Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612941

Topicstarter
Beste tweakers,

In een poging mijn laptop aan te sluiten op onze tv heb ik jullie hulp nodig, ik wil het graag als 'beeldscherm' aansluiten zodat ik Netflix kan kijken.

- Ik heb een HP Elitbook 840, via de site van HP heb ik een HP DisplayPort naar HDMI 1.4 adapter besteld, omdat er eigenlijk geen HDMI aansluiting op mijn laptop zit:
http://store.hp.com/Nethe...x?id=F3W43AA&opt=&sel=ACC

- Ik sluit de laptop met een HDMI kabel aan op de TV (een panasonic, geen smart TV). Ik ga naar beeldscherminstellingen (fn + F4), druk op 'dit beeldscherm uitbreiden' en de TV verschijnt inderdaad als tweede beeldscherm (er is dus contact via de kabel)
http://elektronicaweb.com.../laptop-aansluiten-op-tv/
Ik heb stap 6 van deze handleiding helemaal gevolgd, het AV kanaal klopt, ik heb alle frequenties geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet: Geen beeld en geen geluid op de tv (op mijn laptop wel beeld, geen geluid)

-Via de laptop van mijn moeder en broertje werkt het wel, zij krijgen meteen beeld en geluid op de tv (zonder ook maar iets in te stellen)

Ik ben nu een beetje radeloos, wat doe ik verkeerd? :'(
Mijn excuses overigens als deze vraag niet in het juiste topic staat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Over welk model Elitebook hebben we het precies? Een zoekopdracht in de Pricewatch levert mij 36 verschillende modellen op.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Switchie,

Deze heb ik destijds gekocht:
http://www.campusshop.nl/...litebook-840/details.aspx
Ik merkte daarnet ook al op dat er zoveel modellen waren, maar ik kan hier niet terugvinden welke het precies is en op de onderkant van de laptop staat ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 612941 schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:22:
Beste tweakers,

In een poging mijn laptop aan te sluiten op onze tv heb ik jullie hulp nodig, ik wil het graag als 'beeldscherm' aansluiten zodat ik Netflix kan kijken.

- Ik heb een HP Elitbook 840, via de site van HP heb ik een HP DisplayPort naar HDMI 1.4 adapter besteld, omdat er eigenlijk geen HDMI aansluiting op mijn laptop zit:
http://store.hp.com/Nethe...x?id=F3W43AA&opt=&sel=ACC

- Ik sluit de laptop met een HDMI kabel aan op de TV (een panasonic, geen smart TV). Ik ga naar beeldscherminstellingen (fn + F4), druk op 'dit beeldscherm uitbreiden' en de TV verschijnt inderdaad als tweede beeldscherm (er is dus contact via de kabel)
http://elektronicaweb.com.../laptop-aansluiten-op-tv/
Ik heb stap 6 van deze handleiding helemaal gevolgd, het AV kanaal klopt, ik heb alle frequenties geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet: Geen beeld en geen geluid op de tv (op mijn laptop wel beeld, geen geluid)

-Via de laptop van mijn moeder en broertje werkt het wel, zij krijgen meteen beeld en geluid op de tv (zonder ook maar iets in te stellen)

Ik ben nu een beetje radeloos, wat doe ik verkeerd? :'(
Mijn excuses overigens als deze vraag niet in het juiste topic staat.
toon volledige bericht
je weet zekre dat je de goede hdmi poort op je tv geselecteerd hebt ?
En zo ja op welke resolutie heb je dat scherm ingesteld op je latptop. veel tv's snappen maar een paar resoluties

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even héél snel een vraagje tussendoor ;)

Je krijgt dus wél 't beeld van Netflix op je TV middels die DP-HDMi adapter echter 't geluid wordt niet doorgegeven?

Waarschijnlijk stuurt je geluidskaart in de laptop 't geluid naar een verkeerd kanaal.... Instellingen kun je maken op de laptop.

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 04-12-2016 17:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Wimmel,

Nee, helaas, geen beeld en geen geluid op de TV. Wel beeld op laptop, maar geen geluid meer op laptop als de HDMI kabel erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heuveltje,

Onderstaande frequenties heb ik allemaal geprobeerd (door ze te selecteren en op 'toepassen' te klikken), maar niets werkt:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zs11y7fpyenfu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh excuses, ik zie nu dat dit over de resolutie gaat! Ik ga even de frequenties testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je een rechter muisklik op 't bureaublad van je (windows)laptop geeft....

Overbodige vraag, inmiddels :)

Laptop ziet 't scherm en de TV kán FULL-HD aan (1920-1080). Schakel je de TV óók om naar het HDMi kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bgohoxkq4yzhw.jpg
Ik denk dat dit wel goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Laptop voorzien van nieuwste bios en drivers?

