Waar Socket G2 / rPGA988B i7 Quad Core CPUs te koop ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
Voor een nieuw project, ben ik opzoek naar Socket G2 Quad Core i7 processoren voor upgrade van refurbished ultraportables. Specifiek: i7-27x0QM, i7-28x0QM, i7-37x0QM, en i7-38x0QM serie.

Heel specifiek lijstje (met cpupassmark puntjes).

i7-2760QM: 6628
i7-3612QM: 6813
i7-3632QM: 6930
i7-2820QM: 6631
i7-2860QM: 7107
i7-3610QM: 7459
i7-3630QM: 7590
i7-3620QM: 7615
i7-3720QM: 8161
i7-3740QM: 8391
i7-3820QM: 8497
i7-3840QM: 8896

waaruit al duidelijk blijkt, dat er een performance winst is van een factor 2-3 t.o.v. dualcore. Waar koop je die CPUs tegenwoordig nog (voor een leuke prijs)?! Behoudens 1op1 via https://tweakers.net/aanbod/ , MarktPlaats, dan wel ebay USA?

Ik heb al diverse webshops aangeschreven in NL, maar tot dusver nul op rekest gekregen. :( Dus mijn vraag is waar ik op grote schaal (5-20 stuks per keer) dat soort CPUs kan inkopen. Bij voorkeur in NL, maar als er een betrouwbaar internationaal adresje is (in bijvoorbeeld UK of DE) ? Verneem het vraag van jullie.

Aanvulling: en ik heb overwogen om HP Elitebook / Dell Latitude workstations op te kopen en CPUs te gaan swappen met dualcores (die wel goed te verkrijgen zijn), maar dat is me teveel gedoe / financiële overhead. Heb ik een gat in de markt ontdekt? :9 Hmz ... of ik ga eens googlen op "spare parts". Maar dat is onbekend terrein voor me; en zal ongetwijfeld ook veel verschil zitten in aanbieders? Hoop dat 1 van jullie me verder kan helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door Rhy op 24-10-2017 09:51 . Reden: nog enkele compatible CPU's ingevoegd incl. passmark scores ]

Beste antwoord (via Rhy op 13-04-2017 16:56)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik pik er een willekeurige cpu uit, gooi hem door google en krijg meteen aanbod

https://nl.aliexpress.com...=2114.48010208.4.1.eR6yI4

weet je wel zeker dat deze cpu's ondersteund worden door de machines, want vooral de merkdingen zijn niet alleen ultra portable, maar ook ultra kieskeurig, als de cpu er al uitkan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online

weet je wel zeker dat deze cpu's ondersteund worden door de machines, want vooral de merkdingen zijn niet alleen ultra portable, maar ook ultra kieskeurig, als de cpu er al uitkan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Www.happybites.nl.
Een Nederlandse shop wel 2e hands spullen voor een leuke betaalbare prijs verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
frankym schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:58:
Www.happybites.nl.
Een Nederlandse shop wel 2e hands spullen voor een leuke betaalbare prijs verkopen.
Als die deze cpu's verkopen, link dan gelijk naar die cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Reepje schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:18:
[...]

Ik geef alleen een site door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
frankym schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:43:
[...]

Ik geef alleen een site door
Dan valt je bericht onder spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:18:
[...]

http://www.happybytes.nl/...ntel-mobile/core-i3-i5-i7 ... waar dus geen quadcores aangeboden worden (wat het probleem dus weer nader toelicht wat ik 1st post omschrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:06:

Valt mee qua kieskeurigheid. Natuurlijk gaat de TDP wel ruim buiten de originele specs, maar dat heeft ons tweakers nog nooit tegengehouden :P modden ahoy. 8)

Het kunnen vinden van de CPUs is ook niet moeilijk. Maar snelle levering en garantie (al is 't maar 1 maand) moet ook gezellig geregeld zijn. En dat is wat lastig met shoppen in China/USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Thanks. Lees 1st post nogeens ;) Ben er opzoek naar meer dan 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankym
Sorry, had je post half gelezen. Als ik ergens wat zie waar ze meerdere i7's verkopen zal ik je wat posten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:09

Nemesizz

Untouchable

Rhy schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:03:
[...]

Valt mee qua kieskeurigheid. Natuurlijk gaat de TDP wel ruim buiten de originele specs, maar dat heeft ons tweakers nog nooit tegengehouden :P modden ahoy. 8)

Het kunnen vinden van de CPUs is ook niet moeilijk. Maar snelle levering en garantie (al is 't maar 1 maand) moet ook gezellig geregeld zijn. En dat is wat lastig met shoppen in China/USA.
Toch heeft Reepje wel een punt.
Laptops zijn qua koeling vaak berekend op alleen de CPU (en/of GPU of combi daarvan) waar ze mee worden geleverd, en vaak niet voor componenten (als ze al willen werken) die meer power verbruiken en hitte genereren. Koeling is misschien wat te modden maar punt 2: de stroomvoorziening.
De spanningsregelaars (VRM's) zijn waarschijnlijk niet berekend op een CPU met een TDP die een stuk hoger ligt. De kans is dus dat die gaan oververhitten, en met een beetje pech (als er geen beveiliging in zit) ook door kunnen branden.

Soms kan het verschil in TDP maar iets van 10 of 15W zijn (lijkt weinig), maar bij laptops kan dat al een groot verschil maken tussen iets dat werkt of totaal niet gaat werken (oververhitting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Nemesizz schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:44:
[...]

Toch heeft Reepje wel een punt.
Laptops zijn qua koeling vaak berekend op alleen de CPU (en/of GPU of combi daarvan) waar ze mee worden geleverd, en vaak niet voor componenten (als ze al willen werken) die meer power verbruiken en hitte genereren. Koeling is misschien wat te modden maar punt 2: de stroomvoorziening.
De spanningsregelaars (VRM's) zijn waarschijnlijk niet berekend op een CPU met een TDP die een stuk hoger ligt. De kans is dus dat die gaan oververhitten, en met een beetje pech (als er geen beveiliging in zit) ook door kunnen branden.

Soms kan het verschil in TDP maar iets van 10 of 15W zijn (lijkt weinig), maar bij laptops kan dat al een groot verschil maken tussen iets dat werkt of totaal niet gaat werken (oververhitting).
Trust me ;) dat vooronderzoek heb ik al uitgebreid gedaan (weken voorwerk). Anders zou ik geen topic er over openen. Maar bedankt voor het meedenken. Het is niet altijd vanzelf sprekend inderdaad.

Update (17:39): Schoot me opeens te binnen; Amazon UK ! i7-3740QM kost daar 'slechts' £1692 8)7 notabene via HP |:( "usually dispatched within 1-3 weeks". :X

anyway begreep via een tweaker via PM, dat bestellen van CPUs in China niet zo eng is als 't lijkt. Dus ga ik ze daar maar bestellen. Tenzij iemand nog suggesties heeft voor een gunstig geprijsd adresje in Europa?

[ Voor 15% gewijzigd door Rhy op 04-12-2016 17:45 . Reden: aanvulling met emoticon fun ]

Pagina: 1