• R3V3RZ
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2022
Goedemiddag beste Tweakers!

In 2011 heb ik voor het eerst een spiegelreflexcamera gekocht en wel de Canon 600D icm een 18-135 mm objectief.
Deze heb ik vervolgens mee op reis genomen naar China, Costa Rica, Rome, Sicilië, Botswana en Zimbabwe.
Voor een amateur als ikzelf is het een prima camera, waarmee ik zeker mooie platen heb geschoten.
Echter heb ik mij toch ook vaak gestoord aan de ruis en de onmogelijkheid om in schemer of
donker iets moois te maken zonder dat ik er een statief bij nodig had.
Ook overdag binnenshuis icm een 50 mm haal ik er onvoldoende resultaat uit.

Omdat ik nu iets meer te besteden heb ben ik daarom op zoek naar een waardige opvolger.
Eventueel denk ik aan de overstap naar FF,
al moet ik dan snel naar grote, zware en dure objectieven overstappen om hetzelfde bereik te behouden.
Tevens zou ik graag iets meer groothoek willen, maar dat is op te lossen met een groothoek-objectief.

Wat is je beschikbare budget?
Ligt aan de stap die ik zou maken, maar ik vermoed max € 1.500
Heb je al objectieven in je bezit en zo ja, welke?
Ja, het objectief wat ik bij de camera kreeg, de 18-135, en de 50 mm plastic fantastic
Koop je de camera met een specifiek doel, zoals architectuur, zaalsport, theater, vogels, insecten?
Nee, all-round
Vind je filmen met deze camera erg belangrijk?
Nee, dat doe ik dan sneller met mijn iPhone
Is AF tijdens Live View absolute noodzaak?
Nee
Overige wensen aan de camera?
Op de kwaliteit van de foto's na niet, hoeft dus ook niet perse een klapscherm.
Wel een interne flits.
Gewenst bereik?
In ieder geval niet minder dan het bereik wat ik nu heb (135 x 1.6 = 216 mm)

Overigens ben ik vooral gefocust op tweede-hands toestellen,
omdat de kwaliteit van de toestellen naar mijn mening vrij constant blijft.
Helemaal bij de toestellen die ik op het moment voor ogen heb, dat zijn namelijk:

Canon 6D (is het duurst en dus minder budget voor objectieven)
Canon 70D (is het goedkoopst dus meer budget voor objectieven)
Canon 80D (zit er midden in)

Nu ben ik zelf aan aan het vergelijken gegaan op verschillende sites,
waarop ik lees dat de 6D bij minder licht beter presteert,
maar dat deze minder megapixels heeft ivm de 80D.
De 70D is in vrijwel alle punten 'slechter' dan de 80D en de 6D,
maar is in alle punten een stap voorwaarts ivm mijn huidige 600D.

Als er een perfecte kandidaat is uit het Nikon kamp dan laat ik mij daar ook graag over adviseren,
al heeft Canon de voorkeur omdat ik daar al aan gewend ben.

Sorry dat het verhaal zo lang is geworden.
Het is een wazig geheel, maar zo gaat het er nu aan toe in mijn hoofd.
Ik hoop dat jullie mij enigszins kunnen adviseren!

Eventueel alvast bedankt voor jullie reacties! _/-\o_

Groet,
Michiel

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:27
Ik denk dat een 80D een uitstekende volgende camera is. Opklimmen naar full frame maakt vooral het glas heel veel duurder, en voor €1500 kan je geen full frame camera met fatsoenlijke lens kopen. Dus kijk hier eens naar:

#ProductPrijsSubtotaal
1Canon EOS 80D body Zwart€ 1.021,88€ 1.021,88
1Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM (Canon)€ 309,01€ 309,01
1Sigma 30mm F1.4 DC HSM Art (Canon)€ 426,04€ 426,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.756,93

De Sigma 17-50mm f/2.8 is een goede, lichtsterke zoomlens met een erg nuttig bereik en ingebouwde stabilisatie. De Sigma 30mm f/1.4 is een lekker scherpe primelens welke erg lichtsterk is en dus ook in het donker met korte sluitertijden goed presteert. Samen met je 50mm f/1.8 en 18-135mm denk ik dat je een erg leuke upgrade te pakken hebt :).

• R3V3RZ
Balance schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:03:
[...]

