pechaanbieder nodig.
Andere merken hebben waarschijnlijk ook wel zoiets.

[ Voor 13% gewijzigd door boers706 op 06-12-2016 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Bij je verzekering zit vaak al pechhulp bij.. maar toch, ANWB is wel handig aangezien ze zo groot zijn en je dus snel kunnen helpen. Die on-demand diensten zag ik laatst dat dat 'vanaf 65 euro per geval' is dus dan hoef je maar één keer pech te hebben en je hebt de ANWB er al uit. Ze hebben me twee jaar geleden volgens mij 3 x op 2 maanden tijd geholpen omdat ik weer eens stil stond met vuil in m'n carburateur, dat zou voor mij duur uitgepakt zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:32

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik mag toch hopen dat je €85,- per jaar bedoelt, €7,- per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:56

-tom-562

Oliesjeik

boers706 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:30:
Wat voor auto heb je. Als je een Volkswagen hebt en je laat het onderhoud bij een dealer uitvoeren heb je ook pechhulp en heb je geen ANWB of andere pechaanbieder nodig.
Andere merken hebben waarschijnlijk ook wel zoiets.
Dat is gewoon een sigaar uit eigen doos, onderhoud bij de dealer is gewoon duurder :P
En als je nog een motor of vaak met aanhanger/caravan rijdt, heb je er ook weinig aan.

BTW TS, hoe kom je aan 85 euro per maand?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:33
Het duurste pakket met pechhulp in Europa bij de ANWB kost €199,- per jaar, oftewel €16,58 per maand... het goedkoopste Europa pakket is €85,- per jaar en dat is €7,08 per maand...

De TS heeft de kosten denk ik niet helemaal goed in het versier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:02
De ANWB is voor de bestuurder. Auto maakt niet uit. (max 3 kentekens hulp per jaar o.i.d)
Ik verwacht dat het bij de verzekering/dealer alleen op de auto gaat. Rij je dus in een geleende auto, of van de zaak, dan heb je dus pech.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:57
De TS heeft het toch duidelijk over €85,- per jaar? Hoe komt iedereen erbij dat hij claimt dat het €85,- per maand zou kosten?
mijn ANWB opzeggen (a 85 euro per jaar) - wat maandelijks geld kost
Dus €85,- per jaar en je betaald dat per maand (€7,08 per maand).

Ik ben ook wel benieuwd na de ervaringen met pechhulp on demand. Vind het ANWB lidmaatschap ook nogal aan de prijs.
De ANWB is voor de bestuurder. Auto maakt niet uit. (max 3 kentekens hulp per jaar o.i.d)
Ik verwacht dat het bij de verzekering/dealer alleen op de auto gaat. Rij je dus in een geleende auto, of van de zaak, dan heb je dus pech.
Evenzo zou mijn vriendin dus pech hebben als ik een ANWB lid ben, maar als zij onderweg ermee stil komt te staan.

[ Voor 31% gewijzigd door scrappy.doo op 06-12-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:53
Toen ik nog op de alarmcentrale van de ANWB werkte (7 jaar geleden) was het altijd goedkoper om lid te zijn van of de ANWB of een andere goede pechhulpdienst. Als je een keer pech hebt heb je het er al uit, helemaal in het buitenland. De werkelijke kosten van pechhulpdienst, vooral in het buitenland, zijn zeer hoog. Daarnaast wordt alles voor je geregeld, inclusief leenauto en verblijf als dat nodig is. Ik zou goed lezen wat die on-demand dienst leverd en tegen welke kosten. Moet haast wel duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-04 07:39
scrappy.doo schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:28:
De TS heeft het toch duidelijk over €85,- per jaar? Hoe komt iedereen erbij dat hij claimt dat het €85,- per maand zou kosten?
Omdat hij ondertussen de TS heeft aangepast ;)

