Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 15:00
Ik ben op zoek naar een (video) camera die aan de onderstaande eisen voldoet maar elke keer als ik ga zoeken raak ik door het bos de bomen nogal kwijt door met name de verschillende onderdelen waar ik net te weinig van weet en de grote hoeveelheid reviews waarbij ik soms tegenstrijdige dingen lees in de comments of negatieve punten zie waarvan ik maar moeilijk kan beoordelen of het negatief bedoeld is ten opzichte van andere camera's in hetzelfde segment, een duurder segment of bijvoorbeeld dat het echt slecht gesteld is met die feature op de camera, om een goede keuze te maken dus dacht ik laat ik advies vragen aan de tweakers community.

De (video) camera moet aan het volgende voldoen of in de buurt komen(en in ieder geval niet meer dan 500 euro kosten)

Redelijke optische zoom(minstens hetzelfde als mijn oude camera)
video opname mogelijkheid
een stand voor makkelijk point en shoot fotograferen met betere prestaties als mijn oude camera in het halfdonker(bijvoorbeeld bij een show in het dolfinarium of iets dergelijks)
automatische gps tags op de foto's en video's die genomen worden

Nice to have zijn water bestendigheid en valbescherming zonder extra hoes

Ik maak voornamelijk natuur foto's zowel close up(bijvoorbeeld bloemen/planten/etc) als van veraf (wild wat schichtig is en vergezichten) en vakantie foto's met af en toe wat pogingen foto's te maken van vuurwerk bijvoorbeeld. Ook maak ik veel foto's in dieren/pretparken.
Ik denk dat ik daarvoor het beste een camera met een redelijk aantal focuspunten kan hebben en een redelijk groot zoombereik maar ik weet niet zo goed welke andere onderdelen/features er nog meer grote invloed hebben voor dit soort foto's

...

Momenteel heb ik een panasonic lumix dmc fz8 deze werkt aardig goed voor de foto's die ik tot nog toe heb gemaakt(ik wil dus nu wel naar beter) maar is wat mij betreft volledig ongeschikt voor filmpjes.
...

Deze modellen zat ik zelf naar te kijken maar ik kom er niet echt uit wat nu het beste toestel zou zijn:

Sony Cyber-shot DSC-HX400V
Sony Cyber-shot DSC-HX60V
Panasonic Lumix DMC-TZ60
Panasonic Lumix DMC-TZ61
Nikon Coolpix P520

Ik heb ook wel naar de Olympus Stylus Tough TG-4 zitten kijken maar ik denk dat dit meer een toestel zou moeten zijn voor ernaast voor bijvoorbeeld een bezoek aan een pretpark met water gedeeltes of een zwempark met snorkelmogelijkheden bijvoorbeeld, ik denk dat het niet echt dezelfde kwaliteit foto's kan genereren als degene die hierboven staan, ik denk wel dat die beter zal zijn als mijn huidige camera in bepaalde opzichten(even de waterbestendigheid buiten beschouwing gelaten) maar hij heeft ook wel een erg lage optische zoom.

De reden dat ik (video) bij de vraag heb gezet is dat ik ook nog zit te denken aan een videocamera maar ik kan niet echt veel vinden over de foto kwaliteiten van de meeste video camera's en of dat al een beetje in de buurt komt van dedicated foto camera's.

Dus hebben jullie advies over wat het beste toestel zou zijn uit bovenstaande of wellicht een volledig andere camera die meer past bij wat ik er mee wil?

Als ik nog meer info moet toevoegen of als ik dit op de verkeerde plek post mijn excuses ik heb een tijdje rondgekeken in dit subforum maar ik kon niet echt een algemeen advies topic vinden.
...