Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

klikaanklikuit ics200 of homewizard connect.

Pagina: 1
Acties:

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-11 08:58
Beste mede tweakers ik wil graag in mijn woning domotica toepassen. Nu twijfel ik tussen de kaku ics2000 en de homewizard.

Wat ik wil is dat als ik thuis kom de verlichting aan gaan en dat ik mijn zonwering kan bedienen.
Ik wil het liefst dat de verlichting in de avond uren aangaat als ik zeg maar de straat ingereden kom nu weet ik dat dit met philips hue kan maar weet niet of het met Een van deze twee kan.

Wat betreft beveiliging heb ik al een apart alarmsysteem deze hoeft er niet aan gekoppeld te worden.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen om de knoop door te hakken want je leest toch wel verschillende verhalen.

• wbtje
niemand?

• sanderbaks
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-10-2022
ik heb de zelfde vraag :) en ik wil graag siri kunnen gebruiken ..

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Ik heb zelf hier (al een jaar of 6 a 7 ondertussen?) een ics1000 staan, het oude model dus. Qua functies lijken de ics2000 en homewizard redelijk gelijk met zowel 433/868MHz en Zigbee HA/LL.

Bij de ics1000 (zelfde app als voor de ics2000) kun je tijden instellen wanneer welke lampen aan moeten en schakelt dan netjes over 433MHZ de lampen aan. Let er op dat 433MHZ 1-richting is, dus je schakelt en er komt geen terugkoppeling dat de lamp ook echt aan is. Met 868MHZ en Zigbee kan dat wel, daar is ook de status van de schakelaars mee uit te lezen.

Ik weet niet of de beveiliging, voor zover je dat zo kunt noemen, van de ics2000 beter is dan de ics1000, want bij de ics1000 is het gewoon custom udp-pakketjes je netwerk op slingeren en je lampen schakelen, dus dat kan hier nu ook via ssh of voor m´n vriendin gewoon met een php gehost op m´n eigen lokale servertje, tijdens de vakanties dus gewoon met een cronjob ;).

De standaard apps van klik-aan klik-uit zijn nogal brak, dus zou de vergelijking eerder maken op welke functies van de twee je daadwerkelijk wilt gebruiken.

Insert vies grapje hier

• wbtje
ok bedankt voor je uitleg. ik ben benieuwd of er iemand is die de ervaring heeft met de homewizard variant.

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:53
HW kan ook Hue doen meen ik, hier bevalt het wel ok, alleen delay van de app is jammer.

Denk dat je meest uitgebreide hardware krijgt voor het geld. Heb hier ook 5 rolluiken op de HW.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• wbtje
klopt dat had ik ook gelezen. iemand ervaring met de gps van HW?
Pagina: 1