Ik denk dat een 80D een uitstekende volgende camera is. Opklimmen naar full frame maakt vooral het glas heel veel duurder, en voor €1500 kan je geen full frame camera met fatsoenlijke lens kopen. Dus kijk hier eens naar:

De Sigma 17-50mm f/2.8 is een goede, lichtsterke zoomlens met een erg nuttig bereik en ingebouwde stabilisatie. De Sigma 30mm f/1.4 is een lekker scherpe primelens welke erg lichtsterk is en dus ook in het donker met korte sluitertijden goed presteert. Samen met je 50mm f/1.8 en 18-135mm denk ik dat je een erg leuke upgrade te pakken hebt :).
Duidelijk!
Bedankt voor je reactie :)

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:39

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik heb net voor hetzelfde bedrag voor dezelfde keuze gestaan. Ik ben geswitched van FF(Sony A7) naar Canon APS-C vanwege te langzame AF en er waren niet echt budget upgrades voor FE, naast de kitlens,50 F1.8 en 28 f2. Anders werd een hele dure upgrade naar een rII of SII body en betere lenzen. Dat vond ik het niet waard voor hobby gebruik. Ik heb daarom alles verkocht en het volgende terug gekocht(2e hands):

-Canon 70D (€550,-)
-Sigma 17-70 2.8-4 Contemperary (€300,-)
-Canon 70-200 4 L (€350,-)

Ik heb gekozen voor de 70D omdat ik het prijsverschil van bijna €500 niet kon rechtvaardigen met de upgrades die ik dan zou krijgen als ik naar de 80D zou gaan(headphone jack, betere DR). Dat geld stop ik dan liever in beter glas. Voor een recente body als de 80D, mis ik dan wel 4K en een Log profiel voor dat bedrag.

Met jouw budget en lenzen zou ik lekker op APS-C blijven en kijken naar een goede walkaround lens zoals de Canon/Sigma/Tamron 17-50/55 2.8 en die Sigma 30mm 1.4 is leuk als je wat wijder wil naast je 50mm.

[Voor 4% gewijzigd door jd1987 op 05-12-2016 19:53]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• paulmedusa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2020
R3V3RZ schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:08:
[...]

Duidelijk!
Bedankt voor je reactie :)
De STM objectieven van Canon kan ik je ook aanbevelen. De EF-s 10-18, de 24mm, 40mm, 50mm, 18-135 USM (heb ik zelf pas gekocht, een fijne wandellens die een supersnelle AF heeft en ook nog speciaal voor video gemaakt is), allemaal leuke en redelijk scherpe objectieven. Maar ze kunnen natuurlijk niet echt tippen aan de L-objectieven van Canon. Maar daar is de prijs ook wel naar. Zelf heb ik de 70D, omdat ik de upgrade naar de 80D eigenlijk niet echt bijzonder vind. De verschillen 70D/80D zie je alleen met dure L-lenzen.
Veel succes :)

[Voor 11% gewijzigd door paulmedusa op 06-12-2016 08:10. Reden: Wat toegevoegd over camera.]

• R3V3RZ
paulmedusa schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:07:
[...]
Zelf heb ik de 70D, omdat ik de upgrade naar de 80D eigenlijk niet echt bijzonder vind. De verschillen 70D/80D zie je alleen met dure L-lenzen.
Veel succes :)
Bedankt voor je reactie!
Maar is de nieuwe sensor dan maar zo marginaal beter?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:27
Gaat niet alleen om de nieuwe sensor (welke trouwens echt wel een flinke verbetering is, vooral qua ruis en dynamic range), maar ook om het nieuwe autofocussysteem, het nieuwe Dual Pixel AF, 1080p video met 60fps en ingebouwde WiFi (met NFC). Er is best veel verbeterd.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

De 80D heeft van je rijtje de laatste versie verwerkingsprocessor. Wat weer voor een betere DR zorgt. Alhoewel de DR van merken als Nikon en Fuji velen malen beter zijn. Als je budget het toelaat gaan voor de 80D omdat die de laatste snufjes heeft en wat moderner aanvoelt. De 6D is bewezen dat die goed is in het donker. Ook al heb je aangegeven dat je beter wilt schieten in donker zonder statief. Ik vraag me af of je er marginaler op vooruit gaat met dit rijtje. Op volgorde van licht sensiviteit schat ik 6D - 80D - 70D.

