Vorig jaar heb ik me laten adviseren (lees verleiden) een Imac 21,5 inch 8GB, Iris Pro 6200, te kopen voor het bewerken van mn videos. Ik wist toen niet dat ik dit systeem niet verder kon upgraden omdat het een slim versie betreft. Inmiddels ben ik erachter dat het geheugen echt te kort schiet voor wat ik doe. Omdat ik het gamen mis maak ik gebruik van bootcamp met Windows 10.
Plus van de Imac is toch wel het design. Monitor is echt heel goed voor videobewerking.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk voor videobewerking (Adobe Creative suite) en gamen, Battlefield 1.
Daarnaast het normale Office plus nog HyperV met oa SQLserver2014 voor oa microsoft certificeringen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief monitor rond de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videobewerking kost behoorlijk wat schijfruimte, dus min 1TB.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo klein mogelijk, zo laag mogelijk in energieverbruik en zo stil mogelijk.
Liefst een strak design wat niet zo opvalt, ook niet qua ledjes.
Monitor het liefst niet groter dan 23 inch, maar qua beeld wel echt goed ivm videobewerking.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Er is teveel om uit te kiezen en om een "miskoop" te voorkomen, kan ik jullie hulp wel gebruiken.
In eerste instantie dacht ik aan een Nuc, mooi, klein, maar ik weet niet of dit grafisch gezien wel kan wat ik nodig heb.
Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
Alvast bedankt
Plus van de Imac is toch wel het design. Monitor is echt heel goed voor videobewerking.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk voor videobewerking (Adobe Creative suite) en gamen, Battlefield 1.
Daarnaast het normale Office plus nog HyperV met oa SQLserver2014 voor oa microsoft certificeringen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief monitor rond de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videobewerking kost behoorlijk wat schijfruimte, dus min 1TB.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo klein mogelijk, zo laag mogelijk in energieverbruik en zo stil mogelijk.
Liefst een strak design wat niet zo opvalt, ook niet qua ledjes.
Monitor het liefst niet groter dan 23 inch, maar qua beeld wel echt goed ivm videobewerking.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Er is teveel om uit te kiezen en om een "miskoop" te voorkomen, kan ik jullie hulp wel gebruiken.
In eerste instantie dacht ik aan een Nuc, mooi, klein, maar ik weet niet of dit grafisch gezien wel kan wat ik nodig heb.
Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
Alvast bedankt