(volgende keer zal ik de TS quoten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04 21:12
Eli3l schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:29:
Toen ik nog op de alarmcentrale van de ANWB werkte (7 jaar geleden) was het altijd goedkoper om lid te zijn van of de ANWB of een andere goede pechhulpdienst. Als je een keer pech hebt heb je het er al uit, helemaal in het buitenland. De werkelijke kosten van pechhulpdienst, vooral in het buitenland, zijn zeer hoog. Daarnaast wordt alles voor je geregeld, inclusief leenauto en verblijf als dat nodig is. Ik zou goed lezen wat die on-demand dienst leverd en tegen welke kosten. Moet haast wel duurder zijn.
De buitenland kosten zitten gewoon in mijn reisverzekering. Dus niet van toepassing. Voor de rest in de 20 jaar dat ik auto rijd nog nooit een pechdienst nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:02
Niet iedereen kan een onderhoudsvrije auto betalen met dealer pechhulp (vaak gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:22
Je kunt ook klant worden bij ANWB zodra je met pech langs de weg komt te staan. Je moet dan wel een fikse meerprijs (ik lees op internet bedragen tussen de €160 - €230 ?) betalen (bovenop de kosten van een jaarabonnement), maar als je al jaren geen pech hebt gehad, dan verdient zich dat wel terug. In het buitenland is het natuurlijk een ander verhaal, dan gaat dat niet werken lijkt mij. Maar mogelijk dat je voor de periode in het buitenland dekking via je reisverzekering kunt regelen.

Ik heb een tijdje terug de ANWB opgezegd. We hadden het twee jaar lang erg voordelig via jongerenvoordeel. Maar we rijden zeer weinig met de auto en vaak ook nog in/om de woonplaats. Bij ANWB moet je daar nog weer een aparte module voor afnemen als je pechhulp wilt ontvangen in je woonplaats. Als je auto voor de deur staat met een lege accu dan heb je zonder die module niet eens recht op pechhulp. Aangezien het toch vaak dat soort situaties zijn, heb ik besloten om het op te zeggen. Mocht zoiets voorkomen dan bel ik m'n broertje ofzo wel, die dan met startkabels langskomt. Of laat de garage in m'n woonplaats de auto afslepen naar hun garage.

Via de autoverzekering (InShared) kan ik ook pechhulp afsluiten zie ik. Flink voordeliger dan de ANWB. Maar zullen vast ook wat meer beperkingen aan zitten. Feit blijft natuurlijk ook, hoe handig ben je zelf om onderweg iets te kunnen oplossen (ik heb altijd wel wat tie-rips e.d. in de auto liggen om een losse uitlaat o.i.d mee te fixeren) en hoe oud/betrouwbaar is de auto waar je in rijdt. Ik rijd in een Toyota, staan toch wel bekend als zeer betrouwbare auto's.

[ Voor 89% gewijzigd door ThinkPad op 06-12-2016 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:55
Ik ben dit jaar lid geworden omdat ik langs de weg stil stond.. Betaalde niet veel extra omdat ik direct lid werd (zeker geen 100+ zoals hierboven staat, volgens mij betaal ik het eerste jaar 85 euro in plaats van 49 (jongerenvoordeel 25-)). Ik heb het er voor dit jaar wel weer uit (eerste keer eigen auto, vorige week auto van m'n oma opgehaald, maar daar was de accu van leeg..).
Aangezien ik een auto van 35jr oud heb laat ik de ANWB nog wel doorlopen. Als ik alleen met moderne auto's zou rijden zou ik geen abbonement nemen. Dan is afsluiten langs de weg goedkoper (hoe vaak gebruik je zoiets met een normale moderne auto, 1 keer per 3 jaar?).
Addertje bij ANWB en lid worden langs de weg (naast de hogere kosten): ze mogen je bij die (eerste) pechhulpvraag niet wegslepen. Wel een paar meter naar een veilige plaats, niet naar de garage zoals ze bij een normaal abonnement wel doen.

[ Voor 7% gewijzigd door jakob558 op 06-12-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:56

-tom-562

Oliesjeik

jeroen3 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:16:
Niet iedereen kan een onderhoudsvrije auto betalen met dealer pechhulp (vaak gratis).
En wat als je het wel kan betalen, maar niet wilt? Ik doe het onderhoud aan mijn auto zelf :P Plus ANWB is voor mij ideaal omdat ik als persoon gedekt ben. Zowel mijn auto (i.c.m. caravan/aanhanger) en mijn auto. Plus ik onderhoud mijn auto zelf :+
Ik heb de ANWB in 10 jaar tijd 2x nodig gehad, en het is wat mij betreft het geld wel waard. 1x met de motor op motorvakantie, dan heb ik gewoon geen zin in moeilijk geregel, ANWB heeft alles toen voor mij geregeld. En 1x met een lekke band met een caravan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:22
Voor vakantie zou ik ook wel pechhulp nemen inderdaad. Je wilt niet langs de Autoroute du Soleil o.i.d. komen te staan en in je slechtste Frans de pechhulpdienst opgetrommeld zien te krijgen. Dan is het toch wel fijn als je contact kan opnemen met een Nederlandstalige alarmcentrale die dat werk voor je uit handen neemt en je ontzorgt daarin.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 06-12-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
baronruud schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:58:
[...]

