Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:14
Hoi,

Ik heb net deze PC samengesteld dus is een nieuwe build, en alhoewel dit niet mijn eerste build is, loopt dit nooit vlekkeloos bij mij. :+

De build lijkt trouwens ietwat sterk op de laatste best-buy guide systeem. Buiten de RAM & Grafische kaart qua onderdeel.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,90€ 209,90
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1€ 298,49€ 298,49
1NZXT S340 Wit€ 67,95€ 67,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 60,-€ 60,-
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 74,39€ 74,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 852,63

Het probleem is dat de PC effectief opstart, maar na een paar seconden valt hij weer uit. Daarna start ie zichzelf weer op en valt hij weer uit, etc..

Wat heb ik allemaal geprobeerd ( met behulp van de algemene troubleshooter topic ):
  1. Voeding nagecheckt: hij stond eerst ondersteboven |:( |:(. Ik dacht " Dit is het ! hij is waarschijnlijk in veiligheidsmodus gesprongen :+ . Maar tevergeefs, hij doet weer de "reboot loop".
  2. RAM sticks 1 voor 1 geprobeerd, dan eens volledig uitgehaald. Probleem blijft
  3. CPU fan goed nagekeken, herstoken, pinnetjes nog eens goed ingeduwd & de FAN zit erg stevig vast. CPU tegelijkertijd herstoken, pinnetjes lijken allemaal ook in orde. Mooi aangesloten met het hendeltje
  4. Grafische kaart uitgehaald, pc start op en valt dus weer uit na een paar seconden.
  5. SSD nagecheckt, mja goed aangesloten. Maar zou het hieraan liggen? Defect ?
Is er überhaupt nog iets wat ik kan nachecken? Wat me opviel is dat mijn toetsenbord of muis niet oplichten bij het opstarten, dus ik dacht: defect moederbord ? Maar de groene & oranje lichtjes branden wel via de ethernetkabel ( tenzij dit niet altijd betekend dat het een werkend moederbord is ? )
CPU fan + Fans van de case draaien allemaal ook. Moederbord heeft zo'n LED verlichting aan boord & deze brandt ook. Moederbord geeft geen piepend geluid.

Zit ik met een defect onderdeel, of ligt het toch nog aan een verkeerde aansluiting?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Aangezien je geen POST beeps krijgt zou ik het CPU socket eens gaan bekijken, beeps zou je al moeten krijgen wanneer enkel de processor aanwezig is.

Bouw het systeem daarnaast eens op bovenop de doos van het moederbord.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jmignolet
D4NG3R schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:24:
Aangezien je geen POST beeps krijgt zou ik het CPU socket eens gaan bekijken, beeps zou je al moeten krijgen wanneer enkel de processor aanwezig is.

Bouw het systeem daarnaast eens op bovenop de doos van het moederbord.
Bedankt voor je snelle reactie!
Dit had ik effectief gedaan, bovenop de doos van het moederbord.

Aangezien ik geen POST beeps krijg, zou dit een defecte CPU kunnen betekenen? Hij is goed & stevig aangesloten lijkt me.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

jmignolet schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:31:
Aangezien ik geen POST beeps krijg, zou dit een defecte CPU kunnen betekenen? Hij is goed & stevig aangesloten lijkt me.
De kans dat je processor kapot is gemaakt of DOA is aangekomen is vrij klein, maar niet onmogelijk. De pinnen van het socket op het moederbord zijn echter een stuk gevoeliger, en zijn erg makkelijk om te buigen of kapot te maken. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jmignolet
D4NG3R schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:33:
[...]

De kans dat je processor kapot is gemaakt of DOA is aangekomen is vrij klein, maar niet onmogelijk. De pinnen van het socket op het moederbord zijn echter een stuk gevoeliger, en zijn erg makkelijk om te buigen of kapot te maken. ;)
Klopt, kans is klein.
Wat stel je voor? Nogmaals CPU uithalen , pinnetjes nakijken en zien of ze gebuigd zijn ? Zoja, kan dit nog rechtgezet worden? :/

Verwijderd

Is er een speakertje aangesloten op het moederbord? Als dat niet het geval is zal je geen beeps krijgen.

Opbouwen op de doos, heb je dat zo minimaal mogelijk gedaan? Zonder videokaart, ssd en de videokabel aangesloten op het moederbord?

