Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wifi/netwerk upgrade

Pagina: 1
Acties:

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-11 17:19
Beste mede tweakers,
ik zit met het volgende:

Op dit moment heb ik een ubee modem van ziggo in de meterkast staan. Omdat ik niet tevreden was over de snelheid (en als ik me goed herinner kan die niet 2,4 en 5ghz tegelijk uitzenden) heb ik een tijdje geleden een TPlink C7 geinstalleerd.
Echter valt het signaal op de eerste verdieping nog steeds wat tegen en op zolder is er alleen in het trapgat bereik.

Ik wil daarom wat gaan investeren in mijn netwerk om van deze dagelijkse ergernissen af te komen.

Ik zat er aan te denken de C7 weg te doen en te vervangen door een 8poort switch (wss van netgear al dan niet managed/ PoE). Hierachter wil ik dan 1 of indien nodig meerdere AP's zetten.

In eerste instantie was ik aan het kijken voor een Unify AP AC Pro, echter was mijn oog ook gevallen op de nieuwe TPlink EAP 330.

Hoge transfersnelheid zou ik wel fijn vinden want ik open bijna alles van mijn synology, vandaar mijn interesse in bovenstaande AP's.

Echter vraag ik mij af of het verschil maakt of ie 1300 of 1900Mbit aan kan op 5Gz, of heb je hier alleen wat aan als je met heel veel mensen tegelijk inlogd?

Zijn er nog andere / betere opties wat ik zou kunnen doen om mijn netwerk fatsoenlijk te krijgen?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Neem deze veel goedkoper (nu verkrijbaar voor 49 euro) dan die overprijsde en tplink eap 330 en minstens zo goed.

Die 1300 en 1900 zijn theoretische marketing verhalen en haal je nooit.

Wifi snelheid is voornamelijk afhankelijk van plaatsingen en demping en niet van het AP zelf.
Vergeet niet dat ook de devices dezelfde specificaties moeten hebben anders werken die gewoon op bijvoorbeeld de trage 2,4Ghz band.

Overigens gaat er nooit iets boven een vaste kabel.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-11 17:19
Ben(V) schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:37:
Neem deze veel goedkoper (nu verkrijbaar voor 49 euro) dan die overprijsde en tplink eap 330 en minstens zo goed.
kun je er even bij zetten welke je bedoeld? :9

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb zelf 2 unifi ap ac lite gekocht... topspul! Heel tevreden over de snelheid en bereik!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik denk de extender van kpn en telfort die hin bedoeld.
Dit is gewoon een ap.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:46

Wildfire

Joy to the world!

darklord007 schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:58:
[...]

kun je er even bij zetten welke je bedoeld? :9
Gezien de €49 zal het de WiFi-versterker van KPN zijn.

(klik op het plaatje voor de pagina bij KPN over dit apparaat)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nextchapter-ecommerce.com/Public/Products/xlarge/323694-wi-fi-versterker-dualband.jpg

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1