Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 11:24

The Last Guardian is een action-adventure spel van de makers van Ico en Shadow of the Colossus. Hierin speel je samen met een kolossaal mysterieus wezen, Trico, om verschillende puzzels op te lossen en uitdagingen aan te gaan in een fantasiewereld. Het spel wordt uitgegeven door Sony Computer Entertainment en komt exclusief uit voor de PlayStation 4.
  • Ontwikkelaar: genDESIGN, SIE Japan Studio
  • Uitgever: Sony Computer Entertainment
  • Release: 07 december 2016 (EU)
  • Genre(s): Action-adventure, platform
  • Speelmodus: Singleplayer
  • Platform(s): PlayStation 4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l7m2NFGW3ePBwF8Ko1B7lgET/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sDDOgfrvjbvqZOTNLOJOrdmA/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2FZz74g369hisr9frQ3rwXfg/full.jpg

The Last Guardian PS Store

Changelog:

Startdatum topic 5-12-2016

[ Voor 29% gewijzigd door Simmity op 06-12-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 16:57
wacht mooi op de reviews voordat ik deze aanschaf...de hype hier omheen doet me denken aan "no man's sky" ...
mooie TS korte wel kudo's daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
Wat ik zo hoor moet die besturing niet lekker zijn enzo, maarja dat vond ik ook wel van ico en dat vond ik wel een goed spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 11:24
Er was nog geen centraal topic voor The Last Guardian dus bij deze :) Vond het raar dat er nog geen topic voor was. Ik ga de startpost nog uitbreiden en als de eerste reviews verschijnen deze toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 16:25

s0kkie

Cowabunga

Shadow Of The Colossus had ook een *** besturing maar deze went wel en het was bovendien een heerlijke game met goede sfeer en voor die tijd ook graphics :)
Ik verwacht bij deze precies dezelfde kwaliteit als ICO en SOTC, dus kan niet wachten tot woensdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Kotaku heeft een positieve review http://kotaku.com/the-las...-kotaku-review-1789666352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Ik kijk zelf ook al een lange tijd uit naar deze game vanwege de fantasievolle setting (eigenlijk het avontuur van een jongen en zijn 'hond', maar dan met een mythisch tintje). Benieuwd of het spel na de lange productietijd de hoge verwachtingen kan inlossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Een van de trophies: Reach the end of the game in 5 hours or less. :o |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
Ike. schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:40:
Een van de trophies: Reach the end of the game in 5 hours or less. :o |:(
Echt? Dat klinkt erg weinig. Misschien lukt dat enkel als je zo veel mogelijk overslaat, shortcuts gebruikt en/of alle oplossingen al kent? Ik mag hopen dat de 'normale' tijd die nodig is om de game uit te spelen, toch wat hoger ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand gespeeld?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2016 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-10 20:13
Binnen 5 minuten was ik al verkocht.Ja de controls voelen als een PS2/PS3 game maar als je dan contact met Trico hebt dan zal je zeggen dat dit spel een ziel heeft.

Op de Pro met HDR aan is het spel visueel zelfs netjes.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 07-12-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt goed! Kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Als je zelf dieren hebt dal zal je zien dat je veel patronen herkent in dat beest. :)

YouTube: The Last Guardian | Living With Trico | PS4

[ Voor 19% gewijzigd door jori040 op 07-12-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:40:
[...]