Wat gebeurd er als je de TV instelt als primaire monitor?

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 04-12-2016 18:09 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Switchie, hoe bedoel je? Van bios en drivers heb ik geen verstand haha
En als ik de tv instel als primaire monitor crasht de laptop (wil niets meer doen, muis doet het niet), dat probeerde ik gisteren maar toen heb ik moeten resetten via systeemherstel om het weer goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat gebeurd er als je je laptop op HDMi 1 aansluit?

Klinkt lullig/dom maar veel (oudere) TV's, zoals de Vierra in beeld, ondersteunen op HDMi 1 méér dan op de andere kanalen (Pass-Throuh / HDMi ARC)....

Die "Vierra" babbelt volgens mij overigens sowieso niet over HDMi 1.4 (maar dat wil niet zeggen dat je er geen beeld op kunt krijgen).

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 04-12-2016 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Wimmel,
Ook niet, wederom alle resoluties even geprobeerd maar helaas.
Aansluiten van laptop van mijn moeder en broertje lukt overigens wel op de Vierra via HDMI 1.4 inderdaad.

Zit het probleem dan misschien toch aan de kant van de laptop?
Ik heb gekeken bij de specs in het HP support centrum
De systeem-bios is L71 Ver 01.32, bij driver weet ik niet goed waar ik moet kijken

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 612941 op 04-12-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgens de specs van je leverancier heeft 't apparaat een Intel GMA (4400) en dat ding is normaliter perfect in staat om middels DP/HDMi beeld én geluid uit te sturen, zelfs onder Windows 8.1

Je hebt toevallig niet ergens een andere TV in huis staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het even op de TV boven geprobeerd, ook hier geen succes helaas.
'Out of range' staat er als melding op de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

http://h20566.www2.hp.com...swLangOid=8&swEnvOid=4158

Er zijn vrij recent nog nieuwe drivers als ook een nieuw bios uitgebracht.
Bios zal wellicht niet direct nodig zijn als je je hier niet aan wilt wagen maar kans is wel groot dat de nieuwste drivers het probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 612941 schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:49:
Ik heb het even op de TV boven geprobeerd, ook hier geen succes helaas.
'Out of range' staat er als melding op de tv
Dan ben je in ieder geval al weer een stapje verder :)

Out of range wil zeggen dat je laptop een signaal uit stuurt wat simpelweg niet door de TV (monitor) begrepen wordt terwijl er wél een signaal aan komt.

Kijk eens wat er gebeurd als je op een 720P resolutie gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Switchie,

Ik zie heel veel driver updates (audio, chipset, graphics, ga maar door...)
Welke moet ik installeren? Als ik ze allemaal langs moet ben ik voorlopig nog niet klaar vrees ik.
Bios is ondertussen wel ge-update naar 01.39 (zonder succes helaas)

Waar kan ik 720 p aanklikken Wimmel? Ik kan 1024 x768 aanklikken maar dan wordt enkel mijn laptopscherm blurry en gebeurt er verder niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:23
Wat gebeurt er als je niet uitbreiden doet maar dupliceren en dan de resolutie eventueel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook niets helaas franssnarf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Qua driver updates zijn de Chipset en de Graphics sowieso belangrijk maar ook de audio driver werkt middels de zelfde chipset, Die 3 zou je sowieso eens kunnen updaten naar de huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:23
Heeft je tv ook een vga poort probeer die eens kijken wat hij dan doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zit wel een VGA poort op, maar daar heb ik geen kabeltje voor helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 612941 schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:18:
Hoi Switchie,

Ik zie heel veel driver updates (audio, chipset, graphics, ga maar door...)
Welke moet ik installeren? Als ik ze allemaal langs moet ben ik voorlopig nog niet klaar vrees ik.
Bios is ondertussen wel ge-update naar 01.39 (zonder succes helaas)

Waar kan ik 720 p aanklikken Wimmel? Ik kan 1024 x768 aanklikken maar dan wordt enkel mijn laptopscherm blurry en gebeurt er verder niets
http://h20566.www2.hp.com...ob_173684_1&swEnvOid=4158

In de versie-historie vind ik behoorlijk wat fixes aangaande external displays dus heb goede hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Top, hopelijk gaat het werken Switchie, ik ben nu bezig met downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het mocht niet baten helaas :-( volgend weekend de rest van de updates maar eens proberen als laatste strohalm, ik geef het op voor vandaag.

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie hulp! _/-\o_
Pagina: 1