• jmignolet
Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:38:
Is er een speakertje aangesloten op het moederbord? Als dat niet het geval is zal je geen beeps krijgen.

Opbouwen op de doos, heb je dat zo minimaal mogelijk gedaan? Zonder videokaart, ssd en de videokabel aangesloten op het moederbord?
Klopt, ik zie niet onmiddellijk een speakertje rondhangen, kan inderdaad de reden zijn waarom we niets horen.

Eerlijk , ik heb het RAM geheugen gestoken op het moederbord & dit op de doos. Van zodra ik dit heb gedaan, heb ik het moederbord in de case geïnstalleerd & daarna de CPU geplaatst. En dan uiteraard al het resterend.

Maar het moederbord raakt hierdoor niet de tafel door hem in de case te steken, dus kan toch onmogelijk zijn dat ik de pinnen heb beschadigd? Heb trouwens nog eens gekeken & ze lijken nog allemaal mooi recht te staan.

Verwijderd

Ook testen op de doos en kijken of je in het bios kan komen.

• jmignolet
Nevermind, ik heb net gekeken naar de Socket. Alle bovenste pinnen zijn ronduit scheef. Maar echt allemaal.
Het onderste gedeelte is niet het geval.

Ik heb niets geforceerd, gewoon de CPU geplaatst zoals het hoort. Ben er 200% zeker van. Ik denk dat deze gewoon defect is toegekomen. Refund vragen ..

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

jmignolet schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:54:
Nevermind, ik heb net gekeken naar de Socket. Alle bovenste pinnen zijn ronduit scheef. Maar echt allemaal.
Het onderste gedeelte is niet het geval.

Ik heb niets geforceerd, gewoon de CPU geplaatst zoals het hoort. Ben er 200% zeker van. Ik denk dat deze gewoon defect is toegekomen. Refund vragen ..
Stuur eens een foto, voor de zekerheid

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• jmignolet
nelizmastr schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:31:
[...]

Stuur eens een foto, voor de zekerheid
http://imgur.com/a/ZGxla

Tenzij dit zo hoort, maar betwijfel dit.. Neen ?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

jmignolet schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:52:
[...]

http://imgur.com/a/ZGxla

Tenzij dit zo hoort, maar betwijfel dit.. Neen ?
kan je hem recht van boven maken? Ik zie nu namelijk niets. De pinnetjes van een LGA socket staan nooit kaarsrecht maar altijd onder een bepaalde hoek. Als er iets niet in de haak is kan je dat van bovenaf zien aan de patronen die ze hebben.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• jmignolet
nelizmastr schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:59:
[...]

kan je hem recht van boven maken? Ik zie nu namelijk niets. De pinnetjes van een LGA socket staan nooit kaarsrecht maar altijd onder een bepaalde hoek. Als er iets niet in de haak is kan je dat van bovenaf zien aan de patronen die ze hebben.
Ik probeer dit vanavond te doen.
Ik ga tevens checken met mijn voeding, deze is modulair ( PCI & SATA kabels zijn niet rechtstreeks gebouwd in voeding ) en enkel de 24PIN & 4pin aansluiten.

Alleszins, ik heb het defect al gemeld voor een refund en deze wordt geweigerd. Geweldig..

• jmignolet
Bij nader inzien is dit vrij gewoonlijk dat de Socket van mijn moederbord (Gigabyte GA-B150-HD3P) een deel recht staat ( onderaan ) en bovenaan een deel wat diagonaal ligt. ( dit is het geval met ALLE pinnen, nogmaals )

Ik heb het moederbord uit de case gehaald, enkel CPU & CPU koeler aangesloten. Met en eens zonder RAM geheugen en telkens valt ie weer uit na 12 seconden.

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-11 13:24
Hoi,

Ik heb met de pc van een maat van me precies hetzelfde.
Waarbij de CPU, Voeding en geheugen hetzelfde zijn als van jou.

Hij heeft een pricewatch: MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G i.p.v. de 1060. en als mobo heeft hij een pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H

wel van gigabyte dus.

ook hij heeft ongeveer 10 seconden opstarten, geen piepjes, en dan uti en weer opstarten.

Alle fans draaien (zowel van CPU koeler als van de behuizing als van de GPU als ik die erin steek).

Ik heb alle stekkers er al uit gehaald en erin gedaan.
de power switch en de resetswitch andersom erin gedaan (ik heb geen idee welke de + of de - is).