Als side note: Ik lees dat je voor FF beter glas moet hebben. Ik dacht, kan het mis hebben, dat juist bij FF je meer 'licht' krijgt uit dezelfde diafragma tov crop. Dat is toch beter? Of bedoel je dat je in beter glas moet investeren omdat bij FF minder goedgezind is bij slecht glas?

[Voor 21% gewijzigd door kevinl op 06-12-2016 09:38]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• R3V3RZ
Balance schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:15:
maar ook om het nieuwe autofocussysteem, het nieuwe Dual Pixel AF, 1080p video met 60fps en ingebouwde WiFi (met NFC). Er is best veel verbeterd.
Dat zijn verbeteringen die ik over het algemeen minder gebruik.
Ik moet mezelf dan gaan afvragen of ik het verschil in ruis en DR dan voldoende vind om het prijsverschil te kunnen rechtvaardigen. Het zal in ieder geval al een flinke stap vooruit zijn met wat ik nu heb.
Als ik zo even op marktplaats kijk zie ik in ieder geval al dat de body alleen zo'n € 350 op moet brengen.

Maar als ik het goed begrijp zijn de dingen die ik belangrijker vind (minder ruis, meer DR)
juist meer te vinden in het Nikon kamp, en heeft de nieuwere generatie Canon vooral veel 'snufjes'?
Of trap ik dan veel Canon liefhebbers kei-hard in de zak?

• kevinl

kevinl

Yellow van

R3V3RZ schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:30:
[...]

Nee hoor je hebt gelijk. MAAR Canon heeft nog steeds beter glas dan Nikon.

• paulmedusa
R3V3RZ schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:30:
[...]

Dat zijn verbeteringen die ik over het algemeen minder gebruik.
Ik moet mezelf dan gaan afvragen of ik het verschil in ruis en DR dan voldoende vind om het prijsverschil te kunnen rechtvaardigen. Het zal in ieder geval al een flinke stap vooruit zijn met wat ik nu heb.
Als ik zo even op marktplaats kijk zie ik in ieder geval al dat de body alleen zo'n € 350 op moet brengen.

Maar als ik het goed begrijp zijn de dingen die ik belangrijker vind (minder ruis, meer DR)
juist meer te vinden in het Nikon kamp, en heeft de nieuwere generatie Canon vooral veel 'snufjes'?
Je ruisproblemen kun je met snellere lenzen oplossen, 1.8 of 2.0 of 2.8. Een echt DR-verschil kun tussen canon en nikon niet meer zien sinds de nieuwere sensors bij canon. En volgens mij nauwelijks bij een 70D en een D5100. Dan moet je ook een perfect beeldscherm hebben. En heb je dat? Dan is er nog de vraag of andere mensen dat hebben. Het gras is niet groener bij de buren.
Veel succes met kiezen. :)

• R3V3RZ
Dan loopt overstappen de moeite dus niet,
dan blijf ik lekker veilig in het bekende Canon-kamp.
Ik denk er nog even rustig over na,
maar mijn voorkeur gaat op dit moment naar een 70D
met lichtsterkere en groothoek lenzen.

• kpg
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
paulmedusa schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:47:
Een echt DR-verschil kun tussen canon en nikon niet meer zien sinds de nieuwere sensors bij canon. En volgens mij nauwelijks bij een 70D en een D5100. Dan moet je ook een perfect beeldscherm hebben. En heb je dat? Dan is er nog de vraag of andere mensen dat hebben. Het gras is niet groener bij de buren.
Meer DR geeft je vooral meer ruimte om foto's in nabewerking te 'redden': bij een deels onder/overbelichte foto helpt de DR van de sensor je om schaduwen op te krikken of een heldere lucht te dimmen. Hier heb je op elk scherm/afdruk plezier van :)

• R3V3RZ
Afgelopen vakantie in Afrika heb ik voor het eerst in RAW geschoten en de foto's achteraf bewerkt in Lightroom, maar daar is al heel veel winst mee behaald! Het was er op dat moment vrij bewolkt, dus de foto's waren erg grijs en grauw. In Lightroom zijn de foto's uiteindelijk toch zo geworden zoals ik ze wilde hebben. Balen dat ik er pas zo laat me ben begonnen, maar nu nooit meer anders! :)

• kevinl

kevinl

Yellow van

Ik weet niet of het klopt. Maar men zegt dat je met NIKON altijd 2 stops terug kan halen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:11

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Toevallig dat ik tegen dit topic aanloop.. zit met exact dezelfde 'probleem'.

