Behuizing maken LCD display

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-07 03:53
Hoi mede-Tweakers,

Al een tijdje zit ik te denken om een oude windows bak aan te schaffen en hier 2/3 van de volgende display's aan te koppelen:

https://www.aliexpress.co...-VGA-2AV/32314647847.html

Deze displays passen qua maat exact onder de 2x 24 inch monitoren die ik heb hangen boven mijn bureau, en op deze manier kan ik m'n eigen 'Media Center' bouwen. Erg leuk allemaal, lekker veel schermpjes. Maar het ding is: de displays van AliExpress zijn exclusief behuizing. Oftewel: het zijn plain LCD panelen met een printplaatje erbij.

Wat is jullie ervaring tot het maken van cases of behuizingen voor kleine display's zoals deze? Waar kan je die het beste van maken? Hout? Metaal? Hoe? Waar? :)

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je kan 2 plaatjes plexiglas nemen en ze daar tussen sandwichen. De voorste plaat kun je nog wat groter houden en een stukje omzetten waardoor je meteen een voetje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-07 03:53
Maar los van dat het bescherming moet bieden moet het ook een beetje stylish zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ook dat kan, afhankelijk van je creativiteit met plexiglas ;) Je kan het ook voorzien van een wrap/folie, combineren met aluminium etc. Of bijvoorbeeld een dun plaatje carbon bestellen op ebay en daar de voorkant van maken?
En anders inderdaad hout of3D printen? Hangt er net van af of je daar ervaren mee bent, en wat je qua stijl voor ogen hebt.