Idd, maar gek genoeg is dat niet zichtbaar onderaan de post... het was ook wel netjes geweest van de TS om dit even te vermelden dat dit een foutje betrof.

Dit is misschien wel een handige site, hier staan de kosten van pechhulp van diverse aanbieders onder elkaar...

https://www.pechhulpvergelijk.nl/

En volgens mij was het al genoemd, check je verzekering ook eens... ik heb bij mijn verzekering voor 3 euro extra in de maand pechhulp en als ik daar gebruik van maak dan komt de ANWB :)

[ Voor 30% gewijzigd door MicGlou op 06-12-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:55
Dat is de kanttekening inderdaad: buitenland.
Mijn uitgangspunt hierboven is in Nederland. Als het buitenland betreft en de reisverzekering dekt weinig tot niets mbt pechhulp is ANWB echt aan te raden. Afgelopen jaren 2/3 keer achter elkaar moeten gebruiken (Renault uit 2005, hiephoi) en ANWB helpt echt met alles; naar garage slepen, vertalen, leenauto regelen en ook repatriëring. Met als enige kosten de garagekosten van wat Italiaanse en Franse autogarages.. Dat doet geen ander pechhulp-bedrijf beter voor dat bedrag denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:29:
Voor vakantie zou ik ook wel pechhulp nemen inderdaad. Je wilt niet langs de Autoroute du Soleil o.i.d. komen te staan en in je slechtste Frans de pechhulpdienst opgetrommeld zien te krijgen. Dan is het toch wel fijn als je contact kan opnemen met een Nederlandstalige alarmcentrale die dat werk voor je uit handen neemt en je ontzorgt daarin.
Ik heb een WA+ verzekering voor m'n motor, erg goedkoop gebeuren, maar zelfs daar zit pechhulp bij in het buitenland. In londen kreeg ik pech en werd gratis weggesleept naar een reparateur. Die kon het gelukkig fixen binnen 3 dagen (eigenlijk gewoon gelijk) maar anders kreeg ik een berging terug naar NL vergoed en ook wat andere kosten.

Laatst had ik in NL pech en toen gaven ze niet thuis (conform de voorwaarden). Let dus op met wat je allemaal afsluit, voor je het weet betaal je dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:57
baronruud schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:58:
[...]

Met het risico zout op de spreekwoordelijke slak te gooien:
Waarom staat er dan niet bij dat de TS is aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:46
scrappy.doo schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:01:
[...]

Met het risico zout op de spreekwoordelijke slak te gooien:
Waarom staat er dan niet bij dat de TS is aangepast?
Verandering is te klein.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:12
Kan aan mij liggen hoor, maar als je gewoon een fatsoenlijke auto koopt en fatsoenlijk onderhoud doet, waarvoor heb je dan pechhulp nodig?

Ik heb met al mijn auto's wel eens pech gehad, maar nooit dusdanig dat anwb moest komen. Heb twee uitersten gehad, een dynamo die ineens kapot ging en een koppeling waarvan het druklager eraf lag, maar met beide gewoon kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:53
pacificocean schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:14:
[...]

De buitenland kosten zitten gewoon in mijn reisverzekering. Dus niet van toepassing. Voor de rest in de 20 jaar dat ik auto rijd nog nooit een pechdienst nodig gehad.
Ik bedoelde met die kosten uiteraard de kosten die je zelf mag betalen als je geen verzekering hebt voor pechhulp. Even slepen vanaf de snelweg naar een garage kost al snel een paar honderd euro en dan moet je nog hopen dat je niet bij een stel beunhazen neer word gezet.

En dat jij nooit pechhulp nodig hebt gehad is uiteraard heel fijn voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
_JGC_ schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:22:
Kan aan mij liggen hoor, maar als je gewoon een fatsoenlijke auto koopt en fatsoenlijk onderhoud doet, waarvoor heb je dan pechhulp nodig?