Ik heb voor mijn 600D alleen EF-lensen behalve de 18-55 kit lens, dat is op zich ook de enige waar ik dan nog een vervanging voor ga zoeken.

Omdat mijn voorkeur toch uitgaat naar een FF camera lijkt het mij een goed idee om even op de 6D II te wachten. Hopelijk komt deze samen met een kitlens (24/105 of 24/70) niet veel duurder dan de huidige 6D kit (<€1500 resp. <€1800).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:36
Die kit die jij noemt is wel alleen de body ;)
De 6D begon in de 2000 volgens de pricewatch. Daar zou ik dus zeker weer van uit gaan.

• DukeBox

DukeBox

jip_86 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:17:
Die kit die jij noemt is wel alleen de body ;)
De 6D begon in de 2000 volgens de pricewatch. Daar zou ik dus zeker weer van uit gaan.
Nee hoor, ik kijk alleen wat verder dan de price watch.

Canon EOS 6D Kit met 24-105mm STM Lens Zwart DSLR Camera
€1,423.00

Eventueel eerst de lens al aanschaffen en later de body.
Canon EF 24-70mm f4L IS USM Lens (Wit Box) €594.00

Uiteraard kan het best zijn dat de specs van de 6DII niet opwegen tegen de prijs van de (oude) 6D wanneer de opvolger uitkomt. Dan kan ik alsnog een 6D kopen (zijn nu zelfs al bijna rond de €1000)

Wat betreft de introductie prijs, de 6DII is niet een geheel 'nieuw' model, meer een upgrade. Als je alle MKx modellen bekijkt zijn deze altijd qua advies prijs 1 op 1 vervangen.

[Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 13-12-2016 15:41]

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:39

jd1987

cliquefotografie.nl

Niet helemaal eerlijk he om grijze import prijzen uit Hong Kong te vergelijken met normale NL webshops ;)
Straatprijs van de 6D bij introductie was €1800,-. In het beste geval doet de 6DII dat ook, maar gezien de recente prijsstijgingen en valuta koersen acht ik die kans zeer klein.

Zelfs via grijze import is een 6DII met lens(die 24-105 STM is de goedkoopste) niet echt haalbaar voor €1500-1800 schat ik zo in.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:36:
[...]

Nee hoor, ik kijk alleen wat verder dan de price watch.

Canon EOS 6D Kit met 24-105mm STM Lens Zwart DSLR Camera
€1,423.00

Eventueel eerst de lens al aanschaffen en later de body.
Canon EF 24-70mm f4L IS USM Lens (Wit Box) €594.00

Uiteraard kan het best zijn dat de specs van de 6DII niet opwegen tegen de prijs van de (oude) 6D wanneer de opvolger uitkomt. Dan kan ik alsnog een 6D kopen (zijn nu zelfs al bijna rond de €1000)

Wat betreft de introductie prijs, de 6DII is niet een geheel 'nieuw' model, meer een upgrade. Als je alle MKx modellen bekijkt zijn deze altijd qua advies prijs 1 op 1 vervangen.
"Producten die verkocht worden op deze website worden geleverd met een garantie van 12 maanden, tenzij een andere termijn is vermeld in de productnaam of beschrijving. Alle producten zijn voorzien van een garantie identiek aan de bepalingen en beperkingen van de garantie van de fabrikant. Garantieperiode begint vanaf de datum van verzending."

Leuk die grijze import.

• DukeBox

DukeBox

jd1987 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:10:
Niet helemaal eerlijk he om grijze import prijzen uit Hong Kong te vergelijken met normale NL webshops ;)
Waarom niet ? Pak gewoon google shopping, sorteer op de goedkoopste. Als het niet eerlijk is dan moet canon daar gewoon wat aan doen.
Zelfs via grijze import is een 6DII met lens [..] niet echt haalbaar voor €1500-1800 schat ik zo in.
We zullen zien, hoe dan ook denk ik een interesante camera om even op te wachten als je de stap naar FF wilt maken.
Canon levert gewoon service in NL. Heb al heel wat lenzen via die site gekocht, zou nu pas mijn eerste body worden. Daarnaast betaal ik met CC en heb ik daarmee ook 2 jaar aankoop garantie.

[Voor 47% gewijzigd door DukeBox op 13-12-2016 20:15]

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:10:
[...]