Als je zelf dieren hebt dal zal je zien dat je veel patronen herkent in dat beest. :)

YouTube: The Last Guardian | Living With Trico | PS4
Heb ik niet, maar snap wel wat je bedoeld ;)

Als het goed is ligt hij in de brievenbus, dus vanavond gelijk even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 16:25

s0kkie

Cowabunga

Ongeveer twee uurtjes gespeeld en wat een geniale game _/-\o_
De AI van Trico is geweldig, de sfeer is ook zoals ICO en SOTC en de graphics zijn ook super mooi met 4K en PS4 Pro!
Besturing is alleen eerste 10 minuten even wennen maar daarna had ik er geen problemen meer mee.
Weer een meesterwerk van genDESIGN :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 17:22
Sorry, maar de graphics mooi? Laat me niet lachen. De sfeer in de game is geweldig, maar technisch is het echt behoorlijk gedateerd en de framerate op de PS4 Pro is ook maar matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
NotSoSteady schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:12:
Sorry, maar de graphics mooi? Laat me niet lachen. De sfeer in de game is geweldig, maar technisch is het echt behoorlijk gedateerd en de framerate op de PS4 Pro is ook maar matig.
Klopt maar, maar ik ben wel erg onder de indruk van de animaties van Trico en grafisch is hij zeer mooi vormgegeven. Het is echt alsof hij leeft en een eigen wil heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 17:22
bram1984 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:51:
[...]

Klopt maar, maar ik ben wel erg onder de indruk van de animaties van Trico en grafisch is hij zeer mooi vormgegeven. Het is echt alsof hij leeft en een eigen wil heeft.
Dat klopt, maar voor de rest is het niet meer echt van deze tijd. De besturing valt mij overigens nog mee, ik had erger verwacht na het lezen van de reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist uitgespeeld ... en ik kan maar één ding concluderen. Wow! Wat 'n ongelooflijk tergende tergende typhus game! Schijt AI, schijt controls, schijt camera, schijt performance. Constante gepiep en gejank van dat klote beest. Hopeloos gedateerde puzzels. Niet aan beginnen mensen. Kost je de nodige controllers.

U kent de uitspraak "this game gave me cancer" ? Dit is 'm hoor! 2/10 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
Misschien ook even de review van Tweakers zelf aan de lijst in het begin van dit topic toevoegen?

reviews: The Last Guardian: Fantastische Trico steelt de show

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:39:
Zojuist uitgespeeld ... en ik kan maar één ding concluderen. Wow! Wat 'n ongelooflijk tergende tergende typhus game! Schijt AI, schijt controls, schijt camera, schijt performance. Constante gepiep en gejank van dat klote beest. Hopeloos gedateerde puzzels. Niet aan beginnen mensen. Kost je de nodige controllers.

Zullen we hier wel gewoon respect hebben voor de mensen die het wel leuk vinden ?!

Mijn conclusie is dat je zelf niet heel slim bezig bent geweest.Als je gewoon wat reviews had gelezen dan had je kunnen weten dat deze game een smetje heeft.

Hat is gedateerd ja maar de game heeft wel een ziel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:39:

Maar toch helemaal uitspelen, dat dan weer wel. Trolling much?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorzetter much?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/2qu17b5.jpg

Vanzelfsprekend. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

YouTube: The Last Guardian

Somt het aardig op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de waarschuwing!
Beetje Mafia3 gevoel krijg ik...hopelijk komen ze tzt met een fatsoenlijke patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben ondertussen al vrij ver door de game heen. Er zitten inderdaad wat frustrerende stukken in en ik heb zelfs al een aantal keer gehad dat ik bij een checkpoint moest herstarten omdat Trico gewoon niet deed wat die moest doen. De camera vond ik persoonlijk wel meevallen, ik had er niet echt problemen mee.

