Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Ik heb al iets van 2-3 maanden last van het feit dat mijn OnePlus One, als ik 'm aansluit aan de computer, niet alle bestanden meer laat zien. Normaal connect ik de telefoon, selecteer ik de bestandsoverdracht modus en ga ik naar de DCIM folder om vanaf daar het nieuwe deel foto's over te zetten naar mijn PC zodat ik een backup heb.

De laatste tijd laden alleen de laatste 50-100 foto's plus een aantal nieuwe video's (zegt nota bene dat de pictures map maar 0.98 GB is terwijl dit volgens de telefoon zelf 24.5 GB is :+ ). Zo kan ik dus geen backup's meer maken aangezien de rest van de foto's en video's niet te zien zijn. In de Whatsapp Pictures folder zijn trouwens wel alle bestanden nog te zien.

Ik heb wat rond gezocht en kwam onder andere uit bij een oplossing om het cache geheugen te wissen. Dat heb ik net gedaan, maar zonder resultaat. Heeft een van jullie hier ook mee te maken gehad/weet iemand zo gauw een oplossing?

Gaat om een OnePlus One met Cyanogen versie 13.1.2 (Android 6.0.1)

Alvast bedankt!

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Beste antwoord (via rens-br op 12-02-2017 02:54)

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Anoniem: 691461 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 01:46:
[...]

allereerst bedankt voor de super snelle reactie!
ik wil het secuur doen, moet ik nu naar documenten ----> acties --> nieuwe map --> alle bestanden selecteren --> verplaatsen naar nieuwe map?

alvast dank
Geen probleem! :*)

Als ik de app open ga ik naar Interne Opslag (staat onderin)>DCIM en maak ik daar een nieuwe map aan door middel van het aantikken van de 3 bolletjes rechtsboven en dan 'Nieuwe map'. Als je die eenmaal hebt ga je naar de Camera map (zit in DCIM) en hou je 1 afbeelding ingedrukt. Dan weer de 3 bolletjes aantikken en alles selecteren. Daarna de 3 bolletjes en 'verplaatsen'. Je krijgt dan een iets andere interface, kiest de nieuwe map en laat de app z'n werk doen. Als dit klaar is selecteer je weer alle foto's in de nieuwe map en verplaats je ze terug over naar de Camera map.

Als je dit uiteindelijk allemaal hebt gedaan even aansluiten op de PC en kijken of je alle foto's weer ziet. Zolang je niet op verwijderen/delete drukt gaat het meestal wel goed. :)

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 12-02-2017 01:55 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
caesar1000 schreef op maandag 5 december 2016 @ 00:01:
Ik heb wat rond gezocht en kwam onder andere uit bij een oplossing om het cache geheugen te wissen. Dat heb ik net gedaan, maar zonder resultaat. Heeft een van jullie hier ook mee te maken gehad/weet iemand zo gauw een oplossing?
Wat voor foto's wil je van het toestel afhalen? Want in DCIM staan alleen de foto's die je zelf gemaakt hebt, wil je dus alle ontvangen foto's van het toestel afhalen, zul je inderdaad in Whatsapp Pictures folder moeten zijn.

Wat je daarnaast ook nog kan proberen is even met een file explorer op je telefoon kijken of daar de afbeeldingen wel in DCIM staan, als ze dan ook ontbreken zijn ze simpelweg niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:38:
[...]
Wat voor foto's wil je van het toestel afhalen? Want in DCIM staan alleen de foto's die je zelf gemaakt hebt, wil je dus alle ontvangen foto's van het toestel afhalen, zul je inderdaad in Whatsapp Pictures folder moeten zijn.

Wat je daarnaast ook nog kan proberen is even met een file explorer op je telefoon kijken of daar de afbeeldingen wel in DCIM staan, als ze dan ook ontbreken zijn ze simpelweg niet aanwezig.
Gaat om foto's (en video's) gemaakt met de camera app, zelf gemaakt dus ja. De Whatsapp Pictures/Video's etc. mappen laden, zoals het hoort, alleen de bestanden die via Whatsapp zijn gemaakt/ontvangen etc.

