Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

Topicstarter
mijn vader heeft nu ongeveer 3 jaar een Acer v5 met amd A6, 6gb ram en 500gb hdd.
vrijwel uit het niets werd de pc onbruikbaar langzaam. mijn eerste idee was eigenlijk de hardeschijf. deze heb ik dus vervangen voor een ssd van samsung, maar helaas nog steeds is de pc onbruikbaar traag loopt vast etc. meerdere keren systeemherstel gebruikt, teruggaan naar een eerder punt werkt ongeveer 1 dag, daarna begint het weer. windows opnieuw geïnstalleerd, en weer is de pc onmiddellijk onbruikbaar langzaam (ctrl-alt-del duurt ongeveer 5 minuten bijv).

ik heb nu dus geen flauw idee meer wat het probleem kan zijn. cpu gebruik is enorm hoog, schiet vaak richting de 99 procent met enkel wat system taken. maar ik kan niks testen of controleren omdat de pc niet reageert (taakbeheer openen is al vrijwel onmogelijk).

nu vraag ik me af, of er nog iets is wat ik kan doen. zou het mogenlijk slecht functionerend ram kunnen zijn, een botnet virus op de achtergrond (ondanks systeemherstel/windows opnieuw installeren) etc. of zou hij gewoon aan het overlijden zijn. (wat raar is, want na systeemherstel 2x heeft hij prima gewerkt, dat herstelpunt is nu alleen weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04 17:16
Probeer is een live cd van een willekeurige Linux distributie om hardware problemen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Waarom doe je niet alles backuppen en een kale installatie?

Waarschijnlijk heb je de Windows 10 update gedaan? ( niet de kale Windows 10 installatie)
Hierdoor heb je ook nog het probleem dat er oude drivers achter blijven met het overzetten.

Ik heb hier zelf ook zulke slechte ervaringen mee.
Ik heb ook gehad dat een laptop tergend langzaam werd, of ik kreeg vreemde fouten .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sommige mensen zeggen/vinden recentelijk dat hun machine traag is. Geen idee welk OS je hebt maar je schrijft dat een herstelpunt soms/even werkt. Houdt dus in dat er mogelijk bepaalde updates daarna binnenkomen (van het OS of van een virusscanner) die de vertraging mogelijk veroorzaken.

Ga hiernaar op zoek; ook een verse installatie zal namelijk direct de laatste/bekendste updates binnentrekken. Doet me vermoeden dat er recentelijk iets voor jouw OS/applicatie is geinstalleerd wat nu de vertraging veroorzaakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

Topicstarter
een usb stick met een linux installatie (stick via het werk, logt in op extern netwerk) werkt prima. ram cpu etc zou dus het probleem niet kunnen zijn.

zelf zit ik ook te denken aan een bepaalde update die het gezeik veroorzaakt. alleen in windows 10 is dit allemaal verplicht zobeetje? je hebt geen keuze meer updates worden toch geinstalleerd...

volgende stap wordt inderdaad hardeschijf er weer uitbouwen, leeghalen via een andere pc en dan kale installatie via een usb stick gok ik zo..