Ik heb met al mijn auto's wel eens pech gehad, maar nooit dusdanig dat anwb moest komen. Heb twee uitersten gehad, een dynamo die ineens kapot ging en een koppeling waarvan het druklager eraf lag, maar met beide gewoon kunnen rijden.
Zelfs het beste paard van stal struikelt wel eens... hoe goed je een auto ook onderhoud, er kan altijd iets mis gaan waardoor je simpelweg niet verder kan rijden, want ook nieuwe/goede onderdelen kunnen kapot gaan.

Dan kan je al denken aan 'eenvoudige' dingen als een dubbele lekke band... je hebt normaal gesproken maar materiaal om 1 band te kunnen herstellen... als de meeste mensen dat al bij zich hebben.

Die ouwe van mij had onlangs bijvoorbeeld een kapotte sensor in het blok bij een vrij jonge en goed onderhouden auto, de auto viel tijdens het rijden gewoon uit en kon niet meer gestart worden... het was zelfs een eenvoudige reparatie maar als je niet rijden kan dan zal je toch minstens weggesleept moeten worden.

En een goede kennis van mij heeft onlangs zelfs stilgestaan met een 8 maanden oude Skoda Octavia, nog geen 5000km op de teller, bleek een fabricagefout in de verdeler te zijn... ook dat kan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nog een optie
Hoe werkt Total Assistance?

Je krijgt standaard 2 weken gratis pechhulp (auto's en motoren) wanneer je:

in het bezit bent van een geldige (niet verlopen) en geregistreerde TOTAL Clubcard (gratis verkrijgbaar op het tankstation)
je je hebt aangemeld voor Total Assistance (log in met je spaarpasnummer en registreer het kenteken

Start en eind van de pechhulp

Na één tankbeurt van minimaal 20 liter Total Excellium brandstof (8 liter voor motorfietsen) bij een bemand tankstation, kom je in aanmerking voor gratis pechhulp in je woonplaats, in Nederland en in Europa; 2 weken lang, 24 uur per dag, 7 dagen per week
Let op dat je je tankbeurt direct laat registreren via het scannen van je TOTAL Clubcard. Geef je TOTAL Clubcard vóór je betaling aan de stationsmedewerker af.
Wanneer je weer minimaal 20 liter Total Excellium brandstof tankt (8 liter voor motorfietsen) bij een bemand tankstation, dan wordt jouw recht op gratis pechhulp via Total Assistance automatisch gecontinueerd.
Geef Assistance cadeau!

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 06-12-2016 11:59 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

het heet dan ook niet voor niks pechhulp. Er kan altijd wat gebeuren, wat niets te maken hoeft te hebben met het onderhoud van de auto: bijvoorbeeld een v-snaar of distributieriem die springt ondanks het feit dat die volgens de onderhoudsstandaarden nog 20.000 kilometer mee zou moeten kunnen...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Force
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-04 16:49
Ik heb ANWB jongerenvoordeel gehad, maar deze opgezegd.
Bij de aanschaf van mijn nieuwe auto (occasion) begin dit jaar kreeg ik een jaar lang gratis pechhulp van de garage. Zelfde Europa dekking en voorwaarden als de ANWB, inclusief pechhulp in eigen woonplaats.
Hierna deze steeds verlengd met 50 euro per jaar, echt een heel stuk goedkoper voor dezelfde service.
Voorwaarde is wel dat het onderhoud uitgevoerd wordt door die garage/dealer, maar zo duur zijn ze niet gelukkig.
Incidenteel onderhoudt laat ik door een maatje of andere garage doen, en de beurten en apk door de dealer ivm wegenwacht.

Gezien ik dik 1700 km per maand rij, vind ik het wel fijn iets van wegenwacht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 23:12
Pietervs schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:06:
[...]

het heet dan ook niet voor niks pechhulp. Er kan altijd wat gebeuren, wat niets te maken hoeft te hebben met het onderhoud van de auto: bijvoorbeeld een v-snaar of distributieriem die springt ondanks het feit dat die volgens de onderhoudsstandaarden nog 20.000 kilometer mee zou moeten kunnen...
Kan uiteraard altijd. Wat alleen ook veel gebeurt zijn uitgesteld onderhoud, problemen die je mijlenver aan ziet komen of bijvoorbeeld iets simpels als met een lege tank op de vluchtstrook staan.

