Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-04 11:11

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Een vriendin van me heeft dr telefoon (Galaxy S3 LTE) voor de zoveelste keer laten vallen en nu doet het scherm echt niks meer. Hij gaat wel nog gewoon aan maar ziet niks en reageert voor zover ik merk niet op touch.

Ik had geprobeerd via een adb interface data terug te halen maar dat lukte niet. Toen het programmaatje dr Fone van Wondershare gedownload, versie 6.5 en dat werkte prima. Vindt voor zover ik zie alle foto's enzo, maar dan komt het probleem. Zodra je ze wilt opslaan moet je de versie eerst registreren en dat kost 50 dollar... Daar had ik dus niet echt trek in.

Op de minder legale kanalen vind je wel gecrackte eerdere versies maar die hebben niet de broken device recovery die ik nodig heb aangezien ik usb debugging niet meer aan kan zetten.

Heeft iemand een idee om foto's etc terug te halen met een gratis methode? Een ander programma of iets dergelijks.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via mark-k op 16-12-2016 16:41)

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

mark-k schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:39:
[...]

Dan moet ik met een muis die ik niet kan zien een patroontje tekenen, dat wordt vrij lastig, om niet te zeggen onmogelijk. Als je weet hoe snel hij reageert en waar hij begint als je de muis aansluit zou het nog mogelijk zijn, maar zonder dat krijg ik dat echt niet getekend.
Nog ff verder gezocht voor je, deze https://www.bol.com/nl/p/...i-zwart/9200000035379451/ is bij Bol.com zo snel niet op voorraad, misschien op andere plekken nog wel, kun je zowel een muis als hdmi op aansluiten.

Insert vies grapje hier

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je kunt via Samsung kies of Windows explorer je bestanden opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
plizz schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:44:
Je kunt via Samsung kies of Windows explorer je bestanden opslaan.
Daarvoor moet de telefoon unlocked zijn en dat kan niet als je scherm niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zijn die foto's e.d. geen 50 dollar waard?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:18:
Zijn die foto's e.d. geen 50 dollar waard?
Geen idee maar dan kan ik beter een nieuw scherm kopen, dat is goedkoper (ongeveer 40 euro). Maarja de foto's van een 17 jarige zijn meestal niet de meest spannende en vooral, is toch een redelijk budget voor dr.

Kijk als het niet anders kan dan zal er wel betaald worden, maar ik hoop gewoon dat er ook een gratis alternatief is. Ik vind het vooral triest dat gedaan wordt alsof je gratis je spullen terug kunt halen en pas als je echt hoop hebt wordt er opeens om geld gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:15
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Mar.tin schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:27:
Waarom niet even met een USB-OTG adapter een muis aansluiten om de juiste dingen aan te klikken?
Eventueel kun je dan alles naar een SD zetten :)
Omdat het scherm het niet doet. Zowel touch als lcd doen niks dus kan ook niks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

mark-k schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:34:
[...]

Omdat het scherm het niet doet. Zowel touch als lcd doen niks dus kan ook niks zien.
Met USB OTG proberen de unlockcode blind/zonder beeld in te toetsen? Dan is ie in ieder geval unlockt, misschien is dan met toetsenbordcommando´s nog wel ADB aan de gang te krijgen.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Blerp schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:36:
[...]

Met USB OTG proberen de unlockcode blind/zonder beeld in te toetsen? Dan is ie in ieder geval unlockt, misschien is dan met toetsenbordcommando´s nog wel ADB aan de gang te krijgen.
Dan moet ik met een muis die ik niet kan zien een patroontje tekenen, dat wordt vrij lastig, om niet te zeggen onmogelijk. Als je weet hoe snel hij reageert en waar hij begint als je de muis aansluit zou het nog mogelijk zijn, maar zonder dat krijg ik dat echt niet getekend.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

mark-k schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:39:
[...]

Nog ff verder gezocht voor je, deze https://www.bol.com/nl/p/...i-zwart/9200000035379451/ is bij Bol.com zo snel niet op voorraad, misschien op andere plekken nog wel, kun je zowel een muis als hdmi op aansluiten.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Blerp schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:41:
[...]

Wow werkt dat zo standaard op een S3? Dan ga ik daar ook eens verder naar zoeken kan ook soms nog wel eens handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

mark-k schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:01:
[...]

Wow werkt dat zo standaard op een S3? Dan ga ik daar ook eens verder naar zoeken kan ook soms nog wel eens handig zijn.
De meningen op XDA zijn wat verdeeld, Samsung verkoopt/verkocht (weet niet of ze nog verkrijgbaar zijn) er eentje voor 100,- die werkt, over de goedkope Chinese namaak van een paar dollar zijn de meningen verdeeld, niet alles werkt altijd. Het is goedkoper dan een scherm en met wat geluk werkt het ook op andere toestellen :)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Blerp schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:41:
[...]

Jij bent echt een baas. Heb er eentje uit China gehaald voor n euro of 5, ben nu alle bestanden aan het kopieren naar een SD kaart. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

mark-k schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:42:
[...]

Jij bent echt een baas. Heb er eentje uit China gehaald voor n euro of 5, ben nu alle bestanden aan het kopieren naar een SD kaart. _/-\o_
Mwa, je moet maar net een idee hebben :P zelf gelukkig nooit met een dood scherm gezeten, maar heb ook wel zo'n kabeltje liggen om m'n telefoon aan het groot scherm te hangen 8)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Blerp schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:03:
[...]

Mwa, je moet maar net een idee hebben :P zelf gelukkig nooit met een dood scherm gezeten, maar heb ook wel zo'n kabeltje liggen om m'n telefoon aan het groot scherm te hangen 8)
Haha toch bedankt. Zat eerst nog te vloeken toen het niet werkte, prutsen prutsen, poef, scherm deed het, maar geen muis. Uiteindelijk na even googlen gevonden dat je het in een bepaalde volgorde moest aansluiten (power, dan telefoon, dan muis, dan scherm), en toen deed hij het.

Ben nu alles van de SD kaart naar mn pc aan het kopieren, kan ze eindelijk weer dr fotos enzo bekijken.
Pagina: 1