Toon posts:

Processor en grafische kaart ---upgrade---

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een? Processor en grafische kaart

Op dit moment bevat mijn systeem deze hardware, maar voor de games die ik wil spelen is die niet sterk voldoende:
- Thermaltake V3 BlacX Edition
- ASROCK AM3 970-EXTREME3 / ESATA / 2X USB3.0 / 4 X DDR3
- Corsair 8GB Dual Channel DDR3-kit / 1333Mhz
- CORSAIR Builder Series 430Watt 80 PLUS
- Cooler Master Hyper TX3 EVO

Daarvoor wil ik een nieuwe proc (nu: AMD Phenom II X4 965)
En een nieuwe grafische kaart (nu: Sapphire HD 6870)

Deze worden aangeraden bij de games:
-> Intel i5-2400 of Intel i7 4790 3.6 GHz of AMD FX-8320 of AMD FX-9590 4.7 GHz
-> NVIDIA GTX 780 3GB/AMD Radeon R9 290X 4GB

Wat is je budget?
<€2000

Waar ik hulp bij nodig heb Ik kom er niet uit op het vlak van sockets en powersupply.
Socket is AMD+/ 970?? Wat kost alles aan power? Er hangen ook nog een Seagate ST31000524AS
en Samsung 830 series 64GB aan.

- Past een processor op m’n MoBo?
- Past een grafische kaart op m’n MoBo?
- Levert de corsair voldoende stroom voor de nieuwe proc/grafische kaart inclusief systeem zelf.
- Is er voldoende koeling voor deze proc? Heb 4 fans in de kast.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2016 14:19 ]

Alle reacties

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:37
Het zou toch prettig zijn als je enigzins een budget aangeeft waarmee je wilt werken..

Eigenlijk kunnen we dan pas echt advies geven..

Tuurlijk passen dingen als processoren en grafische kaarten op je moederbord... daar zijn ze voor :)
De corsair voldoende stroom... Voor wat? Er zijn genoeg videokaartjes die daar aangehangen kunnen worden.. heb je er al 1 op het oog? Ho oud is die voeding eigenlijk?
Qua processor zou ik op jouw moederbord niet hoger dan een fx6300 gaan en die kan gekoeld worden met de TX3. Welke processor heb je er nu op zitten?
Of je behuizing voldoende koelt hangt af van de hoeveelheid warmte die gegenereer wordt door de componenten die er in zitten, met name de processor en de videokaart.. En die kennen we nog niet. Maar je kunt eenvoudig een fan bijplaatsen indien nodig :)

Dus.. Ff wat meer info. Dan kunnen we wat :)

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Niet erg duidelijk, waar word dat aangeraden dan? Wat is je huidige processor en waarom wil je upgraden?

Budget moet je ook vermelden. Minder dan een nieuw systeem is nogal ruim, je kan een PC voor 600 bouwen maar ook voor 1500.

[ Voor 25% gewijzigd door legendareN op 05-12-2016 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus elke proc en grafische kaart past op elk mobo? Ik begreep dat daar nogal verschillen in zitten en het niet allemaal universeel is.

Aangezien het niet duidelijk is heb ik de topicpost aangepast. Hopelijk ben ik dan begrijpelijk :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2016 14:17 ]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:51
  • 13 december horen we alle detail over AMD's nieuwe Summit Ridge-processoren (gebakken op 14nm FinFet met Zen-architectuur). Ik zou op z'n minst even afwachten wat dat wordt.
  • 5 januari (op CES 2017) lanceert Intel haar nieuwe Kaby Lake processoren. Geen grote upgrade, iets hogere clocks en een betere video-decoder.
  • Ook op CES kondigt Nvidia naar alle waarschijnlijkheid de GTX 1080 Ti aan, een krachtigere versie dan het huidige topmodel (GTX 1080).
  • Ook van AMD wordt nog deze maand een nieuwe high-end videokaart verwacht, de RX 490
Het klinkt heel stom, maar je bent net op het verkeerde moment. Als je nog een maandje kan wachten kan je voor hetzelfde geld veel meer krijgen.

Normaal raad ik niet aan om op productreleases te wachten, maar nu is het echt een kwestie van weken.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:37
Denk dat Juk <200 bedoeld ipv 2000 :)

En welke games gaan er gespeeld worden?
Op wat voor een beeldscherm?

[ Voor 15% gewijzigd door Baloes op 05-12-2016 15:14 ]

Pagina: 1