CAT6 Keystones

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Mijn vraag

Ik vraag mij af of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met het vervangen van CAT5 Keystones op dezelfde inbouwdoos.

Moet ik rekening houden met andere afmetingen, ander bevestiging systeem, of passen Keystones gewoon op elk inbouwdoos wat geschikt is voor Keystones :)

Misschien vraag ik wel naar de bekende weg en weet ik het antwoord al, maar toch zou ik graag van jullie weten of dat kan want dan kan ik CAT6 Keystones aanschaffen voor de CAT6 kabels.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb zelf al geprobeerd om het antwoord op te zoeken, maar ik kon mijn vraag nou niet echt vinden op Google, en daarom vraag ik het hier :)

Beste antwoord (via michaell958 op 04-12-2016 20:31)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:53
Cat6a is onzin voor thuisgebruik. Afscherming is alleen zinvol als je bundels netwerkkabel hebt liggen die elkaar kunnen storen.
Van andere stoorbronnen heeft een utp kabel niet tot nauwelijks last van, daar zorgt de twist voor.

Cat5e kan tot 1Gb
CAT6 kan tot 10Gb

Er is geen verschil tussen cat5 en cat6 keystones

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

D'r zijn verschillende soorten keystones, maar als je het soort neemt dat in jouw wcd's past is dat verder alles wat je nodig hebt ja.

Rest de vraag: waarom? Cat6 is niet echt nuttig imo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
CyBeR schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:12:
D'r zijn verschillende soorten keystones, maar als je het soort neemt dat in jouw wcd's past is dat verder alles wat je nodig hebt ja.

Rest de vraag: waarom? Cat6 is niet echt nuttig imo.
Ik zit te twijfelen om het meteen professioneel voor het gevoel aan te sluiten, CAT6 kabels op CAT6 keystones maar CAT6 kan ook gewoon op CAT5 keystones wat we hiervoor gehad hebben.

Voor de kerst krijgen we een haspel CAT6 bekabeling vanuit een data-center kennis die daar werkt, om de huidige kabels van NET-X CAT5e te vervangen voor professioneel spul :)

Waarom ik ze wil vervangen omdat ik simpelweg gewoon zo denk, CAT5 = 100MHz , CAT6 = 250MHz , of zijn die specs alleen maar voor de bekabeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, die zijn voor het hele systeem van begin tot eind. Maar cat6 kan niet echt meer dan cat5e. Voor serieus 10GbE moet je cat6a hebben, cat5e kan gewoon gigabit. Dus wat moet cat6 nog aan extra's bieden?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:53
Cat6a is onzin voor thuisgebruik. Afscherming is alleen zinvol als je bundels netwerkkabel hebt liggen die elkaar kunnen storen.
Van andere stoorbronnen heeft een utp kabel niet tot nauwelijks last van, daar zorgt de twist voor.

Cat5e kan tot 1Gb
CAT6 kan tot 10Gb

Er is geen verschil tussen cat5 en cat6 keystones

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Dank jullie voor de reacties!

Ik had het zelf ook wel kunnen weten dat er geen verschil tussen CAT5 en CAT6 keystones was, maargoed om toch nog even die extra bevestiging te hebben ben ik toch overtuigd dat ik geen nieuwe keystones hoef te bestellen! :)

[ Voor 21% gewijzigd door michaell958 op 04-12-2016 21:15 ]

Pagina: 1