2x Monitor voor midrange gaming/programming rig

Pagina: 1
Acties:

• Rik S
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-01 21:17
Ik zoek een?
Ik zoek een tweetal monitoren (uiteraard 2 dezelfde) om te gebruiken bij mijn midrange gaming pc. Ik gebruik deze PC voor games zoals Borderlands 2 (Highest settings) maar ook games zoals Binding of Isaac of zelfs oudere games. Ik ben wat dat betreft een casual speler en speel nauwelijks competatieve (FPS) games.
Waar ik de monitoren vooral ook voor wil gebruiken naast gaming is webdevelopment (vooral de programmeerkant). Een beetje meer real-estate is hiervoor niet verkeerd, maar de letters moeten op redelijke afstand van het scherm dus nog goed leesbaar zijn.
Ze moeten sowieso de komende 5 jaar mee kunnen gaan, want ik ben niet van plan om ze snel te vervangen.

Wat is je budget?
Ik wil het liefst onder de 200,- per scherm blijven. Mijn richtprijs is 175 per scherm. Dit is echter geen harde cap, mits het niet teveel over budget gaat. 450 totaal is echt de harde harde limit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een IPS monitor (helderdere kleuren) met DVI-D DL aansluiting. Daar dit de enige vrije aansluiting op mijn videokaart is zonder te kloten met koppelstukjes.
Het schermdiagonaal wil ik het liefst op 24", maximaal 27" houden, omdat veel groter niet gaat passen waar ik mijn schermen wil plaatsen.
Qua resolutie kan ik overweg met 1920x1080, maar een 2560x1440 (?) zou ook zeker een leuke pre zijn.
Het in hoogte verstellen is een pre, maar geen must. horizontaal draaien is niet nodig, verticaal het liefst wel.
Bezels zijn op zich geen probleem, maar omdat het een multi-monitor setup betreft heeft minder bezel de voorkeur. Dit is echter het punt waar een goedkopere monitor met betere specs wint boven een monitor met minder bezel.

Qua merk zelf heb ik niet echt iets in gedachte, Phillips, BenQ, Samsung, Acer, Dell. Zolang het een beetje een bekend(er) merk is waar goede support op geleverd kan worden indien nodig.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Het systeem waar alles op aangesloten gaat worden is als volgt:
#Product
1Intel Core i5-4460 Boxed
1Gigabyte G1.Sniper B5
1MSI Radeon R9 290 Gaming 4G
1Seagate Desktop HDD, 3TB
1Cooler Master CM 690 III Closed
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
1Seasonic M12II Evo 620W
1Crucial MX100 256GB

De monitoren komen op een bureau te staan waar de computer onder staat. De kabels voor de monitors hoeven dus niet heel lang te zijn.

Eigen research
Door eigen research kwam ik al op een aantal schermen die mogelijk mijn interesse hebben, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat nou een goed scherm echt onderscheid van een minder goed scherm. Anyway, de schermen die in mijn eigen research naar voren kwamen als mogelijke kandidaten zijn:

pricewatch: LG 24MP68VQ Zwart (Reviews zijn slechter en spreken over ghosting..)
pricewatch: BenQ BL2420PT Zwart (Erge stretch qua budget)
pricewatch: Philips 240V5QDAB Zwart (Prijs-kwaliteit is prima, redelijk dikke bezels)
pricewatch: Iiyama ProLite XUB2490HS-B1 Zwart (Voor mij onbekend merk, maar ziet er verder wel erg goed uit)
pricewatch: AOC I2475PXQU Zwart (Zelfde als iiyama. Voor mij onbekend merk, en ook dikke bezels)

Kortom, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Welke tweaker kan mij door dit bos helpen naar de juiste monitor?

Alvast bedankt,
Rik

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:30
pricewatch: Iiyama ProLite XUB2490HS-B1 Zwart (Voor mij onbekend merk, maar ziet er verder wel erg goed uit)
:X :'( |:(
Iiyama is doorgaans een goed merk.

• Rik S
BvZwolle schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:17:
[...]

:X :'( |:(
Iiyama is doorgaans een goed merk.
Zo zie je maar weer hoeveel ik van de monitormarkt af weet ;(

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:51
Paar opties:
  1. De Acer G247HYU Zwart is de enige monitor in dit budget die een 1440p resolutie heeft. Verder een goed IPS-paneel en voldoende aansluitingen. Hij is erg goed beoordeelt in de Review van Hardware.info.
  2. De tweede optie, LG 24MP68VQ Zwart, is lekker goedkoop, heeft een goed IPS-paneel en bied FreeSync ondersteuning! Verder een 1080p resolutie, 75Hz refresh rate en prima reviews.
  3. Tot slot de AOC G2460FQ Zwart, onderscheidt zich met de 144Hz refresh rate. Helaas geen FreeSync, maar voor de rest een prima paneel.

