Ligt het aan mijn videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Valoo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11-2022
Ik heb een aantal weken geleden een probleem gehad met mijn PC.
Ik kreeg een blauw scherm, en daarna wilde hij niet meer opstarten.

Ik heb hem gebracht naar de meneer die mij altijd helpt met mijn computerprobleempjes maar hij heeft zojuist laten weten dat hij nu ook echt niet weet wat hij nog kan proberen.

De videokaart die er nu in zit (390X) zat er al in tijdens de crash. Ik heb hem nu ongeveer een halfjaar.
Het moederbord en de processor hebben we vervangen om te kijken of dat het probleem was.
Maar dat weten we dus nog steeds niet.
Hier onder de specs hoe mijn computer er nu uit ziet, daaronder zal ik het laatste mailtje van mijn computerhulp zetten. Met de hoop dat jullie dit misschien bekend voor komt.

Specs:
i5-6600K
AMD-390X sapphire
Asus Z170 Pro Gaming
Kingston HyperX Fury DDR4 8GB

Mailtje:
Hier het vervolg…
Gisteravond heb ik dus Windows 7 geïnstalleerd (kan ik niet activeren, maar dat maakt voor de videokaart niets uit). Helaas werkte jouw videokaart toen ook niet. Dus het is geen probleem met Windows 10.
Vanmiddag heb ik de videokaart van mijn zoon kunnen lenen (dat is een nVidia GTX960) en toen startte Windows 10 wel op maar niet helemaal volledig, het liep vast.
Toen heb ik deze kaart in PCI-E slot 2 gezet (in plaats van het normale PCI-E slot 1) en toen deed alles het! Windows startte netjes op en deze videokaart werkt perfect.

De oplossing zou dus kunnen zijn om ook jouw videokaart in PCI-E slot 2 te zetten maar dat past jammer genoeg nou weer niet. De kast is daar niet groot genoeg voor, of je videokaart is te groot.

Ik heb toch jouw videokaart weer teruggezet in de PC (dus in PCI-E slot 1) en nu startte Windows wel op, maar kreeg ik alleen beeld op de monitor die op de interne graphics controller is aangesloten. De Radeon werd niet gedetecteerd en/of herkend. Ook niet nadat ik het volledige driver pakket maar weer eens geïnstalleerd had.

Ik ben nu echt zonder oplossingen komen te zitten, en het lijkt er intussen toch wel verdacht veel op dat je videokaart ook niet goed is.

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven. Ik heb zelf nu ook echt geen idee wat te doen.
De onderdelen zijn er, het lijk gewoon alleen niet te werken.
Weten jullie waar ik misschien terecht kan hiermee?

Alvast ontzettend bedankt!
Groet,
een wanhopige gamer.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Is niet gewoon je PCIe slot stuk ? Al gekeken naar vuil of rare contact punten e.d. ?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:34
DukeBox schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:40:
Is niet gewoon je PCIe slot stuk ? Al gekeken naar vuil of rare contact punten e.d. ?
Dat zou raar zijn, want met ander moederbord en cpu deed hij het ook niet. Desalniettemin een mogelijkheid.

Heb je niet de mogelijkheid om de grafische kaart in een andere pc te proberen?

Of om de grafische kaart er uit te halen en te proberen op de iGPU?

Je geeft jammer genoeg niet wat voor voeding je hebt. Wellicht dat deze het begeven heeft en niet meer genoeg spanning kan leveren voor de GPU?

[ Voor 13% gewijzigd door analogworm op 05-12-2016 13:57 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
analogworm schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:56:
Dat zou raar zijn, want met ander moederbord en cpu deed hij het ook niet. Desalniettemin een mogelijkheid.
Ik bedoelde het gedeelte aan de kaart. Dat ie het misschien in een x8 wel deed kan dat ook verklaren.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:34
DukeBox schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:58:
[...]

Ik bedoelde het gedeelte aan de kaart. Dat ie het misschien in een x8 wel deed kan dat ook verklaren.
Aha op die manier. Dan zou je misschien zelfs er mee weg komen om in de bios 'm op 8x te zetten. Maakt performancewise geen verschil meen ik. Toch blijf ik het een onwaarschijnlijke mogelijkheid vinden. Desalniettemin niet onmogelijk dus zeker de moeite om in ieder geval uit te sluiten.

• Valoo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11-2022
Ik probeer mijzelf ook nog even in te lezen op bepaalde websites.
Hier nog een kleine update van mijn hulp:

" De kaart van mijn zoon gaf wel direct beeld in slot 1, maar liet daarna windows crashen. Niet goed, maar in ieder geval wel iets.
Jouw kaart doet helemaal niets, ook geen BIOS scherm, of het scherm van veilige modus."

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:44
ik zou eerst 2 dingen doen.

in jouw bios IGPU uitzetten, bij asus is dat multiview van CPU, ook even zeker weten dat PCIE voorrang geeft voor beeldweergave.

in veilige modus DDU downloaden en alle drivers van intel/nvidia/amd verwijderen.

daarna even kijken wat er gebeurt.

[ Voor 22% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 05-12-2016 16:14 ]

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01 13:40

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Heeft die jou GPU ook getest in de PC van zijn zoon?? Dan zou je die kunnen uitsluiten..
Pagina: 1