Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoobyFknDoo
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08-2023
Hallo Mensen,

Sinds vorige week heb ik bovengenoemd probleem. Pc blijft crashen. en volgens "Who crashed " is het;

On Sun 4-12-2016 0:06:03 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\120416-11029-01.dmp
This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (0xFFFFF8800F34B6E0)
Bugcheck code: 0xD1 (0x400, 0x8, 0x0, 0xFFFFF8800F34B6E0)
Error: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\Windows\system32\drivers\nvlddmkm.sys
product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 376.09
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 376.09
Bug check description: This indicates that a kernel-mode driver attempted to access pageable memory at a process IRQL that was too high.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 376.09 , NVIDIA Corporation).
Google query: NVIDIA Corporation DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Nu heb ik ook al deze driver eruit gegooid en 2 oudere geprobeerd maar mijn PC blijft crashen.... Heb ze verwijdert met de DDU tool geinstaleerd in safemode.

Hij crasht willekeurig tenminste dat deed hij. Een enkele keer met gamen ( BF4 op low instellingen) Maar meestal was het als ik weg was bij de computer. Dan kwam in terug en zag ik de melding op mijn desktop staan dat "windows was hersteld van onverwachte afsluiting"

Als ik nu gewoon opstart dan word mijn scherm zwart en meld mijn TV geen signal detected... Het geluid gaat dan soms door op de achtergrond of hij crashed helemaal ( kan alleen geen bluescreen zien... ) heb ik dus weer bovengenoemde melding in "Who crashed " Dus zit nu in safemode en lijk dat probleem nu dus niet te hebben.

Enig idee hoe ik dit moet oplossen ? Doorgaan met drivers testen ?
Krijg het idee dat dit aan een fout in mijn windows 7 ligt. Alleen kan ik nu geen nieuwe clean install doen nog omdat te testen.
In gamen zelf heb ik pas 1 keer artifacts met gehad toen ik een oudere driver installeerde en kaart word volgens HWI niet warmer dan 70 Grd. En das het uiterste na een paar uur gamen.

Dus als jullie ideen of suggesties hebben dan zijn die zeer welkom.

Specs;
Zit nog op 1366 socket;
I7975
24 Gb geheugen ( 16 ondersteund... )
240 Gb Ssd
Antect 650 W voeding

[ Voor 3% gewijzigd door ScoobyFknDoo op 04-12-2016 13:26 ]

Beste antwoord (via ScoobyFknDoo op 05-12-2016 12:18)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:51

Nemesizz

Untouchable

Memtest draaien (voor een langere tijd, en dan ook echt Memtest en niet het geheugentest programmatje van Windows), als je geheugen instabiel/kapot is kunnen je drivers (van bijv de videokaart) ook gaan crashen.

Videokaart kan overigens ook wel defect zijn, dan krijg je ook vaak van die rare crashes (symptomen verschillen soms per defect, soms krijg je artefacts, soms driver crashes, soms een combi van die 2, en ook heel soms is het gewoon in 1x gebeurt, beeld op zwart en doet helemaal niks meer).

Ik weet niet of je bepaalde dingen overgeklokt hebt, maar zou dat ook uitschakelen om te kijken of er verbetering in de zaak komt (dus ook eventuele factory overclocks).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:51

Nemesizz

Untouchable

Memtest draaien (voor een langere tijd, en dan ook echt Memtest en niet het geheugentest programmatje van Windows), als je geheugen instabiel/kapot is kunnen je drivers (van bijv de videokaart) ook gaan crashen.

Videokaart kan overigens ook wel defect zijn, dan krijg je ook vaak van die rare crashes (symptomen verschillen soms per defect, soms krijg je artefacts, soms driver crashes, soms een combi van die 2, en ook heel soms is het gewoon in 1x gebeurt, beeld op zwart en doet helemaal niks meer).

Ik weet niet of je bepaalde dingen overgeklokt hebt, maar zou dat ook uitschakelen om te kijken of er verbetering in de zaak komt (dus ook eventuele factory overclocks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoobyFknDoo
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08-2023
Bedankt voor je snelle reactie nemesizz!

Overclock had ik er al afgehaald maar dat heeft niks gedaan.
Memtest draait nu maar denk dat daar niet veel uit gaat komen ( hoop ik dan, geheugen is net een paar maandjes oud)

Beeld op zwart heb ik ook al een paar keer gehad maar dan na herstarten deed hij het weer. Soms deed hij het herstarten zelf en andere keren hoorde ik het geluid doorgaan en moest ik hem zelf handmatig herstarten. Of hij werd zwart en liep dan echt vast en dan moest ik de reset knop indrukken. En elke keer volgens who crashed door de driver. Maar na het testen van 5 verschillende drivers kan het naar mijn idee dus niet meer aan de driver liggen.

Zou het ook nog aan een fout in Windows kunnen zitten? Deze wou laast mijn soundcard driver niet installeren omdat deze vastliep op een update. En toen kwam ik er achter dat heel het updaten van Windows niet meer werkte en heb ik er wat verwijderd. Daarna update service weer werkend gekregen ook eindelijk mijn soundcard goed kunnen installeren zodat ik weer bass uit mijn subwoofer kreeg.

Maar goede kans dat de kaart aan het afsterven is dus... Had laasts ook de soort van bug in Battlefield 4 dat hij zelf van fullscreen afging en wel wat artifacts liet zien maar na een alt tab en ran terug het spel in loste dit op.

Iemand nog een 980ti liggen voor een leuk prijsje?