Yamaha DD/DTS receiver, welk model is het beste

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 23:42
Ik wil een binnenkort mezelf op een leuk tuner/versterkertje tracteren inc een paar leuke boxjes.
De boxjes staan al vast namelijk 2x mission 700 en 2x mission 70.
De sub en center komen later wel.

Waar ik maar niet uit kom is het model receiver.
Hij is voor muziek bestemd (radio/cd/mp3) met af en toe een DVD-tje, vandaar het DD/DTS verhaal.

Ik ben wat rond wezen kijken en kom steeds de volgende types tegen die redelijk in elkaars buurt zitten qua prijs + specs.
Als ik door de specs wandel zie ik eigenlijk nauwelijks verschil.
Het lijkt erop dat de een alleen wat meer watts heeft of een extra aansluiting.
Zijn er nog meer redenen om voor een luxer model te kiezen?
Ik reken op f 800,- maar als die van f 1200,-echt zoveel beter is, wil ik die ook nog wel overwegen.
Echter gezien de speakers denk ik dat rx496 wel goed genoeg is.

Degenen waar ik nu nog tussen twijfel zijn dus de Yamaha 396,496,596,420,520,620.
Ik heb het vermoeden dat de 20 serie de opvolgers zijn van de 96 serie. Maar of dat inhoud dat ze automatisch beter zijn......

Aangezien er hier vaak mensen rondhangen die al die versterkers en hun kenmerken vaak uit hun hoofd weten JT, JvS :)
Hebben jullie een paar leuke tips? aanbevelingen?

gegroet en alvast bedankt.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

JT is op vakantie, en ik ken die Yamaha modellen niet zo heel erg goed. :P Ik zou net zo hard als jij op die website moeten kijken...

Maar onder de duizend piek lijkt me dit wel het beste merk...

Een opvolger houdt inderdaad niet in dat het ook een betere is. Ga gewoon even luisteren of je een verschil hoort... Zoniet, koop dan de goedkoopste...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 08:35
vroeger (een jaar of 2 geleden) was er verschil tussen de 49x, de 59x en de 79x serie van Yamaha: de 49x had geen DTS, de 59x wel(vanaf de 595a) en de 7 had ook DTS, zwaardere eindversterkers, een voor audio beter voorversterkergedeelte en betere luidsprekerklemmen.
Hoe het nu zit weet ik niet. Ik denk niet dat het nog echt de moeite is om de 59x te kopen: de 49x kan precies evenveel. Hoe het met de 79x types van nu staat weet ik niet. Haal er een Yamaha-boekje bij!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Zozo jij bent erg gebrand op Yamaha... mag ik vragen waarom, en o wat is dat nou jammer voor JT dat ie hier niet bij is...... :P

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:38

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 30 juni 2001 23:41 schreef Courage het volgende:
Zozo jij bent erg gebrand op Yamaha... mag ik vragen waarom, en o wat is dat nou jammer voor JT dat ie hier niet bij is...... :P
Omdat Yamaha erg geile receivers heeft voor zijn prijs.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 23:48 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Omdat Yamaha erg geile receivers heeft voor zijn prijs.
Ja zo ken ik er nog een paar hoor... ik had er meer van verwacht eigenlijk ;)
Zelf heb ik deze op het oog... lijkt MIJ veel geiler.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediacheckpoint.de/isroot/mediacheckpoint/Produktbilder/89krfx7775d.jpg

hmmz is buiten je budget jammer :P

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:38

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 30 juni 2001 23:53 schreef Courage het volgende:

[..]

Ja zo ken ik er nog een paar hoor... ik had er meer van verwacht eigenlijk ;)
Zelf heb ik deze op het oog... lijkt MIJ veel geiler.

[afbeelding]

hmmz is buiten je budget jammer :P
Daar sla je dus de spijker mee op de kop. Buiten zijn budget, dus daarom gaat hij voor Yamaha. Overigens is zijn budget niet de mijne. Dit voor de duidelijkheid. ;)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

In de What HiFi SOund and Vision van juli hebben ze de Amp-only versie getest van de Yamaha 620: DSP-AX620 en ze lopen over van lofuitingen: "as well built as something from the class above", "it's a cracker", "it sounds superb in movie mode and highly competent in stereo use". Enig minpuntje is "No EX capability". Wat Dolby Digital EX is, weet ik niet precies.

Nou is dit een 1500 gulden amp, maar ga er maar van uit dat zijn kleine broertjes even solide gebouwd zijn, evenals de receivers.

Ik heb zelf de (van vorig jaar) RX-v595aRDS en ik ben er uitermate tevreden over. Dus ga eens kijken bij bijvoorbeeld de koopjeskelder van Staffhorst of daar misschien niet een overjarig model staat van een klasse hoger dan je budget. Mijn 595 was van f1399 voor f999,-

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1