• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Even aan gedacht om dit in het beveiligscamera topic te plaatsen, maar volgens mij past het daar niet zo goed.

Het idee is om voor het voorjaar een camera te plaatsen in een vogelhuisje. Deze wordt jaar op jaar bezocht en ik hoop dat ze dit jaar geen probleem hebben met het feit dat het een big brother huis wordt.

Nu heb ik uiteraard al gezocht en gekeken, maar ik vroeg me af of er nog iemand was met ervaring of tips.

De camera moet aan een aantal eisen voldoen:
  • beperkte afmeting
  • waterdicht (te maken)
  • infrarood
  • aan te sluiten op een netwerk
Daarnaast blijft het een knutselproject, dus heel duur hoeft het niet te worden.

Een snelle zoektocht op de chinese sites gaf me onder meer deze camera, gebaseerd op het Hi3518C bordje:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1etv2KVXXXXX7XVXXq6xXFXXXF/116583538/HTB1etv2KVXXXXX7XVXXq6xXFXXXF.jpg?size=75111&height=293&width=400&hash=b5adcfac95cb0fe37a2336ada165225a
Bron

Een kleine sensor, goed in te bouwen en aansluitingen voor zowel netwerk als stroom en eventueel zelfs wifi, mocht dat voldoende werken.

Volgens mij geen IR ledjes aanwezig, maar die zijn te koop bij conrad en redelijk makkelijk toe te voegen lijkt me.

De vraag is echter, kan het beter, goedkoper of slimmer?

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:28
Afhankelijk van hoe je wilt opnemen/kijken zou je misschien ook een webcam kunnen nemen?

• YAR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11 13:05

YAR

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Potato42 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:12:
Afhankelijk van hoe je wilt opnemen/kijken zou je misschien ook een webcam kunnen nemen?
Problemen die ik zie met een webcam zijn formaat en waterdicht/vorstbestendig. Daarnaast zijn veel webcams voorzien van USB, terwijl een ethernet aansluiting op de toch wat afgelegen plek makkelijker is.
Opnemen is geen vereiste, live meekijken wel.
Is een mooie manier, maar vereist weer een rpi, welke ik niet zomaar heb liggen. Plus camera kom je toch op een flink bedrag uit, wat ik misschien iets teveel vind voor zo'n projectje.
Meer dan drie tientjes was ik niet van plan uit te geven als het even kon. (Zonde mochten we veel geld uitgegeven hebben een er komen bijvoorbeeld helemaal geen vogels).