Kwalitatieve interne cardreader

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Ja, een thread over een interne SD/MMC/XD/ etc. cardreader. Lach maar: ik heb op twee jaar tijd al 5 cardreaders versleten. Ze zijn allemaal zonder uitzondering slechte kwaliteit: kaarten worden niet herkend of verliezen constant connectiviteit; de kaart past er nauwelijks in wegens slecht gesneden of gegoten gleuf; de kaart past er in maar zit schuin aan de achterzijde, ... Niets dan rommel. Een uurtje grasduinen op amazon.de leert mij vooral dat er nog mensen zijn met dezelfde frustratie: kwalitatieve interne cardreaders zijn niet te vinden, enkel kwalitatief bedenkelijke Chinese Billigware.

Maar misschien gebruiken Tweakers betere merken/modellen cardreaders?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke 5 heb je al geprobeerd, voor men dezelfde gaat aanraden.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Koop je dan van die universele readers mer 4 gleuven waar 40 type kaarten in kunnen of eentje op maat?

gewooon wat je nodig hebt. ik zou eens kijken wat ze in een foto koisk gebruiken
e.g. http://www.synchrotech.co...k-memory_card_reader.html

Iperf

• MarcoSQ
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-02 19:41
Prima tip : spiek op plaatsen waar het kritisch is, om veelvuldig gebruik te garanderen. Dus idd vooral de vakfotograaf/Hema/Kruidvat etc.

Readers van bovengenoemd merk (Atech/AFT) horen idd bij de mechanisch beste readers die er zijn (spreekt uit jaren professionele ervaring....).
Ze zijn wel lastig of niet te verkrijgen als consument helaas, die er niet honderden wil afnemen....
Ik heb er prive een tweetal al minimaal tien jaar intensief in gebruik (XM-28u).

Als je ze toch kan vinden, let er op dat :
- Je niet zomaar ondersteuning krijgt als consument. In de zin van, firmware updates voor toekomstige kaarttypes. Wees er zeker van dat de lezer nu al, jouw type kaart ondersteunt.
- De AFT reader niet hard-/firmwarematig read-only is (als dat van belang is voor je). Vooral de professionele 'kiosk'-types doen dit, omdat de markt dit 'vraagt'. De vakfotograaf wil onder géén beding, jouw onvervangbare foto's kunnen beschadigen of vernietigen.

Verder : wát gaat er stuk aan jouw readers ? Verbogen of gebroken pennen ? (= user abuse, of een slecht ontwerp reader).

Of gebruik je ze gewoon zelden, en corrorderen de contacten ? Dat zie je wel vaker. Beetje contactspray op een oud SD kaartje, paar keer in- en uithalen, en je hebt zijn leven weer verlengd voor een poosje. (oftewel het devies : gewoon vaker gebruiken).

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Vanop mijn telefoon kan ik niet uitgebreid reageren, maar die Atech AFT klinkt goed. Als ik 'm vind: tot nu toe enkel heel dure US import gezien. €150 is een beetje veel voor een cardreader.

Tot nu toe geprobeerd met oa. CLS, Sweex, en nogvwat goedkope merken omdat er geen kwaliteitsmerk dat ik ken het aan leek te bieden.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
YellowOnline schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:01:

Tot nu toe geprobeerd met oa. CLS, Sweex, en nogvwat goedkope merken omdat er geen kwaliteitsmerk dat ik ken het aan leek te bieden.
Zoals je zelf al zegt, dat zijn merknamen. Kan best zijn, dat je telkens dezelfde crappy reader gekocht hebt in een ander jasje met een andere naam erop.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Als follow-up, voor toekomstige Tweakers met hetzelfde probleem:

Omdat ik de Atech AFT cardreaders niet voor een betaalbare prijs in Europa kon vinden heb ik toch verder moeten kijken. Uiteindelijk is het deze geworden: Akasa AK-ICR-09. Mijn eerste testen zijn positief: solide en stabiel. Dat hij Belgische identiteitskaarten kan lezen is mooi meegenomen. Dat het USB 2.0 is vind ik OK. Negeer de slechte reviews op Amazon - dat zijn eerder PEBKAC gevallen.

[ Voor 7% gewijzigd door YellowOnline op 11-12-2016 20:54 ]

Pagina: 1