Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-04 20:30

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Aangewakkerd door reviews: Samsung KU6400: betaalbare uhdtv voor bij je pc ben ik me aan het oriënteren voor een dergelijke oplossing. De hoofdvraag is, gaat mijn Asus UX31A (met Intel HD Graphics 4000 en mini HDMI aansluiting) dit trekken, en word ik dan een beetje blij van de performance? Ik ga niet gamen. Het is hoofdzakelijk werken met grote documenten, websites en naslagwerk tegelijk open. Misschien incidenteel een YT-filmpje. Maar ik hou niet van judder of tearing.

Natuurlijk kan ik gewoon op de gok een scherm bestellen en het uitproberen, maar dat vind ik niet zo netjes, dus als er iemand is met een vergelijkbare setup dan ben ik benieuwd naar ervaringen!

(ik heb geen 4k tv in de huiskamer, ken ook niemand die dat heeft vooralsnog, anders zou dat natuurlijk de beste optie zijn)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15-11-2020

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gaat niet werken; voor zover ik weet heeft jouw IGP niet eens de mogelijkheid om 4K te genereren en met enige gok ben ik bang dat jouw laptop ook geen aansluiting heeft die 4K kan uitsturen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:05:
Gaat niet werken; voor zover ik weet heeft jouw IGP niet eens de mogelijkheid om 4K te genereren en met enige gok ben ik bang dat jouw laptop ook geen aansluiting heeft die 4K kan uitsturen.
De laptop heeft mini HDMI, ik dacht dat HDMI OK was voor 4k, en volgens bronnen kan de HD 4000 op zich wel 4k (http://www.umpcportal.com...hd-opengl-4-0-and-more/). Wat mis ik dan?

• MAX3400

MAX3400

SeatRider schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:44:
[...]

De laptop heeft mini HDMI, ik dacht dat HDMI OK was voor 4k, en volgens bronnen kan de HD 4000 op zich wel 4k (http://www.umpcportal.com...hd-opengl-4-0-and-more/). Wat mis ik dan?
Het artikel wat je linkt: geen 2160p en maar 24fps op HDMI1.4

Heeft jouw laptop een 1.4? Wil je op max 24fps werken? Wil je een UHD kopen en dan pizels stretchen/distorten?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:27:
[...]

Het artikel wat je linkt: geen 2160p en maar 24fps op HDMI1.4

Heeft jouw laptop een 1.4? Wil je op max 24fps werken? Wil je een UHD kopen en dan pizels stretchen/distorten?
De vraagstelling suggereert dat mijn antwoord "nee" zou moeten zijn ;).

Dan ga ik denk ik terug naar mijn initiële idee, om een 27" 1440p monitor te halen.

• MAX3400

MAX3400

SeatRider schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:56:
[...]

De vraagstelling suggereert dat mijn antwoord "nee" zou moeten zijn ;).
Ik heb zelf geen idee; en Asus staat erom bekend sommige manuals relatief lastig te laten vinden op hun site.

Even afgezien van het verschil in hoogte-pixels; als je in je handleiding of na overleg met Asus kan vinden dat je wel 1.4a hebt en de gooi wil doen naar 24fps werken, dan kan het alsnog.

Eventueel, maar dat is soms even lastig; neem je laptop mee op een rustig (afgesproken) moment naar de BCC ofzo, sluit aan op een 4K TV en als je er binnen 5 minuten niet uitkomt of je het werkend krijgt of het ziet er bagger uit (pixel-stretch, vertraging in scrollen etc), weet je ook genoeg :)

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True