Mijn ouders en m'n broertje hebben ook wel eens pech gehad (distributieriem en vastgelopen motor), maar in die gevallen heeft de garage of m'n vader ze gewoon afgesleept. Heb je geen pechhulpverzekering voor nodig. In het buitenland wordt dat al snel anders, maar ook dat kan je afdekken met je reisverzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-04 09:21
Heb ongeveer 9 jaar een eigen auto en nog nooit pechhulp gehad. Heb het ook nooit afgesloten. Stel ik krijg pech en neem ter plekke een abonnement bij ANWB of een on demand pechhulp dan ben ik nog steeds fors goedkoper uit dan wanneer ik al die tijd lid was geweest. Pechhulp is een verzekering, en je moet alleen verzekeren wat je niet kan of wilt betalen in 1x .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:47

Jij vraagt je auto elke ochtend netjes om geen lekke band te krijgen? Of 1 van de andere 100 mogelijke defecten?

Daarnaast kun je niet veel met deze vraag tbh. Gewoon de voorwaarden lezen en je weet de "addertjes onder het gras"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:51

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Altijd fijn als mensen hun eigen vragen beantwoorden. :) Je kunt dus pechhulp nodig hebben omdat ook bij fatsoenlijk onderhouden auto's dingen stuk gaan. Zelf heb ik een keer een band serieus stuk gereden op een scherp stuk steen. Auto van twee jaar oud in perfecte staat van onderhoud, maar wel eentje zonder reservewiel.

Moet wel zeggen dat we vroeger vaker pechhulp nodig hadden toen we nog met veel oudere auto's reden. Dit topic zet me wel aan het denken over de twee ANWB wegenwacht abo's die we hebben. Het kon inderdaad wel eens gunstig zijn om er eentje te laten vervallen en in het geval van problemen van zo'n on-demand dienst gebruik te gaan maken.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 11:22
Nopheros schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:48:
Jij vraagt je auto elke ochtend netjes om geen lekke band te krijgen? Of 1 van de andere 100 mogelijke defecten?
Ik verbaas me eerder dat op een normale dinsdag 3000 mensen gebruik maken van de ANWB. Bij 3 miljoen leden is dat gemiddeld eens in de 3 jaar. Een groot deel daarvan zal zijn voor een lekke band, kapotte lamp(en) of lege accu. Als je zelf een klein beetje handig bent, heb je ze daar niet voor nodig. Dan blijft bij goed onderhoud een veel kleinere kans over, en is het voordeliger om het eens in de zoveel jaar gewoon zelf te betalen.
Als het straks -17 is en m'n auto 's ochtends niet wil starten, verzin ik voor die dag wat anders. Accu bestel ik online, en de volgende dag schroef ik hem er in.
Jazzy schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:54:
Moet wel zeggen dat we vroeger vaker pechhulp nodig hadden toen we nog met veel oudere auto's reden. Dit topic zet me wel aan het denken over de twee ANWB wegenwacht abo's die we hebben. Het kon inderdaad wel eens gunstig zijn om er eentje te laten vervallen en in het geval van problemen van zo'n on-demand dienst gebruik te gaan maken.
En juist bij moderne auto's kan de ANWB er steeds minder mee. Op vakantie ooit een lekkende stuurbekrachting gehad. Bijgevuld en "ga hem maar omruilen". De volgende auto had geen werkende verwarming. Wegenwacht kon er niets mee, dus weer omgeruild.

[ Voor 29% gewijzigd door RemcoDelft op 06-12-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:51

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

RemcoDelft schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:56:
[...]

Als het straks -17 is en m'n auto 's ochtends niet wil starten, verzin ik voor die dag wat anders. Accu bestel ik online, en de volgende dag schroef ik hem er in.
Je realiseert je hopelijk ook dat jij niet de standaard bent?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 13:19
Al die verhalen over dat je het niet nodig hebt als je een 'nieuwe' auto rijdt is natuurlijk wel eigen ervaring en geen realiteit. Er kan je altijd iets over komen waardoor je het nodig hebt. Mijn auto is nieuw gekocht in 2013 en heb daar al 4 of 5 keer de ANWB bij gehad.

De eerste keer reed ik over het metalen deel van een spanband en was er toch echt een band helemaal kapot. Sta je dan op de A8 met een lekke band (nieuwe auto's hebben vaak geen reserve wiel).
Alle andere keren was in een periode van 3 weken waarbij ik steeds een cilinder kwijt raakte tijdens het rijden. Zowel de ANWB als de dealer konden niet goed vinden wat het was maar uiteindelijk is het wel opgelost.

