Hoi,
Ik heb net deze PC samengesteld dus is een nieuwe build, en alhoewel dit niet mijn eerste build is, loopt dit nooit vlekkeloos bij mij.
De build lijkt trouwens ietwat sterk op de laatste best-buy guide systeem. Buiten de RAM & Grafische kaart qua onderdeel.
Het probleem is dat de PC effectief opstart, maar na een paar seconden valt hij weer uit. Daarna start ie zichzelf weer op en valt hij weer uit, etc..
Wat heb ik allemaal geprobeerd ( met behulp van de algemene troubleshooter topic ):
CPU fan + Fans van de case draaien allemaal ook. Moederbord heeft zo'n LED verlichting aan boord & deze brandt ook. Moederbord geeft geen piepend geluid.
Zit ik met een defect onderdeel, of ligt het toch nog aan een verkeerde aansluiting?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb net deze PC samengesteld dus is een nieuwe build, en alhoewel dit niet mijn eerste build is, loopt dit nooit vlekkeloos bij mij.
De build lijkt trouwens ietwat sterk op de laatste best-buy guide systeem. Buiten de RAM & Grafische kaart qua onderdeel.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 | € 298,49 | € 298,49 |
| 1 | NZXT S340 Wit | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 74,39 | € 74,39 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 852,63 | |
Het probleem is dat de PC effectief opstart, maar na een paar seconden valt hij weer uit. Daarna start ie zichzelf weer op en valt hij weer uit, etc..
Wat heb ik allemaal geprobeerd ( met behulp van de algemene troubleshooter topic ):
- Voeding nagecheckt: hij stond eerst ondersteboven
. Ik dacht " Dit is het ! hij is waarschijnlijk in veiligheidsmodus gesprongen . Maar tevergeefs, hij doet weer de "reboot loop".
- RAM sticks 1 voor 1 geprobeerd, dan eens volledig uitgehaald. Probleem blijft
- CPU fan goed nagekeken, herstoken, pinnetjes nog eens goed ingeduwd & de FAN zit erg stevig vast. CPU tegelijkertijd herstoken, pinnetjes lijken allemaal ook in orde. Mooi aangesloten met het hendeltje
- Grafische kaart uitgehaald, pc start op en valt dus weer uit na een paar seconden.
- SSD nagecheckt, mja goed aangesloten. Maar zou het hieraan liggen? Defect ?
CPU fan + Fans van de case draaien allemaal ook. Moederbord heeft zo'n LED verlichting aan boord & deze brandt ook. Moederbord geeft geen piepend geluid.
Zit ik met een defect onderdeel, of ligt het toch nog aan een verkeerde aansluiting?
Alvast bedankt voor jullie hulp!