Ik heb nu dus ook windows xp
, maar soms had ik bv op inet (irc) dat ik connection reset by peer kreeg, en dit kon ik dan oplossen met winipcfg te draaien en dan alles vrijgeven en dan alles vernieuwen. Maar op Windows Xp zit dat proggie niet. Als internet er mee uit scheidt dan kan ik er ook niet meer op komen. Ook niet als ik reboot, hij verandert om de 1 of andere vage reden dan me ip ook en kan ik niet eens meer connecten tot inet. Heeft iemand dit ook? Of weet iemand hoe ik dit kan fixxen?
De connectie disconnecten en weer reconnecten ?
Ja hoe? ik heb kabels van de modem er al uitgehaald en kabel naar netwerkkaart toe, lukt gewoon allemaal niet.
jah ik heb a geen ervaring met kabel en b niet met wxp
maare in w2k kan je bij verbindingen (de externe toegang) kan je op de verbinding van de ethernet kaart rechtermuis klikken en dan kan je disconnect kiezen.
maare issut niet us tijd om @home te bellen als je die problemen heb want ik neem aan dat jij (als tweaker) je internet verbinding wel goed kan instellen dus dan moet de fout bij @home liggen
maare in w2k kan je bij verbindingen (de externe toegang) kan je op de verbinding van de ethernet kaart rechtermuis klikken en dan kan je disconnect kiezen.
maare issut niet us tijd om @home te bellen als je die problemen heb want ik neem aan dat jij (als tweaker) je internet verbinding wel goed kan instellen dus dan moet de fout bij @home liggen
Lijkt mij ook dat de fout bij @home ligt, want hij zit bij chello...Op zaterdag 30 juni 2001 21:34 schreef Attilla het volgende:
Ja johhny ipconfig zit erop maar met dat werkt het ook niet, want dan doe ik ipconfig /release nou dat doet die dan, maar dan doe ik ipconfig /renew maar dan geeft die een error, en dan krijg ik een heel ander ip daarna zie ik bij me netwerk connections staan.
En ik denk niet dat het verstandig is om chello te bellen en te zeggen ik heb nu win xp maar inet doet nogal vaag
Vragen ze gelijk hoe komt u daaraan?
En ik denk niet dat het verstandig is om chello te bellen en te zeggen ik heb nu win xp maar inet doet nogal vaag
Vragen ze gelijk hoe komt u daaraan?
Gewoon naar Network gaan (Control Panel -> Network of eigenschappen van netwerkomgeving) en dan ff je verbinding disablen en weer enablen.
dat heb ik ook al gezegd een posts naar bovenOp zaterdag 30 juni 2001 21:49 schreef rb338 het volgende:
Gewoon naar Network gaan (Control Panel -> Network of eigenschappen van netwerkomgeving) en dan ff je verbinding disablen en weer enablen.
Oeps sorryOp zaterdag 30 juni 2001 22:41 schreef Attilla het volgende:
[..]
dat heb ik ook al gezegd een posts naar boven
Ja maar dit lukt om de 1 of andere vage reden dus ook niet. Ik vind het nogal kut want als inet er mee stopt moet ik helemaal gaan formateren om het weer te laten werken
Dat vage Ip begint zeker met 169.nogwat?? Dat betekend gewoon dat je ei'k geen ip hebt kunnen krijgen van de DHCP. Dit is een tijdelijke ip waar je niks mee kunt. Oftwel je hebt geen verbinding met de DHCP. Maar hoe je dit op kunt lossen? Geen id.Op zaterdag 30 juni 2001 21:41 schreef kruitje het volgende:
Ja johhny ipconfig zit erop maar met dat werkt het ook niet, want dan doe ik ipconfig /release nou dat doet die dan, maar dan doe ik ipconfig /renew maar dan geeft die een error, en dan krijg ik een heel ander ip daarna zie ik bij me netwerk connections staan.
computer uitzetten
stekker van je modem eruit trekken (aan de kant van het stopcontact).
20 seconden wachten
terug erin pluggen
wachten tot online groen brand
computer aan
voila.