Zal het in ieder geval een keer proberen met een file explorer ja. Nog een aanrader?
Neem aan dat ze er nog op staan aangezien ik ze via de telefoon zelf in galerij wel allemaal nog kan bekijken
en de hoeveelheid gebruikte opslag ook aangeeft dat ik alle media nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

caesar1000 schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:50:
Zal het in ieder geval een keer proberen met een file explorer ja. Nog een aanrader?
Neem aan dat ze er nog op staan aangezien ik ze via de telefoon zelf in galerij wel allemaal nog kan bekijken
en de hoeveelheid gebruikte opslag ook aangeeft dat ik alle media nog heb.
Ze zullen er ook gerust op staan, maar wellicht niet in de DCIM folder, maar ergens anders.

Heb je de foto's overigens gemaakt met de foto app of via Whatsapp om ze daarna door te sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:53:
[...]
Ze zullen er ook gerust op staan, maar wellicht niet in de DCIM folder, maar ergens anders.

Heb je de foto's overigens gemaakt met de foto app of via Whatsapp om ze daarna door te sturen?
Heb nu Solid Explorer en ook daarin zijn te gewoon te zien. Op de telefoon zelf ook dus alleen niet in Windows. Heb het nu geprobeerd via mijn laptop en computer (om uit te sluiten dat het aan de PC ligt) en daarnaast ook met de oplaadkabel en een andere USB kabel. Bij beide opties niet alle foto's in Windows. :?

De foto's zijn genomen via de camera app dus los van Whatsapp. De foto's die ik via Whatsapp heb genomen zijn vanzelfsprekend in de Whatsapp map te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:44
Dat probleem heb heb ik ook.
Zet preview van van afbeeldingen uit, zet hem detail modus.
En dan is het de truk om hem aan het werk te houden door telkens de naar beneden te scrollen.
Dan komen er steeds meer bestanden bij. Komt er niks meer bij, ga weer uit de DCIM folder en je gaat weer verder.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

caesar1000 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:41:
Heb nu Solid Explorer en ook daarin zijn te gewoon te zien. Op de telefoon zelf ook dus alleen niet in Windows. Heb het nu geprobeerd via mijn laptop en computer (om uit te sluiten dat het aan de PC ligt) en daarnaast ook met de oplaadkabel en een andere USB kabel. Bij beide opties niet alle foto's in Windows. :?
Ik had toevallig gisteren mijn telefoon verbonden met een Windows 7 systeem en ik heb hetzelfde als jou. Ook bij mij worden alle DCIM foto's niet weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
The_Greater schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:47:
Dat probleem heb heb ik ook.
Zet preview van van afbeeldingen uit, zet hem detail modus.
En dan is het de truk om hem aan het werk te houden door telkens de naar beneden te scrollen.
Dan komen er steeds meer bestanden bij. Komt er niks meer bij, ga weer uit de DCIM folder en je gaat weer verder.
Van wat ik nu probeer lukt het nog steeds niet. Als ik verder scroll komt er niks bij helaas.
Ik ga nog is zoeken op Google of echt niet andere mensen er last van hebben. |:(
rens-br schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:51:
[...]
Ik had toevallig gisteren mijn telefoon verbonden met een Windows 7 systeem en ik heb hetzelfde als jou. Ook bij mij worden alle DCIM foto's niet weergegeven.
Dat ligt het dus ook niet aan de Windows versie aangezien ik het probleem met Windows 10 heb. Lijkt mij wel een probleem dat veel mensen hebben aangezien ik dus niet de enige ben.

UPDATE: Na een paar uur zoeken niks opgeschoten. Alleen ontdekt dat er veel posts zijn van mensen die überhaupt geen foto's meer kunnen vinden en dat de enige werkende optie misschien het verplaatsen en terugplaatsen van de foto's is. In dit topic nog de meeste 'oplossingen' gevonden.

Misschien werkt dit? (nog niet zelf kunnen proberen)

"Ray Nebollo zei:
Hello Moh1t.

With my fix, above, I created a temporary folder on the phone, not on the
PC. I then copied all of the files via an android file app, then moved them
back into the original DCIM and music folders after deleting contents in
the original directories.

I hope this helps.

Ray
"

[ Voor 25% gewijzigd door caesar1000 op 08-12-2016 23:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
(Even zodat jullie het ook zien.)