Tevens ook een keer ANWB nodig gehad dat ik in een leenauto reed omdat mijn auto total loss was gereden.

Conclusie is dat je nooit weet wat je kan gebeuren en wanneer en waar het kan gebeuren. Wil je op zeker spelen en geen onverwachte kosten hebben dan zit je goed bij de ANWB of routemobiel. Rijd je altijd in dezelfde auto dan kun je het regelen via je verzekering. Rijd je een nieuwe auto dan kun je het vaak via het merk doen (niet de dealer).
Denk je nooit wat te hebben en wil je alleen betalen als je echt wat hebt dan kun je geen voor een van de nieuwe diensten. Maar die kosten liggen vaak al hoger dan een jaar abonnement bij de ANWB, maar is wel goedkoper dan 3 jaar lidd zijn voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-01 17:04
Ben nu al bijna 3 jaar in het bezit van een 106 uit 2000. Ben ICT'er en geen automonteur maar preventief onderhoud doe ik zelf. Dus u raad het al, ik heb nog nooit met problemen aan de kant van der weg gestaan. Ik rij gemiddeld 12000-15000 KM per jaar. Zal ook zo niet pechhulp aanschaffen.

Veel garage's bieden 1 jaar "pechhulp" als u een beurt doet bij hun als u het niet zelf aandurft. Dus ik zal pechhulp niet aanraden. Zelfde geld voor mijn ouders die hebben in 30 jaar ook nog nooit de hulp van een ANWB of andere instantie nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 23:27
Ik vond de ANWB (was destijds lid) toch erg handig.
Een keer gat in klep van Volvo 940 en een keer gebroken koppelingskabel Peugeot 405.

Wellicht dat ik die koppelingskabel had kunnen fixen maar was op weg naar trouwerij en dat ging met de leenauto uiteindelijk prima.

Nu een Prius die in onderhoud is bij Toyota dus met pechhulp van Toyota. Nooit nodig gehad, maar zonder die pechhulp zou ik nog bij de ANWB zitten.

Is toch een stukje zekerheid dat je met een gezin wel kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zit juist te denken zoiets te nemen omdat ik veel ver van huis ben en ook s'avonds laat. Voorlopig al 160.000 km niet langs de weg gestaan maar de auto wordt wel wat ouder nu.

Maar dit soort dingen kunnen ook bij je autoverzekering dan heb je bij pech of een ongeval hulp en eventueel een vervangauto en hoef je geen twee verschillende dingen af te sluiten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 11:22
Leader98 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:03:
Als ik met m'n gezin langs de kant sta, kan ik altijd een taxi bellen. Die is er waarschijnlijk veel sneller dan de ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leader98 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:03:
Ik vond de ANWB (was destijds lid) toch erg handig.
Een keer gat in klep van Volvo 940 en een keer gebroken koppelingskabel Peugeot 405.

Wellicht dat ik die koppelingskabel had kunnen fixen maar was op weg naar trouwerij en dat ging met de leenauto uiteindelijk prima.

Nu een Prius die in onderhoud is bij Toyota dus met pechhulp van Toyota. Nooit nodig gehad, maar zonder die pechhulp zou ik nog bij de ANWB zitten.

Maar als je een autoambulance en een taxi belt heb je ook zekeheid, en geen hoge maandelijkse kosten. De anwb gaat je gezin toch niet thuisbrengen. Ik snap je gedachtegang wel hoor, maar er zijn meerdere manieren om zekerheid te krijgen, waaronder gewoon ter plekke wat regelen.

Zelfde met de lekke band, echte zekerheid heb je door een reserveband mee te nemen in de voor jou goede maat. ANWB heeft steeds vaker niet de goede maat band bij, en dan kan je nog niet verder. Kijk, als je simpelweg fysiek geen band kan wisselen, dan is het een ander verhaal. Er zijn altijd voor en tegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duidelijkzo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:20
Mijn Subaru dealer geeft na een onderhoudsbeurt mobiliteitsgarantie voor een jaar. Door heel Europa, met evt verblijfskosten en service voor de caravan als dat nodig is. Geldt tot de auto 15 jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
De ANWB is in de loop der jaren verworden tot een hele vervelende commerciële organisatie die geen barst meer geeft om de belangen van de automobilist. Met handige marketingtaal hebben ze ook de premie voor de wegenwacht service flink opgeschroefd.

