Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-08 23:46
Ik heb al enige tijd een Denon AVR-2200W aangesloten via SPDIF aangesloten op een ASUS x79 deluxe moederbord. Heb al enige tijd last van een groot volumeverschil tussen ingame geluid en spotify. De AVR-2200W is ingesteld op multichannel stereo. De pc draait Windows 10 pro.

Als voorbeeld neem ik de game Witcher 3. Wat ik zelf al heb gecontroleerd:
  • Ingame geluid staat op 100%
  • Volumemixer witcher 3 staat op 100% in windows
  • Alle enhancements staan uit in windows
  • Als communicatieactiviteiten in Windows worden gedetecteerd -> Geen actie ondernemen
  • SPDIF staat op 192.0 kHz ingesteld
Op hetzelfde volume (45) hoor ik de ingame geluiden prima, maar als ik vervolgens via spotify muziek afspeel dan wordt ik bijna van mijn stoel geblazen. Heeft iemand nog een tip waar ik naar kan kijken?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Misschien het volume in de Spotify interface naaar beneden zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
Dat is geen oplossing.

Ik vraag mij af waar het grote volumeverschil vandaan komt, aangezien ik sinds de AVR-2200W er volgens mij last van heb. Heb alle "audioverbeteringen" uit staan op de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 18:03
Spotify is 2.0 en je game is 7.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

KoekBenaan schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:41:
Dat is geen oplossing.

Ik vraag mij af waar het grote volumeverschil vandaan komt, aangezien ik sinds de AVR-2200W er volgens mij last van heb. Heb alle "audioverbeteringen" uit staan op de Denon.
loudness war YouTube: The Loudness War
en compressie https://community.spotify...ic-listening/idi-p/784205

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
jeroen3 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 07:45:
Spotify is 2.0 en je game is 7.1?
Dat zou inderdaad kunnen. Ik had al even gekeken maar ik kan op de spdif aansluiting binnen windows niet instellen dat het 2.0 geluid moet zijn. De Denon staat dan wel weer op multichannel stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dat kan zulke volumeverschillen niet verklaren.
KoekBenaan schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:29:
[...]

Dat zou inderdaad kunnen. Ik had al even gekeken maar ik kan op de spdif aansluiting binnen windows niet instellen dat het 2.0 geluid moet zijn. De Denon staat dan wel weer op multichannel stereo.
Ik vermoed ook een verschil van format waardoor je volume's anders zijn. Stel in je spel eens het geluid in op stereo (binnen de menu's dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het toverwoord hier is "reference volume". Zoek die maar eens op in je handleiding, kun je namelijk zo bijstellen. Referentievolume verschilt per bron en dus krijg je idd verschillen - en met je Denkn kun je dat oer bron weer bijstellen :)
Beteje het zelfde als dat reclames altijd op een net iets hoger volume afgespeeld worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1