Toon posts:

Nieuw aangeschafte Radeon RX 460 crasht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo allemaal. Ik heb vorige week een nieuwe Radeon RX 460 aangeschaft, omdat ik dacht dat mijn oude videokaart aan het einde van zijn latijn was. (Gestreepte beelden, zwart scherm, crashen). Nu heb ik de nieuwe Radeon RX 460 geïnstalleerd in de computer, maar heb ik nog steeds last van de volgende problemen:
- Bij het gamen stottert het beeld enigszins, het is niet vloeiend;
- Soms crasht de videokaart (zwart scherm, PC reageert niet meer, moet herstart worden).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De fans werken als er een bepaalde temperatuur is bereikt;
- Nagekeken of het goed was aangesloten;
- Mijn voeding levert 650 watt en de videokaart had 350 nodig (dus mag het probleem niet zijn);
- Verschil met oude videokaart is dat de nieuwe videokaart de voeding van het moederbord krijgt, en niet via een aparte kabel van de voeding.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heb je de oude drivers volledig verwijderd en de RX opnieuw geinstalleerd of lukraak gpu's omgewisseld?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Verder mist nog waar de rest van je systeem uit bestaat!

Verwijderd

Topicstarter
@Switchie Ik heb de oude NVIDIA drivers volledig verwijderd en de Radeon drivers geinstalleerd.

@br00ky
Asus P8Z68-V
Intel Core i5 2500k / 3.3 Ghz
Corsair Vengeance 4x 2GB

Nog iets nodig?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Als het een 650watt ms-tech of Q-tec of een dergelijk baggervoeding zou zijn mag je je wel eens achter de oren krabben :) Omdat wij dat niet kunnen ruiken vanaf hier, evenals de rest van je systeemspecificaties kunnen we je weinig van advies voorzien.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

wat voor voeding heb je?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Voeding: be quiet bqt l8-cm-630w

Ik heb deze PC inmiddels al 4 jaar. Dus onderdelen kunnen versleten zijn. Ook de reden dat ik een nieuwe videokaart heb aangeschaft.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hoe heb je de drivers/software verwijderd? Via de 'gebruikelijke' windows manier of dmv een programma als b.v. Driver Sweeper?

Is het mobo voorzien van de laatste bios?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niks in de bios gedaan. Wat moet ik daar dan doen?

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:44
Paar dingen die je eerst even moet proberen.

- IGPU uitschakelen in bios. (multimonitor uitschakelen)
- DDU downloaden om AMD goed te verwijderen
- Windows update jouw drivers laten installeren.

Daarna zal het werken of je krijg foutmeldingen, dat is de volgende stap :)

Verwijderd

Topicstarter
Huib_Bloodstone schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:18:
Paar dingen die je eerst even moet proberen.

- IGPU uitschakelen in bios. (multimonitor uitschakelen)
- DDU downloaden om AMD goed te verwijderen
- Windows update jouw drivers laten installeren.

Daarna zal het werken of je krijg foutmeldingen, dat is de volgende stap :)
Bedankt ik ga er mee aan de slag! Ik koppel het morgen terug.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle dingen uitgevoerd en nu is er het volgende gebeurd.

Positief:
- Game hapert een stuk minder (tot niet meer).

Negatief:
- Videokaart crasht steeds vaker. Aan het eind van een bepaalde game crasht de videokaart, waardoor ik de computer weer moet herstarten.

Iemand nog een idee?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:35:
@Switchie Ik heb de oude NVIDIA drivers volledig verwijderd en de Radeon drivers geinstalleerd.

@br00ky
Asus P8Z68-V
Intel Core i5 2500k / 3.3 Ghz
Corsair Vengeance 4x 2GB

Nog iets nodig?
Nvidia drivers ook met DDU verwijdert? Indien niet dit doen, verder Windows niet je drivers laten updaten, dit zijn vaak oudere drivers. Download de drivers gewoon van de AMD site nadat je de via Windows geinstalleerde drivers hebt verwijdert.
Dit spreekt wellicht het bericht van Huib_Bloodstone tegen maar zonder informatie over je huidige windows versie is dat de beste en meest veilige manier. Ook aan jou dus om aan ons te vertellen welke versie je van Windows draait.
Voordat je de drivers installeerd moet je eerst naar je bios gaan en LucidLogix uitschakelen, zonodig ook alle drivers daarvan verwijderen als Windows daardoor gaat zeuren.

