Beste Tweakers,
Ik heb dus nood aan een nieuwe PC, voornamelijk om WoW te spelen, en heb een budget van +/- €1500. Ik heb op verschillende webwinkels al proberen zelf één samen te stellen, maar als leek heb je al snel de neiging om steeds te duurste optie aan te vinken omdat dit "waarschijnlijk de beste optie is".
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk World of Warcraft, browsergames, Football Manager, ... .
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget van +/- €1500, maar hoe goedkoper, hoe beter natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb enkel een volledige nieuwe toren nodig. Scherm, toetsenbord, ... heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik twijfel tussen een SSD van 250 of 500GB.
- Windows
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen ervaring en neig dan ook naar de "bekendere" namen zoals Intell, Gygabyte, ... .
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het gaat voornamelijk om een snelle, stille en energiezuinige PC.
Via de Pricewatch heb ik volgende samenstelling samengeraapt:
Zoals bij elke samenstelling die ik maakte, zit ik natuurlijk met de vraag of dit geen totale overkill is voor WoW, games waar ze reclame voor maken op TV (bv Assassins Creed) speel ik niet.
Ik wil gewoon een degelijke, duurzame PC die misschien na een aantal jaar maar een simpele upgrade nodig heeft.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Wheec
Ik heb dus nood aan een nieuwe PC, voornamelijk om WoW te spelen, en heb een budget van +/- €1500. Ik heb op verschillende webwinkels al proberen zelf één samen te stellen, maar als leek heb je al snel de neiging om steeds te duurste optie aan te vinken omdat dit "waarschijnlijk de beste optie is".
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk World of Warcraft, browsergames, Football Manager, ... .
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget van +/- €1500, maar hoe goedkoper, hoe beter natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb enkel een volledige nieuwe toren nodig. Scherm, toetsenbord, ... heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik twijfel tussen een SSD van 250 of 500GB.
- Windows
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen ervaring en neig dan ook naar de "bekendere" namen zoals Intell, Gygabyte, ... .
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het gaat voornamelijk om een snelle, stille en energiezuinige PC.
Via de Pricewatch heb ik volgende samenstelling samengeraapt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 331,95 | € 331,95 |
| 1 | Gigabyte GA-X170-EXTREME ECC | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 Xtreme Gaming 6G | € 319,95 | € 319,95 |
| 1 | Cooler Master Cosmos SE Closed | € 166,- | € 166,- |
| 1 | Corsair Value Select CMV16GX4M1A2133C15 | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Cooler Master V Series V550 | € 93,- | € 93,- |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 131,17 | € 131,17 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.380,07 | |
Zoals bij elke samenstelling die ik maakte, zit ik natuurlijk met de vraag of dit geen totale overkill is voor WoW, games waar ze reclame voor maken op TV (bv Assassins Creed) speel ik niet.
Ik wil gewoon een degelijke, duurzame PC die misschien na een aantal jaar maar een simpele upgrade nodig heeft.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Wheec