Oh ja.. met Windows XP krijg je geen ondersteuning op de Chello HD. Heb je best wel pech eigenlijk..
stekker van je modem eruit trekken (aan de kant van het stopcontact).
20 seconden wachten
terug erin pluggen
wachten tot online groen brand
computer aan
voila.
Oh ja.. met Windows XP krijg je geen ondersteuning op de Chello HD. Heb je best wel pech eigenlijk..
I want to live forever, so far.. so good.
hoe bedoel je dit?
En dat van die kabel heb ik ook al geprobeerd!
hoe bedoel je dit?
En dat van die kabel heb ik ook al geprobeerd!
Hij bedoelt dat de Chello Helpdesk geen support geeft op Windows XP... Dus als jij belt dat je een rare verbinding hebt en Win XP draait, zullen ze je modem een keer pingen, maar voor de rest mag je 't zelf uitzoeken...
Maar werkte 't wel goed onder 98/NT/2000, of wat je ervoor ook op had staan??
Maar werkte 't wel goed onder 98/NT/2000, of wat je ervoor ook op had staan??
[flame]
Het maakt niet uit wat je draait, de Chello HD heeft volgens mij nog nooit succesvol een probleem verholpen.
[/flame]
Draai je misschien een nogal stricte firewall? Je kunt dan problemen krijgen met een IP via DHCP heb ik gehoord.
Het maakt niet uit wat je draait, de Chello HD heeft volgens mij nog nooit succesvol een probleem verholpen.
[/flame]
Draai je misschien een nogal stricte firewall? Je kunt dan problemen krijgen met een IP via DHCP heb ik gehoord.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Maar werkte 't voordat je XP hebt geinstalleerd nou wel of niet goed?
Ja toen werktte het goed, want als toen bv inet stoptte kon ik gewoon winipcfg draaien en dan deed het het weer
1) Command prompt starten
2) IPCONFIG /RELEASE ALL
3) IPCONFIG /RENEW
voila.
Je kunt hier ook een batchfile voor schrijven.... zoiets als:
@ECHO OFF
IPCONFIG /RELEASE ALL
IPCONFIG /RENEW
IPCONFIG /ALL > C:\ip.txt
NOTEPAD C:\ip.txt
Daarmee krijg je dus meteen een overzichtje van de nieuwe IP configuratie in Notepad.
2) IPCONFIG /RELEASE ALL
3) IPCONFIG /RENEW
voila.
Je kunt hier ook een batchfile voor schrijven.... zoiets als:
@ECHO OFF
IPCONFIG /RELEASE ALL
IPCONFIG /RENEW
IPCONFIG /ALL > C:\ip.txt
NOTEPAD C:\ip.txt
Daarmee krijg je dus meteen een overzichtje van de nieuwe IP configuratie in Notepad.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Ik snap er ff nix van... Dit alles geprobeerd en hij blijft maar de dhcp server niet vinden.... voor xp geen probleem na xp niet meer mogelijk om aan dhcp gegevens te komen..
disablen helpt niet
release/ renew niet
help!
hehehe
disablen helpt niet
release/ renew niet
help!
hehehe
Verwijderd
kijk eens of je link-lampjes branden onder XP.
XP heeft de neiging om de nic verkeerd in te stellen.
als ze uit staan zet je nic dan eens hard op 10mbit half duplex en probeer dan nog eens of link brand.
mochten ze wel branden zorg er dan voor dat je eerst een release doet op het werkende OS (win98 ??)
dan modem eruit
pc uit
modem aan
wacht op online
pc aan
en ip renewen.
-gl-
XP heeft de neiging om de nic verkeerd in te stellen.
als ze uit staan zet je nic dan eens hard op 10mbit half duplex en probeer dan nog eens of link brand.
mochten ze wel branden zorg er dan voor dat je eerst een release doet op het werkende OS (win98 ??)
dan modem eruit
pc uit
modem aan
wacht op online
pc aan
en ip renewen.
-gl-
Verwijderd
YWOp zaterdag 24 november 2001 16:50 schreef DropRuitje het volgende:
Perfect dit was de oplossing!
bedankt...
-tread closed-