Maar de Wegenwachters zijn top! Mensen die echt heel veel van auto's weten en kunnen. Als je eens pech hebt kan je op ze bouwen. Dat doet geen andere pechhulp dienst ze na. Als het niet heel makkelijk is slepen die je alleen af.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-04 13:26
Ik ben erg te spreken over de wegenwacht. Bij aanschaf van mijn auto zat een jaar Bosch pechhulp. Echter, bij pech moet je naar een Bosch garage (duurder en verder weg dan mijn eigen garage). Daarnaast heb je bij hen ook niet de optie om je auto bijv naar huis te slepen als je dat wilt.

Daarna overgestapt op ANWB, en die mensen weten wat ze doen. Laatst stond mijn vrouw met pech. Half uurtje later komt de wegenwacht, binnen10min gefixed: kapotte bobine, die nog eens voordeliger was dan bij de garage!

Het is wellicht niet de goedkoopste, maar in mijn ogen wel een goede prijs/kwaliteit verhouding. Geen belangenverstrengelingen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bace19782
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-05-2023
bij bv de pech hulp aan bieders die pay per use doen dus betalen per keer kost t per keer maar ook daar zitten er veel haken en ogen aan roadgard vraagt bv voor starthulp 70 e lekke band 100 slepen vanaf 125 lege tank 125 sleutels in de auto 100 en andere pech 100 euro voor 1 hulp verlening dat is toch best duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bace19782
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-05-2023
over de lekke danden van mr aikion ze hebben tegenwordig banden en zelfs een noodwiel

Anoniem: 992977

spam

[ Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 24-11-2017 17:01 ]

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-04 21:42
Ik heb zeer wisselende ervaringen met de Wegenwacht. Al moet ik eerlijk zeggen dat mijn slechte ervaringen in het buitenland voorkwamen. Mijn wegenwacht verzekering betreft Europa service incl vervangend vervoer.

Ben ooit met auto gestrand op 30 km van huis, motor overleden. Aangezien we snel verder moesten, zelf vervangend vervoer geregeld en de wegenwacht de auto laten afslepen en uiteindelijk naar huis laten brengen. Vervolgens zelf motorblok vervangen, auto heeft daarna nog een jaar gereden.

Tweede geval: Pech met bedrijfswagen op 100 KM van huis. EGR klep kapot. Afgesleept naar veilige plek, wegenwacht wist het probleem tijdelijk op te lossen door de EGR klep te bypassen. Gaf me genoeg tijd om naar de garage te gaan die het permanent op moesten lossen.

Derde geval: Van Nederland naar Engeland rijden, er in Engeland achter komen dat de auto ineens belachelijk veel olie zuipt: 10 liter op 200 km terwijl hij daarvoor slechts 2 liter op 4000 KM nodig had gehad. Een dag later was het zelfs 5 liter op 80 KM (toen we bij de bestemming aankwamen ging het olie lampje branden). Wegenwacht gebeld, die schakelde AA in, auto afgesleept naar plaatselijke AA opslag. kreeg vervolgens bericht dat de koppeling vervangen moest worden, en er nog genoeg olie was om thuis te komen. Dit vonden wij vreemd omdat het een automaat was, en we ook heel goed wisten dat er geen olie meer in zat (pijlstok kurkdroog). Navraag bij de AA gedaan: miscommunicatie bij de WW, AA wist wel wat eraan mankeerde maar mocht niks doen zonder toestemming, welke niet kwam.

Puntje bij paaltje: We hebben zelf vervoer terug geregeld, want we moesten de volgende dag weer terug, maar konden niet met het vliegtuig ivm teveel bagage, en we mochten de boot niet op zonder auto. Een huurauto blijkt het land niet uit te mogen..

Heeft nog wel even geduurd voordat ik mijn voorgeschoten kosten terug heb gekregen. Enige wat de WW voor ons gedaan heeft: nietigverklaring van de auto geregeld die in Engeland achterbleef.

