Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 848831

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe kan ik zorgen dat ik een pdf bestand op schaal kan afdrukken.
Een word document afdrukken op schaal is geen probleem omdat het adrukvenster de mogelijkheid biedt om 100% af te drukken. Bij de pagina die mijn pdf bestanden opent (met een blauwe E) heb ik die mogelijkheid niet, bij geen van de drie printers die gekoppeld zijn. Heel lastig wanneer ik een situatieschets van het kadaster wil printen. Weet iemand een oplossing? Patricia

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:00
Lijkt erop alsof je Microsoft Edge gebruikt om PDF-bestanden te openen. Probeer anders Adobe Reader of Foxit Reader te installeren en hiermee de PDF-bestanden te openen en te printen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:35
Waarmee open je de PDF?

En wat bedoel je precies met 'blauwe e'? Bedoel je daarmee dat de PDF met de browser wordt geopend (internet explorer of edge) of bedoel je dat het een PDF/E is?

[ Voor 50% gewijzigd door MicGlou op 05-12-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 848831

Topicstarter
Met Microsoft Edge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Microsoft Edge is een browser. Nu kan een browser inderdaad een PDF openen en weergeven, maar veel meer dan dat is er niet.
Je zult inderdaad naar een PDF-applicatie moeten kijken, zoals nextware hierboven ook al aangeeft. De twee die hij noemt zijn gewoon gratis te downloaden en installeren. Tien tegen een dat je daarna een heleboel extra opties hebt als je een PDF wilt afdrukken.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je vraag gaat als zodanig niet over Windows zelf, maar over programma;s die er op draaien. Ik verplaats dus het topic van Windows Clients naar Client Software Algemeen.

Ook:
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Je hebt dat leeg gelaten. Het is op het forum erg de bedoeling dat je dit soort info wel geeft. Overigens welkom op GoT!

-

Inhoudelijk: zie de reacties hier boven. Neem een programma wat PDF er niet 'een beetje bij' doet en je hebt meer kans op de gewenste functionaliteit. Overigens moet de PDF zelf natuurlijk al wel op schaal zijn - en moet je zelf goed opletten (in de instellingen van printerdriver en misschien ook PDF-reader) of de printmarges goed zijn ingesteld: als de printer de laatste paar mm van de rand niet kan printen kan dat een procentje uitmaken op je schaal.

M.i. het beste resultaat krijg je als je niet de PDF gebruikt maar de bronbestanden en bijbehorende programma om ze weer te geven. Maar met PDF moet het ook goed gaan, mits je ook op de marges let.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1