Toon posts:

Hoe Finder weergaveopties voor alle mappen instellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem loop ik tegenaan:

Ik wil in Finder alle mappen en sub mappen er hetzelfde uit laten zien, dus dezelfde lay-out, zelfde weergave dezelfde sortering etc.

Nu heb ik ontdekt dat ik dat per map kan instellen door " weergaveopties" in finder maar aangezien ik met zeer veel submappen werk (o.a. foto's per jaar, per maand en dan nog per gebeurtenis) is het niet te doen om dit per map te gaan doen. dit komt neer op ruim meer dan honderd mappen...

Ik wil elke map openen in symbolen, gesorteerd per soort (dus submappen bij elkaar, doc bestanden bij elkaar, pdf bij elkaar, en dan per soort ook nog op naam. Tot zover geen probleem, dit is in te stellen. Bij het instellen staat er onderaan ook nog een knop " gebruik als standaard" echter blijf ik dan nog submappen houden die dan wel als symbolen openen maar geen sortering hebben, dus alles staat door elkaar...

Tot mijn grote verbazing kon applecare mij er niet mee helpen, die gaven aan dat het per map moet...
Echter eigenwijs dat ik ben kan ik me daar echt niets bij voorstellen, ik kan me niet voorstellen dat een zo doorontwikkeld systeem deze optie niet bevat! Ik lees ook op fora dat mensen het uiteindelijk opgelost hebben maar ik krijg niet helder hóe...

Ik hoop dan ook hier iemand te treffen die mij op weg kan helpen....
Kan iets dergelijks via automator?? Ik ben daar echter totaal niet in thuis aangezien ik nog maar sinds twee weken met apple werk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Finder heeft helaas de handige en vervelende eigenschap om voor elke locatie de aangepaste vertoningsvoorkeuren te onthouden. Als je dan de standaardvoorkeuren wijzigt, worden deze alleen op mappen toegepast die nog geen eigen voorkeuren hebben.

Er is bij mijn weten geen manier om dat in Finder zelf te herstellen. Het enige wat je kunt doen is de onzichtbare ‘.DS_Store’ bestanden, die Finder aanmaakt en waarin deze voorkeuren worden bewaard, te verwijderen. Dan worden je standaardvoorkeuren als het goed is ook op oudere mappen toegepast.

Met deze opdracht kun je dat bijvoorbeeld voor je hele gebruikersmap doen:
find ~ -name .DS_Store -delete && pkill -HUP Finder

Wees wel voorzichtig en let op dat je het juist typt (anders verwijder je mogelijk andere bestanden).

[ Voor 22% gewijzigd door Eitot op 05-12-2016 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Bedankt voor de tip!

Begrijp ik goed dat ik op deze manier de gehele gebruikersmap aanpak, dus ook afbeeldingen, video's etc?

En is de opdracht letterijk:

find ~ -naam .DS_Store -delete && pkill -HUP Finder

maken daarin spaties nog uit?
en moet ik -naam vervangen door mijn gebruikersnaam (de naam van de gebruikersmap)?
En die - moet er dan voor blijven staan of niet?

Dus:
find ~ -gebruikersnaam .DS_Store -delete && pkill -HUP Finder ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:17:
Hallo

Bedankt voor de tip!

Begrijp ik goed dat ik op deze manier de gehele gebruikersmap aanpak, dus ook afbeeldingen, video's etc?

En is de opdracht letterijk:

find ~ -naam .DS_Store -delete && pkill -HUP Finder

maken daarin spaties nog uit?
en moet ik -naam vervangen door mijn gebruikersnaam (de naam van de gebruikersmap)?
En die - moet er dan voor blijven staan of niet?

Dus:
find ~ -gebruikersnaam .DS_Store -delete && pkill -HUP Finder ??
Het is -name, niet -naam. Ga niet zomaar parameters zelf vertalen. En nee, het moet -name blijven, de naam van het bestand staat er immers achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Je moet de opdracht letterlijk overnemen, inclusief alle spaties en symbolen. Wijzig alsjeblieft niets. De opdracht zoekt naar alle bestanden met de naam “.DS_Store” en alle vondsten worden gelijk verwijderd. Daarna wordt Finder opnieuw gestart, zodat de wijzigingen zichtbaar zijn. .DS_Store is een speciaal bestandje dat Finder in mappen plaatst. Dit bestandje bepaalt dan hoe de betreffende map, of de onderliggende mappen, worden getoond in Finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, daar kan ik dan de gegevens mee wissen echter kom ik er nu ook achter dat wanneer ik een map wél naar wens heb ingesteld in weergaveopties de submap die ik daarin (daarna) aanmaak alsnog niet dezelfde instellingen over neemt...

Is dat normaal gedrag voor ios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pffff..... nu kom ik er dan ook achter dat wanneer je een map kopieert naar een externe HD deze map in eerste instantie op die externe HD dezelfde lay-out heeft als dat ik hem op mijn macbook had ingesteld, maar vervolgens bij de volgende keer koppelen van de externe HD doodleuk weer zijn eigen ding gaat doen, en gewoon een willekeurige lay-out pakt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide opdrachten uit bovenstaande link gebruikt, maar het heeft niet geheel tot het gewenste effect geleid. Ik krijg tijdens het proces twee keer:

find: dev/fd/Haanhoef: no such file or directory

Niet geheel zeg ik, want deels heeft het wel geholpen:

Alle mappen worden nu geopend als symbolen, en in het formaat wat ik wilde, echter er is één instelling die hij blijft weigeren universeel uit te voeren: Rangschik op soort...
en dat was voor mij nu eigenlijk de belangrijkste, want zonder die rangschikking staat alles door elkaar.

En wanneer ik een nieuwe map aanmaak moet ik die map ook weer geheel instellen...

Iemand nog tips??
Pagina: 1