Amazon.de retour procedure

Pagina: 1
Acties:
  • 25.154 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Heeft er iemand ervaringen met het retourneren bij amazon.de?

Ik heb vrijdag 25-11-2016 een retourzending gedaan (via Post NL) naar Nederlands antwoordnummer 11170 5600VC Eindhoven, zoals op de instructies te lezen viel.
Maar verder tot op heden niets mogen vernemen (gaat om een bedrag van 350 euro).
Ik zie ook geen contact formulier op de amazon.de website staan om navraag te doen.

Track and trace laat zien dat het 26-11 is bezorgd.

[ Voor 6% gewijzigd door Cobb op 04-12-2016 08:48 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:55
Heb je al contact opgenomen met Amazon zelf? Wellicht dat zij kunnen inzien of het pakket al verwerkt is in Eindhoven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelleners
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 11:36
Als je iets terugstuurt naar Amazon gaat dat inderdaad via Eindhoven. Deze sturen het door naar Amazon. Dat kan wel tot bijna 3 weken duren (meestal 2) totdat je geld terug krijgt. Ik heb hier al veel besteld en het is nog altijd goed gegaan.
Geen zorgen, komt zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:52
Don't worry. Amazon customer service is ver bovengemiddeld.

Vanaf dat antwoordnr moet het afaik nog doorgestuurd of verwerkt worden.

Op de Amazon.de site is weldegelijk een contractformulier beschikbaar. Daar kun je zowel in het Duits als Engels mee uit de voeten. Het zoeken ernaar is echter dramatisch :P

Ik heb het even nagekeken bij mijn enige retour ooit en die had ik in de eerste week van september bij PostNL afgegeven en op 21 september kreeg ik een email met "Rücksendung erhalten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:07
Rukapul schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:00:
Op de Amazon.de site is weldegelijk een contractformulier beschikbaar. Daar kun je zowel in het Duits als Engels mee uit de voeten. Het zoeken ernaar is echter dramatisch :P

Ik heb het even nagekeken bij mijn enige retour ooit en die had ik in de eerste week van september bij PostNL afgegeven en op 21 september kreeg ik een email met "Rücksendung erhalten"
Amazon.de heeft tegenwoordig ook een Nederlandstalige klantenservice! Maar dat formulier om de klantenservice te bereiken hebben ze dan wel weer goed weggestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
Zoals Rukapul al aangaf kan een retour lang duren. Het antwoordnummer is van Cycleon, zij verzorgen in Nederland de retouren voor Amazon. Deze worden dan weer doorgestuurd naar Amazon, dit duurt meestal twee weken. Soms wil het ook bijna een maand duren...
Overigens is Amazon meestal wel klantgericht, als je een bericht stuurt dat het nog niet terugbetaald is doen ze meestal toch direct (ze kunnen zien of het pakketje ontvangen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Cobb schreef op zondag 4 december 2016 @ 08:47:
Heeft er iemand ervaringen met het retourneren bij amazon.de?
Ja! Dat werkt gewoon prima ('tadellos')
Heb wel eens een duur objectief geretourneerd. Idd, het kan wel 2 weken duren voordat de terugzendingsstatus correct is verwerkt. Maar dan wordt binnen 24-48h je cc tegoed bijgewerkt.
En andere keer een kostbare omruil (bedrag >1000 euro); ik had een vervangend exemplaar al binnen VOORDAT ik de oude retour gestuurd had.
Cobb schreef op zondag 4 december 2016 @ 08:47:
Ik zie ook geen contact formulier op de amazon.de website staan om navraag te doen.
Gewoon in te zien onder Mein Konto/Artikel zurücksenden oder ersetzen/Rücksendungen verwalten.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Nu online
Ik moet nog even geduld hebben dus.
Die inzien functie had ik inderdaad gevonden maar daar stond nog geen informatie.
Rub147 schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:08:

Overigens is Amazon meestal wel klantgericht, als je een bericht stuurt dat het nog niet terugbetaald is doen ze meestal toch direct (ze kunnen zien of het pakketje ontvangen is).
Maar dit kan ik dus niet vinden, gewoon een contact formuliertje.

[ Voor 60% gewijzigd door Cobb op 04-12-2016 10:59 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Helemaal onderaan> Hilfe/Hulp > Heb je meer hulp nodig? > Andere problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Nu online
Ahhh ok. Maar goed ik wacht nog eventjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ja, heb er ervaring mee. Dit duurt nog even, maar als je er achteraan gaat dan storten ze het bedrag wel snel terug. Dus zou even contact met ze opnemen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:54

Vliegvlug

Flight Simple

*knip* Hier hebben we Shopreviews voor.

[ Voor 125% gewijzigd door Yorinn op 07-12-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

kelleners schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:00:
Als je iets terugstuurt naar Amazon gaat dat inderdaad via Eindhoven. Deze sturen het door naar Amazon. Dat kan wel tot bijna 3 weken duren (meestal 2) totdat je geld terug krijgt. Ik heb hier al veel besteld en het is nog altijd goed gegaan.
Geen zorgen, komt zeker goed.
Wel raar dat een groot bedrijf als amazon goed te boek staat maar dus niet de wet naleeft.
Amazon valt gewoon onder de EU wetgeving.
Daarin is opgenomen dat men binnen 14 dagen na retour de betaling moet hebben terug geboekt.
Die teller gaat lopen vanaf het moment dat TS zijn pakket aantoonbaar heeft verstuurd.