Ik denk dat het de voeding is, maar hoe kan ik, en de TS, dit uitsluiten?

Wij zijn nu zo ver dat we de pc maar naar Norrod gaan brengen.

• jmignolet
beebie121 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:09:
Hoi,

Ik heb met de pc van een maat van me precies hetzelfde.
Waarbij de CPU, Voeding en geheugen hetzelfde zijn als van jou.

Hij heeft een pricewatch: MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G i.p.v. de 1060. en als mobo heeft hij een pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H

wel van gigabyte dus.

ook hij heeft ongeveer 10 seconden opstarten, geen piepjes, en dan uti en weer opstarten.

Alle fans draaien (zowel van CPU koeler als van de behuizing als van de GPU als ik die erin steek).

Ik heb alle stekkers er al uit gehaald en erin gedaan.
de power switch en de resetswitch andersom erin gedaan (ik heb geen idee welke de + of de - is).

Ik denk dat het de voeding is, maar hoe kan ik, en de TS, dit uitsluiten?

Wij zijn nu zo ver dat we de pc maar naar Norrod gaan brengen.
Dit lijkt inderdaad sterk op het probleem die ik tevens voorheb.

Ik dacht zelf dat dit een probleem was met de PSU ,dus gisterenavond naar een vriend gereden en geprobeerd met zijn PSU: hetzelfde probleem. Valt weer uit na 10 seconden & herstart zichzelf weer.

Ik heb ondertussen een moederbord besteld & gaat het hiermee proberen ( ik kan deze nog steeds retouren ). Indien alles goed verloopt, ligt het probleem duidelijk aan het moederbord.

Maar zoals ik hierboven al zei, ze weigeren op dit ogenblik nog steeds om dit te laten maken onder garantie. Wacht maar, ik kom wel af met bewijzen. ;)

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:03
Heb je geen speakertje bij het moederbord gekregen? Meestal zitten deze er wel los bij in de doos.
Afbeeldingslocatie: http://img.bhs4.com/8d/2/8d2064aaa80504b2674052686523f157d1eed2bd_large.jpg

Deze kan je aansluiten op de connector "speaker" waar je ook je powerbutton etc aan sluit.

Verwijderd

jmignolet schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:55:
en enkel de 24PIN & 4pin aansluiten.
24 pins ATX en 8 pins cpu aansluiten. Als je enkel 4 pins cpu aansluit heb je kans dat het niet werkt.

• jmignolet
Suicyder schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:33:
Heb je geen speakertje bij het moederbord gekregen? Meestal zitten deze er wel los bij in de doos.
[afbeelding]

Deze kan je aansluiten op de connector "speaker" waar je ook je powerbutton etc aan sluit.
Deze zit er nl. niet bij, wat ik ook absurd vind. Ik weet dat je dit tevens kunt kopen, maar toch bizar dat dit niet werd meegeleverd.
Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:35:
[...]

24 pins ATX en 8 pins cpu aansluiten. Als je enkel 4 pins cpu aansluit heb je kans dat het niet werkt.
8 pins excuseer, moest 8 pins zijn.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Al eens moederbord batterijtje eruitgehaald, met de voeding uit op de powerknop gedrukt, dan de batterij er weer in, en dan proberen? Helpt vaak nog wel eens.

• jmignolet
UltiemePCNerd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:27:
Al eens moederbord batterijtje eruitgehaald, met de voeding uit op de powerknop gedrukt, dan de batterij er weer in, en dan proberen? Helpt vaak nog wel eens.
Jup gisterenavond ook geprobeerd na de test met een andere voeding.

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:51
Ik heb een soortgelijk probleem gehad en toen bleek dat de usb3 connector twee verbogen pinnen hadden die kortsluiting maakten. Moederbord RMA gestuurd en een nieuwe gekregen. Misschien kun je daar eens naar kijken.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• jmignolet
Bedankt voor de reacties, ik probeer vanavond met een ander moederbord voor het probleem uit te sluiten.. Wordt stilletjes nerveus van.

Positieve is dat de refund toch aanvaard kan worden indien het moederbord defect is, wat ikzelf ook logisch vond.

• jmignolet
Ter info: ander moederbord heeft het probleem opgelost. Moederbord was dus DOA.

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-11 13:24
Bij ons heeft een geheugenbankje wat niet goed zat het opgelost. Had ik nog niet eerder gehad.
Pagina: 1