Indien dit niet de problemen oplost dan gaan we verder kijken.
De volgende stap is belangrijk, kijk met MemtestX86+ en Prime95/OCCT of je systeem stabiel is (videokaart even uitgesloten).

Indien je systeem naar behoren werkt (videokaart uitgesloten :)) dan gaan we over naar de volgende stap, je bios updaten. Met nieuwe kaarten is het vaak nodig dat je je bios een update geeft, dit komt omdat PCI-E wel backwards compatible is maar dit toch nog met een bios update moet worden gedaan. Als ik zo op de support pagina van Asus kijk zie ik dat je er een heleboel bios updates zijn voor jouw moederbord, dat zal een reden hebben :+.

Verwijderd

Topicstarter
Nvidia is nu volledig verwijderd ja. Ik heb ook de drivers geupdate via de website van AMD Radeon.

Ik heb mijn bios nog nooit geupdate in mijn 4 jaar dat ik hem hebt. Misschien omdat ik een leek hierin ben, en ik nooit aanleiding had (naar mijn weten) om die updates uit te voeren. Ik heb nu .ROM bestanden (klopt dat?) van de website afgehaald. Wat moet ik vervolgens met deze bestanden doen, moeten die in een bepaalde map?

• Huib_Bloodstone
je kan het volgende doen.

in Regedit moet je 2 reg's aanmaken in system/currentcontrolset/control/Graphicsdriver/ hier moet je een nieuwe QWORD 64bit aanmaken genaam TdrDelay met als waarde 8 en TdrLevel met als waarde 0.

mogelijk crasht die dan met een BSOD of probeert windows de driver te herstellen.

(Bios kan je updaten met een usb stick (FAT32) en daar na die rom laden in je Bios Flash)

Als je IGPU uit geschakeld staat, zie je die niet meer terug in jouw apparaatbeheer, dit kan je ook checken.

[ Voor 12% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 05-12-2016 20:16 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:10:
Nvidia is nu volledig verwijderd ja. Ik heb ook de drivers geupdate via de website van AMD Radeon.

Ik heb mijn bios nog nooit geupdate in mijn 4 jaar dat ik hem hebt. Misschien omdat ik een leek hierin ben, en ik nooit aanleiding had (naar mijn weten) om die updates uit te voeren. Ik heb nu .ROM bestanden (klopt dat?) van de website afgehaald. Wat moet ik vervolgens met deze bestanden doen, moeten die in een bepaalde map?
Eerst kijken of je pc stabiel is, als je cpu/geheugen niet stabiel zijn tijdens het flashen dan kan je de boel slopen. Kost je wat tijd maar dan kan je gelijk die twee onderdelen uitsluiten.

De reden dat ik LucidLogix noem is omdat je moederbord een chip heeft die het mogelijk maakt om meerdere videokaarten aan elkaar te koppelen, dit kan fout gaan met je drivers. Dus alle LucidLogix meuk eraf.

@Huib_Bloodstone
Tenzij dit voor elke Windows versie gelijk is raad ik hem niet aan om gelijk in zijn register te gaan zitten klooien. Dit TS moet eerst eens zijn Windows versie plaatsen....
Zou ook mooi zijn als je even erbij plaatst wat die register edit precies doet, niet iedereen heeft de tijd om dat op te zoeken of weet dat zo uit zijn hoofd, die register edit lijkt me niets meer dan symptoom bestrijding.
https://msdn.microsoft.co...re/ff569918(v=vs.85).aspx

• Huib_Bloodstone
Hmm je zou idd wat meer info erbij kunnen doen met wat deze aanpassingen betekenen, dit doe ik ook bij de meeste gevallen

maar ok, ik verzamel deze zooi en stuur het naar AMD, want als je eens wist hoeveel shit mensen hadden met drivers/windows 8/10/IGPU'S - heb er zelf ook mee lopen stoeien :)

Ben benieuwd hoe het gaat.
Pagina: 1