Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy.nl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-08 12:51
Ik heb enkele dagen deze tv in gebruik, maar bij Netflix merk ik relatief veel ghosting, hebben meer gebruikers met dit scherm dit?
Of wellicht al een idee om dit op te lossen?

Beste antwoord (via Jazzy.nl op 16-12-2016 10:47)

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-07 13:55
Probeer bij de beeldmodus die je gebruikt bij de motion settings de stand op gebruiker /user te zetten en dan de de dejudder op 0 en de deblur op 10, geeft dat nog ghosting, dan de motion settings op off zetten.

Dit moet je trouwens voor iedere beeldmodus instellen, bijvoorbeeld voor HDR bright/dark/user tijdens 4k HDR programmas in Netflix en bij normale content (ik zou hierbij ISFdark gebruiken) ook

[ Voor 31% gewijzigd door geert01 op 12-12-2016 16:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
Probeer eens een andere beeldinstelling. Helpt de cinema stand bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:28

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb nergens last van op onze schermen. De 55 en de 65 variant draaien prima in elk geval! Settings staan overigens wel op Cinema.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-07 13:55
Probeer bij de beeldmodus die je gebruikt bij de motion settings de stand op gebruiker /user te zetten en dan de de dejudder op 0 en de deblur op 10, geeft dat nog ghosting, dan de motion settings op off zetten.

Dit moet je trouwens voor iedere beeldmodus instellen, bijvoorbeeld voor HDR bright/dark/user tijdens 4k HDR programmas in Netflix en bij normale content (ik zou hierbij ISFdark gebruiken) ook

[ Voor 31% gewijzigd door geert01 op 12-12-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• music_maniac65
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11-2020
Ik heb geen last van ghosting tijdens gewone TV uitzendingen of blue ray films, maar met mijn 65E6V heb ik wel last van dubbel beeld/ondertiteling in 3D mode. Als ik wat hoger/lager ga zitten lijkt het kort te helpen, maar dan komen de dubbele lijnen weer terug. Iemand een idee wat dat is? Met mijn (veel oudere) LG 55 inch LED 3D tv had ik daar geen last van, en die stond op dezelfde kast als mijn nieuwe tv. Ook had ik bij beide TV's niet aan de instellingen gezeten, die staan dus nog op standaard ingesteld.

Extra info: Bij de oude tv maakte het niet uit of ik nu op 1,5 meter, of op 3,5 meter ging zitten van de tv af. Bij de nieuwe tv maakt het ook geen verschil of ik er kort op ga zitten, of zo ver als mogelijk (3,5 meter), ik blijf dubbel beeld/ondertiteling zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:26
De kijk hoogte is denk ik de oorzaak je probleem, dit is ook op diverse andere forums naar voren gekomen, dus intussen had je zoals je schrijft dit zelf al ondervonden.
Dus zoek de juiste Kijk hoogte als je van de 3D wilt gaan genieten. Succes.
Pagina: 1