Heb met Solid Explorer een DCIM_Temporary mapje aangemaakt in de DCIM en dan Camera map. Daarnaartoe heb ik 2 foto's verplaatst en die zijn nu te zien als ik mijn OPO aansluit op de PC en naar DCIM_Temporary ga. Mocht je dus foto's hebben die je (zoals in mijn geval) echt nodig hebt: probeer dit. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:51:
[...]
https://forums.oneplus.ne...ssing-on-computer.448030/

Daarin heeft men het over hetzelfde probleem. Volgens hrc200x zou het resetten van de 'media storage' en het daarmee opnieuw opbouwen van de database (iets wat logisch klinkt aangezien ik wel afbeeldingen kan zien als ik ze verplaats en dus opnieuw laat opbouwen in de database) het probleem verhelpen. Enige waar ik niet achter kan komen welke 'app' in die lijst precies 'media storage' is. Heb mijn OPO net naar het Engels overgezet en het staat er gewoon niet tussen... :?

UPDATE:
Nou, heb net via de file explorer ALLE foto's en video's maar overgezet naar een temp map. Dat heeft zoals verwacht gewerkt en ik heb nu alles op de computer staan. Zomenteen weer terugzetten uit de temp map en dan is alles weer zoals 'normaal'. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door caesar1000 op 11-01-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

caesar1000 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:59:
[...]
https://forums.oneplus.ne...ssing-on-computer.448030/

Daarin heeft men het over hetzelfde probleem. Volgens hrc200x zou het resetten van de 'media storage' en het daarmee opnieuw opbouwen van de database (iets wat logisch klinkt aangezien ik wel afbeeldingen kan zien als ik ze verplaats en dus opnieuw laat opbouwen in de database) het probleem verhelpen. Enige waar ik niet achter kan komen welke 'app' in die lijst precies 'media storage' is. Heb mijn OPO net naar het Engels overgezet en het staat er gewoon niet tussen... :?
Gek genoeg heb ik niks veranderd en is het nu opgelost. Ik heb ondertussen wel al een aantal updates geinstalleerd, waarbij ik de cache heb verwijderd. Mogelijk is dat dus ook een oplossing.

Zie hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T6G1GOpAOYAjQjB5wTIUBZuo/medium.png

Vervolgens ga je naar 'Opslagruimte' en dan naar 'Gegevens wissen'.

Overigens heb ik wel een app genaamd 'mediaopslag'. Hiervoor moet je echter wel aangegeven dat je systeemapps wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:55:
[...]
Gek genoeg heb ik niks veranderd en is het nu opgelost. Ik heb ondertussen wel al een aantal updates geïnstalleerd, waarbij ik de cache heb verwijderd. Mogelijk is dat dus ook een oplossing.

Zie hier:
[afbeelding]

Vervolgens ga je naar 'Opslagruimte' en dan naar 'Gegevens wissen'.

Overigens heb ik wel een app genaamd 'mediaopslag'. Hiervoor moet je echter wel aangegeven dat je systeemapps wilt zien.
Het kan zijn dat ik een update mis omdat ik enige tijd (2-3 weken) bijna geen ruimte op mijn OPO had. Welke cache heb je precies verwijderd tijdens die updates? Volgens mij krijg ik niet een optie tot het verwijderen van cache bij updates.

Bijzonder dat ik 'mediaopslag' niet in het lijstje van apps heb staan (met systeemapps aan dus). Misschien kan ik deze nog erbij installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

caesar1000 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:39:
[...]
Het kan zijn dat ik een update mis omdat ik enige tijd (2-3 weken) bijna geen ruimte op mijn OPO had. Welke cache heb je precies verwijderd tijdens die updates? Volgens mij krijg ik niet een optie tot het verwijderen van cache bij updates.
Officiele updates zijn sinds september volgens mij al niet meer uitgekomen. Ik draai dan ook al enige tijd de CM14.1 Nightly software, die werden dagelijks van updates voorzien.

De cache die ik verwijderd heb wordt dan ook verwijderd via de recovery. Wat je overigens ook nog kan proberen is de app cache te verwijderen:

'Instellingen' -> 'Opslag' -> 'Gegevens in het cachegeheugen'.
Bijzonder dat ik 'mediaopslag' niet in het lijstje van apps heb staan (met systeemapps aan dus). Misschien kan ik deze nog erbij installeren.
Mediaopslag is een systeemapp, dus ik verwacht dat dat niet gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:56:
[...]

