Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Korte vraag mbt remote connect Windows 8 Server

Pagina: 1
Acties:

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 09:28

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al een tijdje probeer ik in te loggen op onze tweede dedicated server. Op de eerste kan ik gewoon inloggen, dat gaat prima maar op de tweede krijg ik telkens een "The logon attempt failed" melding. Maar andere mensen kunnen wél inloggen en ook als ik via mijn mobiel of tablet over 4G verbinding wil maken lukt dat.

Het lijkt er op dat het probleem bij mijn PC ligt maar ik heb geen idee waar? Ik heb reeds de firewall tijdelijk uitgezet. Deze PC draait op Windows 10 64 bit. Wat het voor mij zo ingewikkeld maakt is dat ik wel op de 1e server kan inloggen maar niet op de 2e. Iemand een idee? Je zou mij er erg blij mee maken. :P

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

NTLM / NLA staat aan op de machine/omgeving.?

Neemt niet weg dat Windows 8 Server niet bestaat en dat enige vorm van deductief troubleshooten niet in de topicstart is opgenomen?

/edit: wat is "remote connect"? Is dat de applicatie die het logon-proces moet verzorgen?

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2016 12:01 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Wat staat er in de logboeken?

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Ik had het verkeerd, het is een gewone PC die op Microsoft Windows 8.1 Professional draait. Zal gelijk even checken of NTLM / NLA aan staat. Remote connect als in, remote desktop connection, de Windows applicatie. edit: NLA staat uit.

[ Voor 4% gewijzigd door ArmouredSPony op 04-12-2016 13:06 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welk account gebruik je om een RDP sessie op te zetten met betreffende Windows 8.x Pc? Je zal namelijk een account op betreffende Pc moeten hebben welke geautorisateerd is om een RDP sessie op te zetten. Gebruik je verschillende accounts of één en dezelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 04-12-2016 12:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Er is 1 account, dit account gebruik ik ook om in te loggen vanaf mijn mobiel/tablet en dat gaat zonder problemen.

Edit: Ok dus ik kan wél verbinding maken via mijn mobiel met mobiel internet, andere computers op een ander netwerk kunnen ook verbinding maken. (Allemaal gebruiken ze hetzelfde useraccount op de windows 8.1 PC)

Ik kan echter geen verbinding maken met mijn PC, laptop, mobiel als ik verbonden ben met het netwerk hier via de WiFi. Dus het probleem ligt ergens bij mijn router instellingen denk ik? De router is een standaard KNP Xperia Box v10. Maar wat voor mij raar is: Ik kan wel een verbinding maken met andere servers. (via remote desktop connection)

edit: Gevonden! Moest de PC naam voor de username zetten om in te loggen, dit hoefde niet bij de andere PC. Dus ipv myusername werd het PCNAME\myusername en dan het wachtwoord. Bedankt voor de replies.

[ Voor 90% gewijzigd door ArmouredSPony op 04-12-2016 13:31 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Vul je iedere keer zelf je credentials in op staan deze er al ?

Cloud ☁️

Pagina: 1