Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon met goede prijs-kwaliteit verhouding. De enige reden dat ik een nieuwe zoek is dat mijn huidige HTC Desire X een systeemmapje overige heeft dat niet meer leeg wil. :) Ook niet met ES file explorer. Telefoon is erg traag, kan geen nieuwe apps downloaden enz. En heb hem toch al drie jaar.

Ik zoek een telefoon met de volgende eisen:
Prijs: 150-250 Euro.
Design: strak, clean, stevige behuizing. Mooi materiaal zou fijn zijn.
Camera: redelijk is goed genoeg. Front camera wel nodig.
Er hoeft niets fancy's op. Ik wil what'sappen en facebooken zonder te hoeven wachten. Ik speel geen spelletjes o.i.d.
Qua processor/geheugen wil ik er 3 jaar mee vooruit kunnen.

Tot nu toe had ik het plan de Wileyfox Swift 2+ aan te schaffen, vanwege de goede reviews van de Swift 1. Cyanogen spreekt me aan vanwege het minimalisme.
Op amazon is de Wileyfox Storm nu echter dezelfde prijs (respectievelijk 223 en 225 euro). De storm is nu in de aanbieding van 279 voor 225. Lijkt dus een goede deal te zijn.

Ik zie dat de Storm bijna nergens meer te koop is. Daarom vraag ik me af of dit inderdaad wel een goed plan is en of er een reden voor is dat de Storm nu plots zo goedkoop is. Addertjes onder het gras?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De Storm heeft betere specs dan de Swift 2+. (denk aan schermresolutie van 1920x1080 t.o.v. 1280x720)
Is er een goede reden om toch voor de Swift 2+ te gaan, of is dit inderdaad gewoon een niet te missen deal?

Andere opties die ik heb gezien zijn: One Plus X, Moto G en een Acer waarvan ik het model vergeten ben XD

Alvast bedankt!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2016 19:43 . Reden: meer gespecificeerd op aanvraag van mod. ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op tweakers.

Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar MAA.

Zou je je openingspost willen aanvullen met specificaties en het budget wat je graag wilt, op die manier kunnen we je beter helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 05-12-2016 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-08 23:17
Ik zou voor de Swift 2 plus gaan; deze is nieuwer, heeft een betere accu, vingerafdrukscanner en compacter mocht je dat een voordeel vinden. En pixels zul je op een 720p 5" scherm niet snel zien, tenzij je echt goed kijkt. En tenslotte heeft ie de speaker onderop zitten wat ikzelf een véél betere plek vind dan achterop (wat de storm heeft).

[ Voor 23% gewijzigd door Mark22 op 05-12-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mark, dank voor je advies! Compacter vind ik wel degelijk een voordeel.