Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil met de laptop de games World of Warcraft, Heroes of the Storm en Overwatch spelen op de maximale resolutie.
Wat is je budget?
Rond de 1500 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee het wordt een portable desktop. Echter omdat ik veel wissel tussen de Garage, Slaapkamer en Woonkamer is een Desktop niet handig. Ik wil in de garage een mooie gaming room maken waar ik meerdere schermen kan aansluiten maar wil ook af en toe ontspannen en lekker grinden in de slaapkamer of gezellig op de bank in de woonkamer zitten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik twijfel tussen een aantal merken. t.w.:
- BTO omdat ik zelf SSD's en Windows Licenties tot mijn beschikking heb.
- AlienWare omdat naar mijn idee dit "het" merk is
- Asus, onbekend... lijkt op Acer
- MSI Staan bekend als gaming laptop dus heeft lichtelijk mijn voorkeur...
Een andere eis is minimaal 17" inch omdat ik kleiner toch echt niks vind.
Op het forum zie ik echter verschillende gemixte reacties over BTO en dan vooral met betrekking tot het scherm.
Naar mijn idee moet dit glans zijn om mooiere kleuren te hebben en vind ik bij BTO alleen maar matte schermen.
Daarnaast "lijkt" AlienWare nogal overpriced voor wat je krijgt.
Het meeste zorgen maak ik mij over de "maximale settings" eis die ik met mijn budget vraag. Overwatch zal toch minimaal 60 FPS moeten draaien en eigenlijk 90+ maar de vraag is of dit met maximale settings haalbaar is.
Voor zover ik kan zien is het beter om voor NVidia te gaan in plaatst van AMD omdat deze voor bijv. overwatch 10 procent beter presteert.
Ik neem even overwatch als richtlijn omdat deze het meest intensief lijkt.
Voor Ulta settings (en dus niet Epic het hoogste...) zijn de volgende zaken aanbevolen:
- GTX1060
- i5-6500
- 16 GB Ram
- SSD
Ik twijfel nu tussen de volgende laptops:
- ASUS ROG Strix GL702VM
Echter onbekend met het merk Asus. Is dit betrouwbaar, kan ik hier 5 jaar mee voorruit?
- MSI GE72VR Apache Pro
200 Euro boven budget maar als dit meet Bang for Buck is dan zeker het overwegen waard...
Graag jullie ongezouten mening
UPDATE:
Ben heel hard aan het twijfel naar een MEDION ERAZER X7847 heeft iemand ervaring met Medion?
Ik wil met de laptop de games World of Warcraft, Heroes of the Storm en Overwatch spelen op de maximale resolutie.
Wat is je budget?
Rond de 1500 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee het wordt een portable desktop. Echter omdat ik veel wissel tussen de Garage, Slaapkamer en Woonkamer is een Desktop niet handig. Ik wil in de garage een mooie gaming room maken waar ik meerdere schermen kan aansluiten maar wil ook af en toe ontspannen en lekker grinden in de slaapkamer of gezellig op de bank in de woonkamer zitten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik twijfel tussen een aantal merken. t.w.:
- BTO omdat ik zelf SSD's en Windows Licenties tot mijn beschikking heb.
- AlienWare omdat naar mijn idee dit "het" merk is
- Asus, onbekend... lijkt op Acer
- MSI Staan bekend als gaming laptop dus heeft lichtelijk mijn voorkeur...
Een andere eis is minimaal 17" inch omdat ik kleiner toch echt niks vind.
Op het forum zie ik echter verschillende gemixte reacties over BTO en dan vooral met betrekking tot het scherm.
Naar mijn idee moet dit glans zijn om mooiere kleuren te hebben en vind ik bij BTO alleen maar matte schermen.
Daarnaast "lijkt" AlienWare nogal overpriced voor wat je krijgt.
Het meeste zorgen maak ik mij over de "maximale settings" eis die ik met mijn budget vraag. Overwatch zal toch minimaal 60 FPS moeten draaien en eigenlijk 90+ maar de vraag is of dit met maximale settings haalbaar is.
Voor zover ik kan zien is het beter om voor NVidia te gaan in plaatst van AMD omdat deze voor bijv. overwatch 10 procent beter presteert.
Ik neem even overwatch als richtlijn omdat deze het meest intensief lijkt.
Voor Ulta settings (en dus niet Epic het hoogste...) zijn de volgende zaken aanbevolen:
- GTX1060
- i5-6500
- 16 GB Ram
- SSD
Ik twijfel nu tussen de volgende laptops:
- ASUS ROG Strix GL702VM
Echter onbekend met het merk Asus. Is dit betrouwbaar, kan ik hier 5 jaar mee voorruit?
- MSI GE72VR Apache Pro
200 Euro boven budget maar als dit meet Bang for Buck is dan zeker het overwegen waard...
Graag jullie ongezouten mening
UPDATE:
Ben heel hard aan het twijfel naar een MEDION ERAZER X7847 heeft iemand ervaring met Medion?
[ Voor 5% gewijzigd door DarkMagician op 05-12-2016 21:15 ]