Officiele updates zijn sinds september volgens mij al niet meer uitgekomen. Ik draai dan ook al enige tijd de CM14.1 Nightly software, die werden dagelijks van updates voorzien.

De cache die ik verwijderd heb wordt dan ook verwijderd via de recovery. Wat je overigens ook nog kan proberen is de app cache te verwijderen:

'Instellingen' -> 'Opslag' -> 'Gegevens in het cachegeheugen'.

[...]

Mediaopslag is een systeemapp, dus ik verwacht dat dat niet gaat.
Niet meer geprobeerd, maar mochten andere het probleem hebben werkt dat misschien wel.

Aangezien ik mijn foto's naar een andere map heb verplaatst en weer terug is alles nu wel te zien. De nieuwe foto's die ik neem zijn sowieso ook te zien aangezien die nieuw aangemaakt worden in de map. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691461

Hallo allemaal,

ik heb nu hetzelfde probleem....
2/3e van de foto's staat er in, maar een hele tussenperiode staat wel in de telefoon maar niet in DCIM.
heeft iemand een stappenplan of een oplossing voor me?

m.v.g. Peter Lamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Anoniem: 691461 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 01:30:
Hallo allemaal,

ik heb nu hetzelfde probleem....
2/3e van de foto's staat er in, maar een hele tussenperiode staat wel in de telefoon maar niet in DCIM.
heeft iemand een stappenplan of een oplossing voor me?

m.v.g. Peter Lamers
Ik heb via de app 'File Commander' in mijn DCIM map een nieuwe map gemaakt. Daarna heb ik alle foto's van DCIM naar die map verplaatst om de foto's daarna weer terug naar hun oorspronkelijke map te verplaatsen.

Daarmee maakt de telefoon een nieuwe registry per foto aan waardoor hij weer te zien is via Windows. Voordeel is ook dat, omdat je je meest recente foto's wel kunt zien, je dit proces maar 1 keer hoeft uit te voeren. Daarna is het gewoon regelmatig de nieuwe foto's kopiëren naar je computer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

caesar1000 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 01:36:
[...]

Ik heb via de app 'File Commander' in mijn DCIM map een nieuwe map gemaakt. Daarna heb ik alle foto's van DCIM naar die map verplaatst om de foto's daarna weer terug naar hun oorspronkelijke map te verplaatsen.

Daarmee maakt de telefoon een nieuwe registry per foto aan waardoor hij weer te zien is via Windows. Voordeel is ook dat, omdat je je meest recente foto's wel kunt zien, je dit proces maar 1 keer hoeft uit te voeren. Daarna is het gewoon regelmatig de nieuwe foto's kopiëren naar je computer. ;)
ik wil het secuur doen, moet ik nu naar documenten ----> acties --> nieuwe map --> alle bestanden selecteren --> verplaatsen naar nieuwe map?

alvast dank

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Anoniem: 691461 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 01:46:
[...]

alvast dank

Als ik de app open ga ik naar Interne Opslag (staat onderin)>DCIM en maak ik daar een nieuwe map aan door middel van het aantikken van de 3 bolletjes rechtsboven en dan 'Nieuwe map'. Als je die eenmaal hebt ga je naar de Camera map (zit in DCIM) en hou je 1 afbeelding ingedrukt. Dan weer de 3 bolletjes aantikken en alles selecteren. Daarna de 3 bolletjes en 'verplaatsen'. Je krijgt dan een iets andere interface, kiest de nieuwe map en laat de app z'n werk doen. Als dit klaar is selecteer je weer alle foto's in de nieuwe map en verplaats je ze terug over naar de Camera map.

Als je dit uiteindelijk allemaal hebt gedaan even aansluiten op de PC en kijken of je alle foto's weer ziet. Zolang je niet op verwijderen/delete drukt gaat het meestal wel goed. :)

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 12-02-2017 01:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

caesar1000 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 01:53:
[...]

het is gelukt!!!!!!!!! mijn dank is groot!
binnen een uur tijd heb je mijn probleem opgelost, waar ik anders niet uit was gekomen.
en dat rond dit tijdstip!
Pagina: 1