Kan niet op alle website's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:21
Vreemd probleem.

Ik kan op dit moment niet op alle website's. Ik kan bijvoorbeeld wel naar AD.nl en naar Tweakers.net. Maar ik kan niet op Marktplaats of op tumblr komen. Ook bijvoorbeeld speedtest.net kan ik niet op kopen.
Youtube kan ik gewoon openen en afspelen.

Heeft iemand enige idee wat er aan de hand is? Ik heb ook geen idee waar ik zou moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke browser? Welk OS? Laatste updates allemaal geinstalleerd? Wel/geen firewall aktief? Antivirus-software aktief? Wat zegt nslookup? Heb je toevallig rare hosts-entries? Werken de sites op hetzelfde netwerk wel op een andere PC/tablet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Wat vreemd! Ik had dit laatst ook over een Ziggo aansluiting waarbij ik Wehkamp niet kon bereiken, maar via mijn VPN was er niks aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
MAX3400 schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:55:
Welke browser? Welk OS? Laatste updates allemaal geinstalleerd? Wel/geen firewall aktief? Antivirus-software aktief? Wat zegt nslookup? Heb je toevallig rare hosts-entries? Werken de sites op hetzelfde netwerk wel op een andere PC/tablet?
- IE, Chrome en FF
- Windows 7 en 8 en 10 (2x laptop 1x vaste pc)
- Ja, allemaal
- Geen firewall
- Ja, Avast
- (Kan ik die gegevens gewoon hier plaatsen?)
- Geen idee wat rare hosts is
- Nee, allemaal zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanleuven
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:09
De werkende websites die je noemt zijn via IPv6 te benaderen.
Zoek het in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

over-de-heuvel schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:18:
[...]

- IE, Chrome en FF
- Windows 7 en 8 en 10 (2x laptop 1x vaste pc)
- Ja, allemaal
- Geen firewall
- Ja, Avast
- (Kan ik die gegevens gewoon hier plaatsen?)
- Geen idee wat rare hosts is
- Nee, allemaal zelfde probleem.
Wat krijg je te zien als je, op een pc waar het niet werk, een nslookup doet naar één van de sites welke je momenteel niet kunt bereiken?

Op zo'n PC dus even een Command Prompt opstarten als admin en daar "nslookup marktplaats.nl" intikken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:32

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb ik laatst ook een hele middag gehad bij Ziggo, met de Connect Box.
Ik heb deze fix gedaan, en toen deed alles het weer:
YouTube: Some websites won't load FIX !!!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NoFearCreations schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:27:
Heb ik laatst ook een hele middag gehad bij Ziggo, met de Connect Box.
Ik heb deze fix gedaan, en toen deed alles het weer:
YouTube: Some websites won't load FIX !!!
WTF....

Als je, alleen maar omdat de DNS servers van je provider tijdelijk niet lekker reageren, je complete IP stack en netwerk adapters gaat verbouwen.....

Met het nslookup commando zie je wáár je client z'n vertaalslag van naam naar IP laat maken. Met andere DNS servers werkt 't dan weer wel (bijv. die van OpenDNS óf, als je niks om privacy geeft, de publieke servers van Google).

Het gemakkelijkste is om je router te laten verwijzen náár de DNS servers van een publieke DNS provider (OpenDNS / Google / ...) en je lokale PC ('s) via DHCP te laten verwijzen naar je eigen router.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 04-12-2016 17:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Nou intussen werkt alles weer. Zonder dat ik iets aangepast hebt. Ik had wel even Ziggo gebeld. Maar ze konde mij niet helpen. Omdat: Het werkt wel of het werkt niet. Wij kunnen u niet helpen (Letterlijk wat ze zei).

Bedankt voor jullie super snelle reactie. Mocht ik weer problemen hebben zal ik de stappen uitvoeren zoals in het filmpje beschreven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

over-de-heuvel schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:48:
Nou intussen werkt alles weer. Zonder dat ik iets aangepast hebt. Ik had wel even Ziggo gebeld. Maar ze konde mij niet helpen. Omdat: Het werkt wel of het werkt niet. Wij kunnen u niet helpen (Letterlijk wat ze zei).

Bedankt voor jullie super snelle reactie. Mocht ik weer problemen hebben zal ik de stappen uitvoeren zoals in het filmpje beschreven staan.
Even voor jouw info: De DNS servers van Ziggo zijn niet de meest stabiele DNS servers (de laatste tijd) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

over-de-heuvel schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:48:

Wat een heerlijke reactie zeg! Ik zou wel kijken voor andere DNS servers, want die van Ziggo zijn inderdaad niet de aller beste. ;-)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:32

NoFearCreations

3DPrint the world!

wimmel_1 schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:35:
[...]

WTF....

Als je, alleen maar omdat de DNS servers van je provider tijdelijk niet lekker reageren, je complete IP stack en netwerk adapters gaat verbouwen.....

Met het nslookup commando zie je wáár je client z'n vertaalslag van naam naar IP laat maken. Met andere DNS servers werkt 't dan weer wel (bijv. die van OpenDNS óf, als je niks om privacy geeft, de publieke servers van Google).

Het gemakkelijkste is om je router te laten verwijzen náár de DNS servers van een publieke DNS provider (OpenDNS / Google / ...) en je lokale PC ('s) via DHCP te laten verwijzen naar je eigen router.
Helaas werkte dat bij mij ook niet, Google DNS, Open DNS en nog wat andere geprobeerd, maar mocht niet baten. Dit was uiteindelijk het enige wat werkte. Ook ik werd niet verder geholpen door Ziggo, er werd een case aangemaakt. Zou binnen 72uur gebeld worden, uiteindelijk 1.5 week later belde ze.

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1