Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

All-round pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
All-round pc, zal gebruikt worden voor kantoorwerk, maar ook multimedia (film, muziek) en gamen (maar niet al te zwaar, genre Skyrim, Witcher 3)

Wat mag het systeem gaan kosten?
€800 - €900

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen al te grote pc (vandaar µATX en mini tower), niet te luid. Voorkeur voor grote SSD.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik zie vaak in andere threads dat voor Nvidia wordt gekozen (1060), maar als ik zo wat rondlees bieden de Radeons toch ook ruim waarde? Enige reden waarom ik geen (iets goedkopere) RX480 zou nemen? 4GB voldoende of toch 8GB houden?
- Moederbord ok, of andere adviezen?
- Moeite waard om ipv de boxed cooler een aparte cooler te nemen?

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,01€ 187,01
1MSI H110M PRO-VD€ 53,99€ 53,99
1XFX Radeon RX 480 XXX Edition 8GB€ 270,95€ 270,95
1Fractal Design Define Mini C€ 81,-€ 81,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 123,-€ 123,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 861,85

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Er is niks mis met een RX480 en presteert ongeveer hetzelfde als een 1060GTX, ik raad echter wel aan om eentje te nemen met goede koeling zoals de pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G de XFX versie die je daar hebt heeft een stock koel systeem en die zijn niet echt geweldig.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:38
The Witcher 3 is juist een behoorlijk zware game. Voor 1080p a 60fps is een GTX 1060 of RX 480 voldoende, al zullen de settings ook hier niet op maximaal kunnen staan. Denk aan Hairworks, Foliage en Ambient Occlusion. Is de resolutie van je scherm hoger, hou er dan rekening mee dat je behoorlijk de settings naar beneden moet schroeven bij bovenstaande kaarten.

Games anno 2016 eten steeds meer VRAM, dus met het oog op de toekomst zou ik de (bescheiden) meerprijs betalen en voor 6GB of 8GB versies gaan.

Verwijderd

Mini-ITX zou ook een optie zijn. Een pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart is vooral in de hoogte vele cm's kleiner dan de Mini C. Hier heb je een ander moederbord voor nodig pricewatch: Asus H110I-PLUS zodat het in de totaalprijs niets uit zal maken. Ander voordeel van de Nano S is dat deze wel snel leverbaar is.

• Michiel1997
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11 10:08
Tim2010 schreef op maandag 5 december 2016 @ 00:27:
Er is niks mis met een RX480 en presteert ongeveer hetzelfde als een 1060GTX, ik raad echter wel aan om eentje te nemen met goede koeling zoals de pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G de XFX versie die je daar hebt heeft een stock koel systeem en die zijn niet echt geweldig.
Als je deze video bekijkt van JayzTwoCents dan zie je dat de koeling van de RX 480 Gigabyte niet zo goed is. De temperatuur van de GPU is ongeveer 80 graden en bijna 90 zelfs wanneer het is overgeclockt, dus waarschijnlijk is het toch beter om de XFX versie te kiezen inplaats van de Gigabyte versie.

YouTube: GIGABYTE RX 480 G1 GAMING - So HOT!! Literally...

[ Voor 7% gewijzigd door Michiel1997 op 05-12-2016 11:03 ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

De stock koeler van AMD, zoals deze op de XFX zit, wordt ook zo'n 80 graden (meer, afhankelijk van je fan curve/overclock). Dat is op zich het probleem nog niet, dan kan die GPU wel hebben. Het grootste probleem is dat hij nogal luidruchtig is. Op dat gebied wint de Gigabyte het waarschijnlijk wel van de XFX/stock koeler :)

De video waar je aan refereert heeft de kaart ook overclocked tot 1390MHz. Dat scheelt natuurlijk flink en dat trekt de XFX koeler ook niet goed. Been there, tried that :)

Op 4:40 van het filmpje draait hij hem op stock snelheden. Dan is de temperatuur 80 graden en draait de fan nog niet eens op halve snelheid. Kortom: koelingspotentieel over.

Op het punt waar jij het filmpje laat starten wordt de kaart 88 graden en draait de fan op 100% maar draait hij hem wel flink OC'ed (clock loopt op tot 1390MHz). Geen wonder dus dat hij dan zo warm wordt!

[ Voor 27% gewijzigd door RvL op 05-12-2016 11:28 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips!
Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 07:19:
Mini-ITX zou ook een optie zijn. Een pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart is vooral in de hoogte vele cm's kleiner dan de Mini C. Hier heb je een ander moederbord voor nodig pricewatch: Asus H110I-PLUS zodat het in de totaalprijs niets uit zal maken. Ander voordeel van de Nano S is dat deze wel snel leverbaar is.
Dit lijkt me wel een leuke optie. Gaat dit geen problemen opleveren ivm de grootte van de grafische kaart en eventueel temperaturen?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Hoogte van de videokaart niet, lengte kan een probleem worden maar in de Define Nano S kan een videokaart van max 310mm lang. Zowel de XFX als de in dit topic aangehaalde Gigabyte RX480 passen daar probleemloos in.

Temperaturen hangen voor een groot gedeelte af van de airflow. Maar dat zit bij deze kast wel goed als je het kabelmanagement ook goed op orde hebt :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

In de Nano S kunnen videokaarten tot een lengte van ruim 31 cm.

Koeling is geen probleem. Mijn zoon draait een vergelijkbare setup in een Nano S en de temperaturen zijn niet hoger dan in grotere behuizingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2016 12:52 ]

Pagina: 1