Laatste verhaal: Naar Polen gaan voor een weekendje weg. Op zondag op de terugweg in Duitsland komt er wel veel lawaai onder de motorkap vandaan en controle wijst uit dat we geen koelvoeistof meer hebben ondanks dat de temp meter niks vreemds aangeeft. Bijgevuld, 10 km later weer controleren: Koelvloeistof weer op, volgens de meter nog altijd niks aan de hand. 2 mogelijkheden: Koppakking ligt eruit, of waterpomp kapot. Wegenwacht gebeld, die stuurt ADAC op ons af. Dat heeft ruim 2 uur geduurd, en die sleept ons af naar een garage in de buurt en dropt ons bij een hotel.

Wij bellen voor vervangend vervoer, want de andere 2 moeten de volgende dag weer werken. Maar nee, ze willen eerst afwachten of de auto in 2 dagen te repareren is. Wat we dus niet gaan weten voor de volgende ochtend.... Onderling overlegd, nachttrein gepakt van Brandenburg naar Utrecht. 21u vertrokken, 7u 's morgens thuis gekomen. Ikzelf was vrij, dus ben zelf maandag avond weer met auto ambulance teruggegaan naar Duitsland om de auto op te halen. Bij terugkomst bleek het de waterpomp te zijn, auto rijdt inmiddels weer prima.

Mijn conclusie: Wegenwacht werkt uitstekend, zolang je niet in het weekend in buitenland strandt, en de volgende dag ook geen afspraken hebt. Want vervangend vervoer krijg je alleen voor elkaar als het direct duidelijk is dat de auto echt absoluut niet meer kan rijden en ze een andere wagen kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb nu pechhulp van Nissan, hiervoor tankte ik bij Total (België). Dan betaalde ik iets meer voor een tank maar had ik drie weken pechhulp. Ik heb het nooit nodig gehad in de 200.000 km die ik zo gereden heb.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:46
Heb nu al een jaar of 5 ANWB pechhulp en ben er zeer over te spreken. Heb ze nu vier keer nodig gehad, en ben drie keer geholpen. Let wel: ik rij in een auto van 15 jaar oud met ruim 300.000km op de teller en maak ongeveer 25-30.000 km per jaar.

1e keer was een lege accu, starthulp gehad en kon weer verder.
2e keer stak er een dier over op de snelweg. Raakte hem net, flinke schade tot gevolg. Hoewel dit officieel niet onder pech valt is er toch een WW'er gekomen, heeft samen met mij alles nagelopen en het een en ander aan loszittend plastic vastgemaakt. Reed nog samen met mij mee vanaf Hoogeveen tot aan Assen om te kijken of de auto verder rijdbaar was, helemaal top.
3e keer sloeg m'n auto spontaan af. Niets te vinden, monteur later ook niet, dusja.
4e keer had ik een schroef in m'n band. Sta je op 200km van huis, lekker dan. WW'er heeft er een prop ingeschoten en kon weer door.

Kost wat, maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:26
ANWB met Jongerenvoordeel is leuk, ik hed een Europa abbo'tje voor 80 euro per jaar. Maar het jongerenvoordeel is d'r nu af, ik ben te oud geworden, dan wordt het dus 148 euro per jaar. Bijna 2x zo duur :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Knul schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:00:
Heb nu al een jaar of 5 ANWB pechhulp en ben er zeer over te spreken. Heb ze nu vier keer nodig gehad, en ben drie keer geholpen. Let wel: ik rij in een auto van 15 jaar oud met ruim 300.000km op de teller en maak ongeveer 25-30.000 km per jaar.

1e keer was een lege accu, starthulp gehad en kon weer verder.
2e keer stak er een dier over op de snelweg. Raakte hem net, flinke schade tot gevolg. Hoewel dit officieel niet onder pech valt is er toch een WW'er gekomen, heeft samen met mij alles nagelopen en het een en ander aan loszittend plastic vastgemaakt. Reed nog samen met mij mee vanaf Hoogeveen tot aan Assen om te kijken of de auto verder rijdbaar was, helemaal top.
3e keer sloeg m'n auto spontaan af. Niets te vinden, monteur later ook niet, dusja.
4e keer had ik een schroef in m'n band. Sta je op 200km van huis, lekker dan. WW'er heeft er een prop ingeschoten en kon weer door.

Kost wat, maar dan heb je ook wat :)
Ik zou denk ik alleen voor scenario 3 gebeld hebben. Die andere dingen kan ik zelf ook nog wel oplossen. Met duwen, startkabels tiewraps en een kruk en reservewiel. Die dingen ook wel meerdere keren meegemaakt

/▌

Pagina: 1