Dag allemaal , met een beetje ervaring op forums weet ik dat je eerst goed moet nakijken als je problematiek reeds vermeld staat , ik heb dit gedaan , maar kan het mijne er niet uithalen.
Eerst en vooral ben geen technicus.
Goed hier mijn probleem.
Ik heb 2 nieuwe moederborden gekocht van Asus.
-Z97-P
-Z170 Pro Gaming
Gegevens Z97-P
-Intel Core (TM) I5 4170 3.7 GHz
-Corsair (DDR3) (2400MHz) 4GB 2x
-MSI Geforce GTX 760
-Power Corsair RM750I
Gegevens Z170 Pro Gaming
-Intel Core (TM) I7 6700K 4.0 GHz
-Corsair (DDR4) (2666MHz) 4GB 4x
-MSI Geforce GTX 760
-Power Cooler Master Real Power M1000
Ik heb geregeld pc's opgebouwd en eigenlijk nooit problemen gehad.
En hier sta ik echt voor een raadsel hoor , ik heb heel veel sites bezocht , heel veel gekeken naar filmpjes
gekeken , maar nooit tot de oplossing gekomen.
Wat ik altijd doe is eerst het moederbord enkel testen met cpu , ram , gpu en voeding.
Dus op de doos vooraleer ik ga inbouwen.
Dat heb ik nu ook gedaan en stuite al meteen op het probleem.
Beide borden hebben onboard video.
Die werken , maar zodra ik de videokaart erin duw krijg ik geen signaal van de kaarten , dat geldt voor beide borden.
Beide borden staan naast mekaar aangesloten op monitors 24 inch.
Ik heb beide kaarten als eens verwisseld , ik heb ook nog een MSI N580GTX twinfrozr II liggen , hetzelfde resultaat.
In de bios kan ik nergens iets vinden van PCIE activeren , primair maken of onboard dissable.
Bios gereset , ohja in appbeheer eens intel graphics uitgezet , zou ook helpen , maar niet bij mij.
Het enigste wat ik nog niet heb gedaan is een biosflash , ze zijn beschikbaar voor beide borden reeds gedownload , maar er staat bij puur voor de laatste processoren dus heeft eigenlijk niks met graphics te maken?
Oke het kan natuurlijk altijd , maar zou toch straf zijn dat alle drie de kaarten stuk zouden zijn?
Morgen komt mijn nieuwe videokaart , die moest ik zowiezo hebben , dus als hier nog geen oplossing is
kan ik hem morgen eens proberen en kijken wat de borden dan doen.
Ben benieuwd wie me hier kan helpen , en zeg dan ook alvast bedankt.
Eerst en vooral ben geen technicus.
Goed hier mijn probleem.
Ik heb 2 nieuwe moederborden gekocht van Asus.
-Z97-P
-Z170 Pro Gaming
Gegevens Z97-P
-Intel Core (TM) I5 4170 3.7 GHz
-Corsair (DDR3) (2400MHz) 4GB 2x
-MSI Geforce GTX 760
-Power Corsair RM750I
Gegevens Z170 Pro Gaming
-Intel Core (TM) I7 6700K 4.0 GHz
-Corsair (DDR4) (2666MHz) 4GB 4x
-MSI Geforce GTX 760
-Power Cooler Master Real Power M1000
Ik heb geregeld pc's opgebouwd en eigenlijk nooit problemen gehad.
En hier sta ik echt voor een raadsel hoor , ik heb heel veel sites bezocht , heel veel gekeken naar filmpjes
gekeken , maar nooit tot de oplossing gekomen.
Wat ik altijd doe is eerst het moederbord enkel testen met cpu , ram , gpu en voeding.
Dus op de doos vooraleer ik ga inbouwen.
Dat heb ik nu ook gedaan en stuite al meteen op het probleem.
Beide borden hebben onboard video.
Die werken , maar zodra ik de videokaart erin duw krijg ik geen signaal van de kaarten , dat geldt voor beide borden.
Beide borden staan naast mekaar aangesloten op monitors 24 inch.
Ik heb beide kaarten als eens verwisseld , ik heb ook nog een MSI N580GTX twinfrozr II liggen , hetzelfde resultaat.
In de bios kan ik nergens iets vinden van PCIE activeren , primair maken of onboard dissable.
Bios gereset , ohja in appbeheer eens intel graphics uitgezet , zou ook helpen , maar niet bij mij.
Het enigste wat ik nog niet heb gedaan is een biosflash , ze zijn beschikbaar voor beide borden reeds gedownload , maar er staat bij puur voor de laatste processoren dus heeft eigenlijk niks met graphics te maken?
Oke het kan natuurlijk altijd , maar zou toch straf zijn dat alle drie de kaarten stuk zouden zijn?
Morgen komt mijn nieuwe videokaart , die moest ik zowiezo hebben , dus als hier nog geen oplossing is
kan ik hem morgen eens proberen en kijken wat de borden dan doen.
Ben benieuwd wie me hier kan helpen , en zeg dan ook alvast bedankt.