[ Voor 4% gewijzigd door Balance op 05-12-2016 21:56 ]

• Rik S
Balance schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:53:
[...]

Paar opties:
  1. De Acer G247HYU Zwart is de enige monitor in dit budget die een 1440p resolutie heeft. Verder een goed IPS-paneel en voldoende aansluitingen. Hij is erg goed beoordeelt in de Review van Hardware.info.
  2. De tweede optie, LG 24MP68VQ Zwart, is lekker goedkoop, heeft een goed IPS-paneel en bied FreeSync ondersteuning! Verder een 1080p resolutie, 75Hz refresh rate en prima reviews.
  3. Tot slot de AOC G2460FQ Zwart, onderscheidt zich met de 144Hz refresh rate. Helaas geen FreeSync, maar voor de rest een prima paneel.
Bedankt voor de suggesties :D
Je eerste twee monitoren beschikken beide echter niet over DVI-D voor zover ik kan zien, en je laatste suggestie is voor zover ik kan zien een TN paneel. Dus ik denk niet dat dit monitoren zijn die voor mijn situatie gaan werken.

Ik meen ook iets te hebben gelezen dat FreeSync niet werkt via DVI aansluiting, enkel via HDMI of DisplayPort?

EDIT: Zie dat tweakers de aansluitingen niet goed laat zien, en de schermen wel voorzien zijn van DVI-D 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Rik S op 06-12-2016 16:53 ]

• Balance
Waarom wil je je monitor aansluiten via DVI? Op je R9 290 zit een DisplayPort aansluiting, en dan kan je wel FreeSync gebruiken :).

• Rik S
Balance schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:56:
[...]

Waarom wil je je monitor aansluiten via DVI? Op je R9 290 zit een DisplayPort aansluiting, en dan kan je wel FreeSync gebruiken :).
Zoals ik al aangaf:
Mijn voorkeur gaat uit naar een IPS monitor (helderdere kleuren) met DVI-D DL aansluiting. Daar dit de enige vrije aansluiting op mijn videokaart is zonder te kloten met koppelstukjes.
Zou ook een beetje stom zijn om 2 schermen te hebben waarbij de ene wel freesync heeft en de ander weer niet.

• Balance
Sorry ik loop te slapen, je wou er twee :P. Alle recente Nvidia kaarten hebben 3x DisplayPort, wat best wel heel makkelijk is.

Ga je op twee monitoren tegelijk gamen? Bedenk dan wel dat je dan een bezel precies in het midden hebt, is bij veel spellen niet handig. Je zou dan ook nog aan één grote monitor kunnen denken, eventueel een Ultrawide exemplaar.

• Rik S
Balance schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:22:
[...]

Sorry ik loop te slapen, je wou er twee :P. Alle recente Nvidia kaarten hebben 3x DisplayPort, wat best wel heel makkelijk is.

Ga je op twee monitoren tegelijk gamen? Bedenk dan wel dat je dan een bezel precies in het midden hebt, is bij veel spellen niet handig. Je zou dan ook nog aan één grote monitor kunnen denken, eventueel een Ultrawide exemplaar.
Maakt niet uit. Ik ben al lang blij dat ik wat suggesties van buiten af krijg :)

Nee, ik ga waarschijnlijk enkel op één scherm gamen (dus op zich zou FreeSync voor 1 scherm nog wel kunnen als dat mijn 'hoofd'-scherm is zegmaar, maar dan nog zit ik met koppelstukjes te werken).

Verder ben ik echt het liefst op zoek naar twee identieke schermen. Vind ik mooier en strakker staan dan 2 verschillende groottes. 29" past overigens dan ook niet meer waar ik mijn schermen wil plaatsen.

• Balance
Dan zou ik lekker twee keer LG 24MP68VQ kopen, en er dan een met DVI-D aansluiten en een met HDMI (op deze ga je dan gamen).

• Rik S
Balance schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:53:
[...]

Dan zou ik lekker twee keer LG 24MP68VQ kopen, en er dan een met DVI-D aansluiten en een met HDMI (op deze ga je dan gamen).
Denk dat er op zich ook niet echt veel verschil zit in de schermen die ik zelf nog had gevonden en deze right?
24" in deze prijsklasse zit vaak op dezelfde specs voor zover ik kan zien.
Pagina: 1