Een doorloop termijn langer als 2 weken is dan ook niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:03
Mooi he. Als een nederlandse webshop er langer als 3 uur over doet om een mail te beantwoorden of een week om terug te betalen bij een retour zijn het afzetters. Voor amazon geld dat niet en zijn het toffe peren..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is via Eindhoven enkel voor de Duitse Amazon of ook voor UK, FR etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelleners
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 11:36
Ik woon dicht bij de Duitse grens en laat ook wel vaker pakjes bezorgen op een afhaallocatie in Duitsland. Het voordeel is dat je de retouren ook via Duitsland laat lopen. Als ik een pakje retour stuur via deze afhaallocatie heb ik vaak de volgende dag al bericht dat geld wordt teruggestort, onder vermelding dat het geld weer opgeëist wordt als het pakje niet wordt ontvangen.
Via Eindhoven duurt het echt veel langer. Amazon Duitsland reageert echter zeer snel op mail en doen er alles aan om klanten het naar de zin te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:41

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Ik herken bovenstaande niet.
Afgelopen dinsdag heb ik een retour aangemaakt, label geprint en afgegeven bij een PostNL punt. De volgende dag was het geld alweer retour op mijn creditcard (waar ik ook mee had betaald). Op dat moment was het pakje nog niet afgeleverd bij Cycleon volgens de PostNL app.

Op deze manier heb ik al 3 retouren afgehandeld zien worden. Het ontvangen van het pakket door PostNL lijkt de trigger om mijn retourbetaling in gang te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
sambalbaj schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:17:
Is via Eindhoven enkel voor de Duitse Amazon of ook voor UK, FR etc.?
Ook als je als Nederlander bij de andere Europese Amazon websites besteld kan je een Cycleon label krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:54

Vliegvlug

Flight Simple

(Hmm, vreemd genoeg kan ik mijn oude post niet aanpassen)
Misschien was mijn beschrijving van mijn ervaring wat te lang maar wat ik wil zeggen is dat er alleen positieve ervaringen hier staan maar het ook wel eens niet goed kan gaan bij Amazon en dan zit je te wachten voor niets.

Dus als je het zeker wilt weten even contact opnemen met Amazon via het contactformulier bij het betreffende produkt in je 'mijn Amazon' omgeving. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 22:10

rik

Rub147 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:15:
[...]

Ook als je als Nederlander bij de andere Europese Amazon websites besteld kan je een Cycleon label krijgen.
Geldt helaas niet voor Italië heb ik eerder ervaren. En gek genoeg gaan mijn Duitse Amazon pakketjes sinds een paar maanden ook niet meer via Cyclomedia, had de indruk dat ze daarmee gestopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
rik schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:54:
[...]

Geldt helaas niet voor Italië heb ik eerder ervaren. En gek genoeg gaan mijn Duitse Amazon pakketjes sinds een paar maanden ook niet meer via Cyclomedia, had de indruk dat ze daarmee gestopt zijn.
Waren problemen met de koppeling tussen Cycleon en Amazon. Heb nu al weer paar keer een prepaid label gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 22:21
Dit soort 'nutteloze' updates horen hier niet.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 27-12-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 10:20
Ik heb aan aantal keren iets terug gestuurd en de status op postNL klopt dan voor geen meter: het blijft maar staan op 'Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL'. Ik krijg dan wat herinneringsberichten van Amazon dat ik het spul op tijd op de post moet doen.

En opeens is de status van de zending onder je Amazon account op 'retour ontvangen en afgehandeld' terwijl de status op PostNL nog steeds niet is verandert.

Ik heb over de status een klacht ingediend bij PostNL:

Antwoord van PostNL:
Volgens de gegevens heeft u een zending verstuurd naat Antwoordnummer 11170 5600VC EINDHOVEN. Niet altijd hebben wij een afleverscan bij een zending naar een antwoordnummer omdat deze verzameld worden en in een apart kanaal worden aangeboden. Mocht de zending niet zijn ontvangen door de geadresseerde, dan kan deze als antwoordnummerhouder zelf een onderzoek laten instellen bij PostNL. U heeft kosteloos een pakket verzonden naar het antwoordnummer, dat betekent ook dat de ontvanger verantwoordelijk blijft voor de zending. Wij hebbende afspraak met de houder van het antwoordnummer dat zij vragen over zendingen die retour worden gestuurd zelf beantwoorden.
Ik raad u daarom aan om contact op te nemen met de klantenservice van dat bedrijf.

Bij Zalando retour zie je wel netjes een bezorgdatum en dat het is afgeleverd terwijl het ook een antwoordnummer betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door Mandrake466 op 24-04-2017 09:49 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

@Mandrake466 En wat wil je bereiken met deze post? Je kickt een 4 maanden oud topic met, naar mijn idee, een shopreview. Aangezien we daar een andere plek voor hebben, zet ik hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.