Ik was ook helemaal klaar met het kopen van frisdrank in flessen.
- Het gewicht van de boodschappen.
- Telkens halfvolle flessen weggooien omdat er geen prik meer opzat
- Alle ruimte die het in de koelkast inneemt.
- Het vuilnis of het statiegeld.
Ik heb toen ook een SodaStream gebruikt. Maar dat was ook een heleboel gedoe. Om goed koud water te krijgen moest ik toch nog flessen in de koelkast bewaren. Aan een fles had ik niet genoeg voor iedereen een glas te maken. Moest dus altijd twee keer prik maken. Als dan net het eten klaar is kost dat erg veel tijd. Prik ging er ook snel af dus was moeilijk te bewaren.
Ik heb uiteindelijk een oplossing gevonden die in aanschaf wel wat duurder is. Een postmix apparaat uit de jaren 70 van Coca-Cola, gemaakt door Siemens. Als je een beetje handig bent kunt je deze 2e hands kopen op e-bay duitsland. Zoek even op Minipom of Breakmate. Het apparaat zal niet zuinig zijn met stroom, is niet meer nieuw leverbaar maar er is een redelijke fan base voor reserve onderdelen. Voor onder de 300 euro zou je een werkende moeten kunnen vinden.
Het apparaat is netjes weg te werken in de keuken want hij past in de breedte precies in een keukenkastje van 60 cm.
Via een extra aan te schaffen hogedrukslang (uit duitsland) rechtstreeks aangesloten op een CO2 fles van 10kg. Het apparaat gaat in het stopcontact en op de wateraansluiting. Het apparaat koelt zelf dus altijd een perfect koud horeca waardig drankje. Er kunnen drie extra te bestellen plexiglas navulcontainers in van 1 liter voor siroop (alweer uit duitsland).
In elke container kan een postmix siroop. Dus de echte merken als coca cola maar ook merken als Gibby Cola/Lemon/Sinas. Deze koop je in een Bag-In-Box (karton met zak erin) bij een horeca groothandel. Ik koop vaak een verpakking van 10L. Die kost voor Gibby momenteel ongeveer 30 euro in de aanbieding. Daar maak je 60L frisdrank mee. Siroop van SodaStream kan er ook in maar die moet je die voor het vullen verdunnen met water anders wordt het te zoet.
De koolzuur fles moet je 1 keer kopen (statiegeld) daarna kun je hem laten vullen. De vulling kost ongeveer 30 euro maar daar doe ik een jaar mee en wij gebruiken erg veel frisdrank.
Voor alleen bruiswater kan je hem natuurlijk ook gebruiken. Dan kan je er achteraf zelf limonade doorheen doen.
Komt nog wel bij het abonnement op de sportschool om al die calorieën weer kwijt te raken.
Wie weet heeft iemand hier iets aan. Ik ben best wel lang aan het uitzoeken geweest. Laat maar weten als er nog vragen over zijn.