Toon posts:

Hagelnieuwe laptop met hw-problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Inmiddels een tweede Medion Akoya e6421 aangeschaft. Op aanraden van Tweakers.net.

Direct uit de doos, wizard doorlopen en verbinding gemaakt met Wi-Fi. Kort daarna een geel driehoek met "geen internettoegang". In apparaatbeheer ook een uitroepteken bij de adapter. Even later is de hele Wi-Fi adapter foetsie.

Opnieuw opstarten duurt 10min waarna er een melding verschijnt:
: (

Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. Er worden foutgegevens verzameld. Hierna wordt de computer opnieuw opgestart.

Als u meer wilt weten, kunt later online zoeken naar deze fout: DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
Nadat de laptop opnieuw is opgestart kan ik weer kortstondig verbinding maken met Wi-Fi waarna het probleem zich herhaalt. Wi-Fi adapter valt vervolgens weg en in apparaatbeheer ook niet meer terug te vinden. Rood kruis naast de waaier van Wi-Fi.

Ik heb een soft restore gedaan waarbij gebruikersaccount behouden blijft en daarna een full restore. Beide helpt niet.

Ik heb 0,0 aan software geinstalleerd. Hij komt direct uit de doos met deze ellende.

Iemand een idee wat ik nu kan doen behalve hele rompslomp van terugsturen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:35

Detmer

Professioneel prutser

Is er via de website van Medion een driver update beschikbaar? Zo ja, zou ik dat eerst proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Detmer op 04-12-2016 21:42 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Detmer schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:42:
Is er via de website van Medion een driver update beschikbaar? Zo ja, zou ik dat eerst proberen.
Ik heb de volgende driver gedownload via de Medion website.
WI-FI/BLUETOOTH INTERFACE DRIVER MEDION AKOYA E623X/P781X NOTEBOOK E641X/P763X
PILOTE INTERFACE WI-FI/BLUETOOTH ORDINATEUR PORTABLE MEDION AKOYA E641X/P763X
Versie: 18.11.0.8 - Win 10 64bit
Echter de wizard meldt dat er "reeds een nieuwere versie" is geïnstalleerd... Ik heb geprobeerde de driver te verwijderen maar toen verdween de hele adapter weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als een nieuwe laptop uit doos gelijk deze problemen heeft zou ik gelijk garantie claimen en niet zelf aan de slag gaan. Dit hoort gewoon niet. Mogelijk is het zelf op te lossen als het geen hardwarematig probleem is, maar dan nog kan dit nooit de bedoeling van een nieuw apparaat zijn. Als je een nieuwe auto koopt en hij wil de volgende dag niet starten ga je er ook gelijk mee terug zonder zelf aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Voer de ingebouwde diagnostics uit en geef de foutmelding door aan Medion. Volgens mij heeft Medion geen NBD, dus je zal een advanced replacement moeten aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:47:
Voer de ingebouwde diagnostics uit en geef de foutmelding door aan Medion. Volgens mij heeft Medion geen NBD, dus je zal een advanced replacement moeten aanvragen.
NDB? Laptop is gekocht via de MediaMarkt webshop en 2 dagen oud. Toch bizar dat ik dan via Medion nu garantie moet claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:49:
[...]

NDB? Laptop is gekocht via de MediaMarkt webshop en 2 dagen oud. Toch bizar dat ik dan via Medion nu garantie moet claimen?
Het is vervelend dat jouw laptop een error vertoont waar je niet uitkomt. Het kan toeval zijn maar er zijn produkten die helaas defect of niet goed geinstalleerd bij de consument terecht komen.

Maar ik mag aannemen dat zowel de MediaMarkt als Medion een gewoon telefoonnummer hebben waar je morgen overdag even heen kan bellen en bespreken wat de opties zijn met deze laptop?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:52:
[...]

Het is vervelend dat jouw laptop een error vertoont waar je niet uitkomt. Het kan toeval zijn maar er zijn produkten die helaas defect of niet goed geinstalleerd bij de consument terecht komen.

Maar ik mag aannemen dat zowel de MediaMarkt als Medion een gewoon telefoonnummer hebben waar je morgen overdag even heen kan bellen en bespreken wat de opties zijn met deze laptop?
Ja ik gok van wel.. :)

overigens werkt ook de USB interface ineens niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Tip: Installeer ff de update versie van de bios, ik had dezelfde laptop, met dezelfde problemen, en het probleem zat hem in de bios, na het updaten een kale installatie uitgevoerd en machine werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:40
Het is een laptop nieuw uit de doos. Daar hoor je niet eerst een bios update op te hoeven installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speakerfreak95 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:31:
Tip: Installeer ff de update versie van de bios, ik had dezelfde laptop, met dezelfde problemen, en het probleem zat hem in de bios, na het updaten een kale installatie uitgevoerd en machine werkt probleemloos.
Ik ga het proberen..
jeroen3 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:33:
Het is een laptop nieuw uit de doos. Daar hoor je niet eerst een bios update op te hoeven installeren.
True... gemiddelde gebruiker weet niet eens at een bios is :X
Pagina: 1