Canon levert gewoon service in NL. Heb al heel wat lenzen via die site gekocht, zou nu pas mijn eerste body worden. Daarnaast betaal ik met CC en heb ik daarmee ook 2 jaar aankoop garantie.
Dat betwijfel ik. Heb je hiervoor een bron? Dat het door Canon Nederland gratis wordt gemaakt wanneer het binnen 2 jaar kapot gaat?

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:21:
Dat betwijfel ik. Heb je hiervoor een bron? Dat het door Canon Nederland gratis wordt gemaakt wanneer het binnen 2 jaar kapot gaat?
Dat zeg ik niet, zij verlenen gewoon betaalde service. Die kosten zijn overigens fixed, of je body nu compleet is uitgebrand of alleen een rotte pixel in je display en dus afhankelijk van het defect duur of goedkoop.

Ben ooit eens door een bekende fotozaak 'opgelicht', Canon D30 ter reparatie gebracht (gekocht in Tunesie), was na 4 jaar 'zwaar' gebruik compleet dood. Kon niet gerepareerd worden volgens het 'onderzoeksrapport' en moest €60 onderzoekskosten betalen.
Dit toch maar betaald en toen door een tip contact gezocht met canon.. kon hem gewoon opsturen, was een vast bedrag van €120 en kreeg hem pico bello terug.

[Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 13-12-2016 20:30]

• paulmedusa
DukeBox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:25:
[...]

Dat zeg ik niet, zij verlenen gewoon betaalde service. Die kosten zijn overigens fixed, of je body nu compleet is uitgebrand of alleen een rotte pixel in je display en dus afhankelijk van het defect duur of goedkoop.

Ben ooit eens door een bekende fotozaak 'opgelicht', Canon D30 ter reparatie gebracht (gekocht in Tunesie), was na 4 jaar 'zwaar' gebruik compleet dood. Kon niet gerepareerd worden volgens het 'onderzoeksrapport' en moest €60 onderzoekskosten betalen.
Dit toch maar betaald en toen door een tip contact gezocht met canon.. kon hem gewoon opsturen, was een vast bedrag van €120 en kreeg hem pico bello terug.
Tja, als je iets van canon in Tunesie koopt dan heb je in Europa geen garantie. Volgens het canon Europees Garantie Systeem (EWS). http://www.canon.nl/support/consumer_products/warranty_faqs/
:P

• DukeBox

DukeBox

paulmedusa schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:40:
Tja, als je iets van canon in Tunesie koopt dan heb je in Europa geen garantie. Volgens het canon Europees Garantie Systeem (EWS). http://www.canon.nl/support/consumer_products/warranty_faqs/
:P
Lijkt me nogal logisch dat het niet aan het European Warranty System voldoet.. maar nogmaals, ik heb het nergens over garantie gehad. Canon levert gewoon service in NL bij defecten en in veel gevallen ook schade (mits niet total loss) op hun apparatuur buiten Europa gekocht zolang het model hier ook gevoerd is.

Ik heb standaard een jaar aankoop garantie via mijn CC en kan dit met geringe kosten uitbreiden tot 2. De leverancier (zolang deze bestaat) zegt ook garantie te leveren (al ga ik hier niet vanuit dat ik dat zal kunnen gebruiken). Daarnaast heb je ook nog je inboedel verzekering en al je er vaak op uit gaat met je volledige gear dan kan je ook een aparte verzekering overwegen. En heb in al die jaren nog nooit een defect iets gehad van Canon. Als ik daar dan op moet inleveren qua 'gratis' garantie die door het prijs verschil hoe dan ook al gedekt is dan lijkt mij dat een no-brainer.

[Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 14-12-2016 09:15]

• R3V3RZ
Het is uiteindelijk de 70D geworden, die ik van een mede-tweaker over heb kunnen nemen.
Bedankt in ieder geval voor alle reacties! _/-\o_

Nu kan ik beginnen met de zoektocht naar beter glas,
waarbij de Sigma 17-50 2.8 als eerste aangekocht zal worden.
Daarnaast zal ik de 10-18 van Canon en de 30 mm van Sigma ook nog in de gaten houden,
en dan vermoed ik dat mijn cameratas voorlopig voldoende gevuld zal zijn,
en mijn portemonnee wat lichter aan zal voelen.

Over 1,5 week naar Egypte, waarin ik hoop dat de nieuwe camera + lens in de donkere tempels zijn werk gaat doen. :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee