Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Helaas kunnen we in onze nieuwe woning de vloerstaande speakers niet lekker meer kwijt. We willen van de frontspeakers, de vloerzuiltjes, dus in deze woning vervangen door een boekenplan speaker. We hebben een Jamo 5.0 set (S426 HCS3) aangevuld met een Jamo sub 260. Niet de beste set, maar voor ons komt er voldoende (goed) geluid uit. Ik heb er over gedacht om de zuilen te vervangen door Jamo S602 of S622. Ik snap dat deze een wat mindere bas-weergave zullen hebben, maar hoop dit zonder problemen met de sub op te vangen.

Is dit een verstandige vervanging, of zijn er andere boekenplank speakers die goed bij de jamo S426 set passen?

Voor ik het vergeet, mijn receiver is een Onkyo TX-NR509.

[ Voor 4% gewijzigd door teigetjuh op 04-12-2016 22:10 . Reden: receiver toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:13
Wij hadden hetzelfde probleem, echter met jamo s608 zuilen. Uiteindelijk zijn wij voor een goede soundbar gegaan.wellicht is dat ook een overweging waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
Ik ging van Jamo S606 naar Boston A25, niet vanwege formaat, maar omdat het beter klonk. Zuilen hoeven niet altijd beter te zijn.

Soundbar kan leuk zijn als je veel tv en soms wat films kijkt, als je een 5.1 beleving wil hebben en/of veel muziek luistert zou ik voor losse speakers gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Jamo maak leuke 5.1/5.0 setjes maar is zeker niet high end. Een goed setje boekenplank speakers moet zeker in de buurt kunnen komen.

Kijk is naar de Boston A25/26 of dali zensor 1 en 3. Voor een goede.300 euro per set koop je al best wat leuks.

Tip, ga luisteren in een hifi winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Ik ben enkele jaren geleden van een setje Jamo S506 (dus niet 606) overgestapt naar een setje Tannoy Revolution Signature DC4's.

Dat is zo goed bevallen dat ik zo een setje ook voor bij mn computer gehaald heb.

Het laag opvangen doe ik met een BK XXLS400FF subwoofertje.

Dat klinkt stukken beter dan het geluid wat uit die Jamo's kwam :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

En ik sluit me aan bij het advies om in elk geval ergens te gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een soundbar voor puur het normale geluid van de TV, klinkt aardig, maar die is zeker geen vervanging van een redelijk stel speakers.
Luisteren is ook zeker iets wat we gaan doen, maar als ik de front speakers uit een complete set van 350 euro wil vervangen lijkt me een setje ter vervanging van meer dan 500 euro niet helemaal in de prijs range.
De Boston A25 zien er interessant genoeg uit om eens te gaan luisteren.

Nogmaals ik zoek geen high-end, ik hoor wel wat verschillen, maar ik gebruik de reciever te weinig om een behoorlijke investering in een high receiver en bijbehorende speakers voor mij zelf en de financiele commissie te verantwoorden. Een setje redelijk fatsoenlijke speakers, vergelijkbaar met de huidige Jamo-set, voor een budget tot plusminus 150 euro voldoet al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Je kunt nog kijken naar de teufel ultima 20, deze gaan vaak voor 149 per set in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

NL_Scratch schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:15:
Kijk is naar de Boston A25/26 of dali zensor 1 en 3. Voor een goede.300 euro per set koop je al best wat leuks.
De A25 (waar de hele hype toch mee begon) haal je al in huis voor €85,- per stuk. De A26 is met 139 euro (zelfde winkel) wel een stuk duurder. Ik vraag me af of dat het geld waard is. Voor het echte laag zal je toch aan de subwoofer moeten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1