Los van deze minpunten vind ik het grafisch en qua sfeer echt een topper. De manier waarop Trico reageert en beweegt is erg goed gedaan en het is sowieso een unieke game. Als je de vorige games goed vond (Ico en SotC), dan is dit eigenlijk wel een must buy.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:01
Wauw ik kan geen enkele spel bedenken die mij zo heeft weten te raken als The Last Guardian. Je moet even door de stroeve controls heen bijten, de soms vervelende camera en de drops in framerate maar de band die je opbouwt met Trico is om van te genieten. Heb af en toe wel even moeten vloeken als ie niet deed wat ik wou maar dat maakt het eigenlijk net een echt dier. Het is niet gebeurd maar kon soms echt wel een traantje laten lopen. Sjonge wat een pareltje is dit! Soundtrack is ook fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ben gisteren weer eens verder gegaan. Heeft de game een update gekregen die ik heb gemist? Lijkt er allemaal wel wat mooier uit te zien en de controls lijken wat beter. Kan ook tussen de oren zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
bram1984 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 08:25:
Ben gisteren weer eens verder gegaan. Heeft de game een update gekregen die ik heb gemist? Lijkt er allemaal wel wat mooier uit te zien en de controls lijken wat beter. Kan ook tussen de oren zitten.
Options -> update history ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Wie heeft hier The Last Guardian op een PS4 Slim gespeeld?

Thumbs up voor de game, maar thumbs down voor de console of valt het allemaal wel mee? Ik hoorde wat alarmerende geluiden dat TLG niet zo geweldig zou draaien op de Slim versie. Zwaar overtrokken of?

Ik heb namelijk nóg geen PS4 (Slim), maar sta op het punt om er een te kopen; o.a. voor dit spel :)

Ben slechts een recreatieve gamer met baan en gezin die speelt wanneer er tijd gemaakt kan worden, dus dan lijkt een Slim een betere keuze omdat ie wat goedkoper, zuiniger, stiller enzovoort is. Mjah, wel tof als de spellen lekker gespeeld kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gim schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:02:
Wie heeft hier The Last Guardian op een PS4 Slim gespeeld?

Thumbs up voor de game, maar thumbs down voor de console of valt het allemaal wel mee? Ik hoorde wat alarmerende geluiden dat TLG niet zo geweldig zou draaien op de Slim versie. Zwaar overtrokken of?

Ik heb namelijk nóg geen PS4 (Slim), maar sta op het punt om er een te kopen; o.a. voor dit spel :)

Ben slechts een recreatieve gamer met baan en gezin die speelt wanneer er tijd gemaakt kan worden, dus dan lijkt een Slim een betere keuze omdat ie wat goedkoper, zuiniger, stiller enzovoort is. Mjah, wel tof als de spellen lekker gespeeld kunnen worden :)
Toevallig heb ik de game zelf net een paar dagen binnen en ik speel 'em op de PS4 Slim.

Dat de game niet geweldig draait op de PS4 slim is IMO zwaar overtrokken.

Het enige mindere aan de game (en dat ligt niet aan de PS4 slim) vind ik:

-Controls zijn clunky en de camera blijft (vooral in de kleinere ruimtes) nog wel eens in Trico hangen waardoor het hele beeld ineens zwart is.

Zodra je jezelf over die negatieve punten heen kunt zetten is The Last Guardian gewoon een fantastisch en unieke game, ook op de PS4 Slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:11:
[...]

Toevallig heb ik de game zelf net een paar dagen binnen en ik speel 'em op de PS4 Slim.

Dat de game niet geweldig draait op de PS4 slim is IMO zwaar overtrokken.

Het enige mindere aan de game (en dat ligt niet aan de PS4 slim) vind ik:

-Controls zijn clunky en de camera blijft (vooral in de kleinere ruimtes) nog wel eens in Trico hangen waardoor het hele beeld ineens zwart is.

Zodra je jezelf over die negatieve punten heen kunt zetten is The Last Guardian gewoon een fantastisch en unieke game, ook op de PS4 Slim.
Heb de game al geruime tijd en vind hem echt zijn geld wel waard. De minpuntjes zijn er idd wel af en toe. Maar blij dat ik hem gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gim Het belangrijkste in een game als TLG is voor mij Trico:

Zijn de bewegingen realistisch, is het gedrag als dat van een echt dier en is de interactie tussen mens en dier geloofwaardig?

Op al deze punten scoort de game IMO een dikke voldoende en daarom ben ik het met je eens dat deze game de aanschaf waard is.
Pagina: 1