Xbox one veroorzaakt traag internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476027

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Ik heb een heel erg vreemd probleem namelijk dat mijn Xbox one een erg trage internetverbinding veroorzaakt.
Normaal gesproken heb ik een 30mb internetverbinding.
Bekabeld en ook via de wifi haal ik deze snelheid altijd prima.

Mijn xbox zit op een router aangesloten via een utp kabel.
Als ik de xbox aangesloten heb haal ik bekabeld snelheden van ongeveer 2/3mb.
En als ik de xbox loshaal dan haal ik weer netjes de 30mb.
Ik heb het al uitgesloten door een andere utp kabel te gebruiken en de router terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Beide dingen hebben niet geholpen.

Zou iemand weten waar dit aan kan liggen? Dit probleem speelt sinds kort en de xbox download wel op dit moment maar dat heeft nooit zo een invloed gehad.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mb bestaat niet... Nou ja, bestaat wel maar dat is millibit en niet echt een representatie weergave van jouw netwerk :)

De One gebruikt soms wel flink wat bandbreedte; in de system-settings kan je zien hoeveel dat ding op bepaalde momenten aan bandbreedte binnenhaalt (of per uur verbruikt). Dat kan je allicht even afzetten tegen de tijd dat de One "storing" op jouw netwerk veroorzaakt en bekijken of het een realistisch iets is.

Ook jouw router (merk / type???) kan mogelijk meer info geven; de meeste routers hebben ook een eigen log-file met mogelijk errors maar sommige duurdere typen hebben ook bandbreedte-verbruik etc. aan boord.

Het enige wat je kan doen is QoS bekijken op jouw omgeving en/of limieten instellen voor de One. Mijn One zit soms tegen de 200Mbit download grofweg 25MB/s als ik games installeer van internet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:08:
mb bestaat niet... Nou ja, bestaat wel maar dat is millibit en niet echt een representatie weergave van jouw netwerk :)

De One gebruikt soms wel flink wat bandbreedte; in de system-settings kan je zien hoeveel dat ding op bepaalde momenten aan bandbreedte binnenhaalt (of per uur verbruikt). Dat kan je allicht even afzetten tegen de tijd dat de One "storing" op jouw netwerk veroorzaakt en bekijken of het een realistisch iets is.

Ook jouw router (merk / type???) kan mogelijk meer info geven; de meeste routers hebben ook een eigen log-file met mogelijk errors maar sommige duurdere typen hebben ook bandbreedte-verbruik etc. aan boord.

Het enige wat je kan doen is QoS bekijken op jouw omgeving en/of limieten instellen voor de One. Mijn One zit soms tegen de 200Mbit download grofweg 25MB/s als ik games installeer van internet.
Ik had het uiteraard over Mbit/s en ik heb nog nooit zo een grote invloed gehad op mijn internet van 1 apparaat. Normaal gesproken zitten we hier met 8 apparaten waarvan een hoop staan te downloaden e.d. En zelfs op die manier ervaar ik geen wisselingen van internetsnelheid.

En nu veroorzaakt een Xbox one die een spel download een snelheidsvermindering van ruim 90%.
Daarbij daalt ook de uploadsnelheid drastisch, ik kan echt niet geloven dat dat aan een download ligt.
Dit probleem speelt ook pas sinds kort en maanden heeft dit goed gewerkt en haalde ik 30Mbit/s maar nu opeens 2/3Mbit/s.

FBI heeft niet geholpen en andere utp kabel ook niet, verder is de internetverbinding gewoon in orde.
Voor de zekerheid even rechstreeks op de experiabox getest ipv mijn router en ook daarbij speelt het probleem. Dus het is echt puur de xbox one die de drastische daling veroorzaakt.

Zelden zo een vreemd probleem gehad.

Ohja nu ik dit bericht aan het typen ben ook even de downloads uitgezet op de Xbox.
En hem weer aangesloten maar ook dan daalt de snelheid nog steeds naar 2/3Mbit/s.
Xbox staat dus niet te downloaden/updaten maar staat alleen online.

Als ik de Xbox vervolgens weer los haal dan haal ik weer netjes de 30Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:44
kun je op de router wel zien hoeveel mbit de xbox op dat moment gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 476027 schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:36:
[...]

Als ik de Xbox vervolgens weer los haal dan haal ik weer netjes de 30Mbit/s.
Hoe staan de DHCP-settings op jouw netwerk? Niet dat dat direct de 30Mbit verklaart maar je hebt een router en een Experia dus mogelijk staan er meerdere apparaten elkaar in de weg en vindt de One dat niet leuk?

Ik zie trouwens op andere sites ook mensen die regelmatig klagen dat de One druk bezig is, zelfs als je geen games download of installeert. Helaas is de mijne nu even aan het updaten maar ik zal zometeen eens kijken wat de One hier rapporteert aan totaal verbruik vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is je "router" niet meer dan een soort van switching hub mét een ingebouwd modem? (Oftewel: Over wat voor een apparaat hebben we het hier).

Bij een hub (switching/non switching) kan zelfs een rotte kabel al voor dit soort ellende zorgen als er ergens van autodetect / auto-negotiate (óf juist niet) uit gegaan wordt.

Volgende vraag: Een router áchter een Experia Box zetten resulteert ALTIJD in een extra NAT slag tenzij je 't ding als AP instelt.... Waarom verbind je je Xbox niet rechtstreeks met je Experia Box?

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 04-12-2016 17:19 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mijn One verbruikt amper wat aan bandbreedte; idle (net geupdate met laatste Preview firmware en verder geen automatische updates van games aangezet), staat 'ie op 5Kbit te praten met de rest van de wereld.

In mijn algemene overzicht zie ik wel dat 'ie even 400MB gebruikt heeft in minder dan 20 minuten in een game die ik niet online (met anderen) speel maar wel een connectie nodig heeft naar internet. Dat is alsnog, snel gerekend, 300KB/s continu verkeer. Niet dat mijn router daarvan over de rooie gaat maar ter illustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dennisdennis12 schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:54:
kun je op de router wel zien hoeveel mbit de xbox op dat moment gebruikt?
Hmm probleem bij de xbox one zie ik bij huidig brandbeedtegebruik toch echt ruim 25Mbit/s staan. Blijkbaar is het dus toch echt de xbox die belachelijk veel Mbit/s gebruikt en zorgt voor dalingen.

Hierna even alle apps die open stonden afgesloten en wat bleek nou.
Hierna daalde dit huidig gebruik direct, gelukkig is het probleem achterhaald.
Erg dom dat ik hier niet aan heb gedacht, maar echt de eerste keer dat ik een apparaat heb wat zoveel verbruikt :P .

Blijkbaar moet ik maar eens een snellere internetverbinding gaan regelen.
Alleen jammer genoeg geen kabel en glasvezel hier beschikbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 476027 schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:33:
[...]
Blijkbaar moet ik maar eens een snellere internetverbinding gaan regelen.
Alleen jammer genoeg geen kabel en glasvezel hier beschikbaar :(
Blijkbaar ben je erachter dat het aan wat apps lag en hoef je niet direct een snellere verbinding te regelen ;)

Mocht je nog eens tijd hebben; probeer even rustig inzichtelijk te krijgen welke app het was. Mogelijk dat anderen op Tweakers er ook wat aan hebben. Oh, en desnoods even een ticket/topic openen op het officiele Microsoft-forum over die app ;)

Pagina: 1