Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik zou graag een pricewatch: Bose QuietComfort 35 (Zwart) aanschaffen om mijn draadloze Sennheiser te vervangen. Ik woon in een lawaaierige buurt en heb al de Quiet Comfort 25 (dat ding is heerlijk), dat gebruik ik onderweg (trein, vliegtuig). Voor thuis is zo'n draadloos model een stuk praktischer, bv. voor een filmpje te kijken.

Alleen ondersteunt mijn receiver (Yamaha RX-V1067) geen Bluetooth. Ik ben dus op zoek naar een Bluetooth transmitter die RCA jacks (of optical) ondersteunt qua input. Een 3,5mm jack heb ik alleen vooraan en ik heb graag een beetje een nette oplossing...

Ik dacht iets leuks van Logitech te hebben gevonden maar da's alleen een ontvanger, geen zender. Er zijn heel wat ontvangers te vinden zonder RCA, maar die lijken dan weer met USB-stroom te werken (waar een mouw aan te passen valt), of te moeten worden opgeladen (...) etc.

Weet iemand zo'n model? Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 04-12-2016 12:58 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik denk dat het lastig word, want je zit met de de conversie van RCA naar bluetooth, die niet realtime (on the fly) kan. Vaak word hiervoor RF voor gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Lip op 04-12-2016 17:46 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk even bij aliexpress / dealextreme / Amazon / etc. Meer dan genoeg te vinden. Reden dat ze USB voeding hebben is dat er een stukje electronica in zit dat gewoon graag een beetje stroom wil om te werken :)
Koop je dr voor een paar rotcenten een voeding en een kabeltje bij en klaar ben je. Oude telefoonadapter werk vaak ook, zoveel power vreten ze volgens mij niet :)

Edit: qua RCA out, koop er een verloopkabel van RCA naar 3,5mm bij. Standaard kabeltje, overal te koop, ook wel bekend als een soundblaster kabel ;)
Aansluiten op je pre-outs of je zone 2. Preouts is denk ik makkelijker :)
Nette oplossing achter je apparatuur boeit niet zo lijkt me :P

[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 04-12-2016 20:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Wel ik heb al genoeg prullen op mijn TV-meubel staan... Draden heb ik liever uit het zicht :).

Ik heb deze August MR270 gevonden, die heeft een optische ingang, da's alvast een kanshebber. Voor mijn desktop (Windows 10) kan ik volgens mij gewoon eender welke Bluetooth-adaper aankopen, maar ik vind zo niet een adapter die ook aptX ondersteunt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
Borromini schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:17:
Wel ik heb al genoeg prullen op mijn TV-meubel staan... Draden heb ik liever uit het zicht :).

Ik heb deze August MR270 gevonden, die heeft een optische ingang, da's alvast een kanshebber. Voor mijn desktop (Windows 10) kan ik volgens mij gewoon eender welke Bluetooth-adaper aankopen, maar ik vind zo niet een adapter die ook aptX ondersteunt.
De Bose QuietComfort 35 ondersteunt geen aptX, dus dat is voor deze oplossing niet persé nodig. Het is misschien wel wat meer op de toekomst gericht, maar als je zo'n Bose aanschaft is dat ook niet voor een jaartje denk ik en daar heb je aptX dus niet voor nodig.