Computer start opnieuw op, maar sluit gelijk af.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

vanochtend wou ik mijn PC (vast) aanzetten, de computer hoor ik gewoon opstarten maar tot mijn verbazing blijft het scherm op zwart. Als ik de monitor vervolgens opnieuw aanzet geeft die een 'Geen signaal/ NO signal' aan.

- Monitor werkt volledig, knopjes en dergelijk.
-Ik heb het met zowel een HDMI als VGA geprobeerd maar beide soorten monitoren geven een no signal aan.
-De videokaart, CPU fan, stock fan draaien en starten gewoon op.
-Het lijkt mij dat ik niet in de BIOS kan komen, ik hoor ook geen "BEEPS" zodra de PC opstart.

Hieronder mijn specificaties:

Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core i7 4770 @ 3.40GHz
8,00GB Single-Channel DDR3
Gigabyte Technology Co. Ltd. H81M-S1
8192MB ATI AMD Radeon R9 390 Series (MSI)
931GB Western Digital WDC WD10EZEX-00BN5A0 (SATA)
Cooler Master GM G750M

Ik hoop dat u mij verder kunt helpen met het probleem!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke GPU wordt als eerste geinitialiseerd? De dedicated GPU of de onboard GPU? :)
Waarschijnlijk is de output nu dus naar de andere GPU verstuurd, dus sluit de monitor even op de andere grafische poorten aan dan waarvan hij zou moeten werken.

Als de PC verder geen piepjes geeft, komt hij waarschijnlijk dus wel de POST door. Is ook te checken door de monitor op een andere aansluiting aan te sluiten (dedicated GPU vs moederbord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CH40S schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:53:
Welke GPU wordt als eerste geinitialiseerd? De dedicated GPU of de onboard GPU? :)
Waarschijnlijk is de output nu dus naar de andere GPU verstuurd, dus sluit de monitor even op de andere grafische poorten aan dan waarvan hij zou moeten werken.

Als de PC verder geen piepjes geeft, komt hij waarschijnlijk dus wel de POST door. Is ook te checken door de monitor op een andere aansluiting aan te sluiten (dedicated GPU vs moederbord).
Dankjewel voor je snelle reactie.

Ik heb de HDMI monitor aangesloten via de videokaart, en de VGA Monitor via (als ik het goed heb) het moederbord. Hoe kun je zien of de dedicated GPU of de Onboard GPU opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo net ook gemerkt dat de lichtjes van zowel mijn muis als mijn toetsenbord, meerdere malen geprobeerd erin-eruit te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Videokaart eruit halen en onboard vga aansluiten en nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Videokaart eruit halen en opnieuw plaatsen, en testen.

Voeding lenen en uitwisselen kun je ook proberen.

Is er een speaker ingebouwd?

[ Voor 13% gewijzigd door jan99999 op 30-11-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
wilt nog wel eens gebeuren dat de videokaart door z'n gewicht een beetje uit het pci-e slot zakt.

Ook even de stekkers van de voeding aandrukken op de videokaart, kan ook nog wel eens de boosdoener zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik heb middels geprobeerd om de videokaart er opnieuw in te stoppen, maar nog steeds geeft mijn monitor geen signaal. Ook VGA-Monitor uitgeprobeerd via het moederbord aansluiting maar ook dat geeft geen reactie. Zou het moederbord het hebben gegeven? De lichten van mijn keyboard + muis gaan namelijk ook niet aan bij het opstarten van de PC. Voeding zal het niet zijn, 2 weken geleden nog geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
is jouw ATX_12 volt ( 4pin) aansluiting wel goed aangesloten ? zit naast processor.

CMOS clear doen dus BIOS resetten.

Bios F5 heb je nodig voor jouw processor, geen idee of dit goed gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huib_Bloodstone schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:01:
is jouw ATX_12 volt ( 4pin) aansluiting wel goed aangesloten ? zit naast processor.

CMOS clear doen dus BIOS resetten.

Bios F5 heb je nodig voor jouw processor, geen idee of dit goed gaat :P
ATX 12 zit juist aangesloten.
Heb de CMOS gerset, maar nog steeds geen signaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2016 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:06:
Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik heb middels geprobeerd om de videokaart er opnieuw in te stoppen, maar nog steeds geeft mijn monitor geen signaal. Ook VGA-Monitor uitgeprobeerd via het moederbord aansluiting maar ook dat geeft geen reactie. Zou het moederbord het hebben gegeven? De lichten van mijn keyboard + muis gaan namelijk ook niet aan bij het opstarten van de PC. Voeding zal het niet zijn, 2 weken geleden nog geupgrade.
Wel met de losse kaart eruit getest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:44:
[...]

Wel met de losse kaart eruit getest ?
Geprobeerd, maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Laatst online: 13-09 09:15
Hoor je normaal wel piepjes?

Haal je RAM er eens uit en boot je PC zonder RAM.
Als het goed is moet je nu een bepaalde pieptoon horen.
In het boekje van je moederbord staat wat de pieptoon betekend.

Mocht je dus piepjes horen is je mobo goed. Mijn volgende stap zou dan zijn om nieuw RAM te proberen.
Als je geen piepjes hoort dan zou mijn volgende stap zijn om een nieuw mobo te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor geen piepjes wanneer ik zonder ram opstart. Heb op dit moment geen ander mobo thuis liggen. Betekent dit dat het een nieuw mobo word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Laatst online: 13-09 09:15
Durf het niet 100% met zekerheid te zeggen.
Gaat er wel iets branden qua lampjes op je mobo?

Trek eens alles los, behalve je voeding en de CPU.
Als deze dan nog steeds niets doet kun je er van uit gaan dat het moederbord toch defect is.

categorie: Moederborden

Eventueel andere moederborden.

[ Voor 36% gewijzigd door Clavis op 01-12-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/b7DhDn8.jpg

Er zitten geen lampjes op mijn moederbord, maar de CPU-fan draait wel. Toetsenbord + muis lichten ook niet op bij opstarten pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Jurien, waar kom je vandaan?
Indien je in de buurt van Rozenburg ( Rotterdam) woont nodig ik je uit om je computer na te kijken.

Ik heb hier nog wel div. Onderdelen om uit te kunnen sluiten wat er kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank, maar helaas is dit te ver weg van mijn locatie. De lampjes van de videokaart werken wel gewoon.

Handig om te weten, wanneer ik de computer opstart krijg ik geen eens het moederbord logo te zien. Het beeld blijft gewoonweg zwart maar alle lampjes binnenin brandne gewoon.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2016 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
als ik alles zo lees gaat mijn gevoel ook uit naar een kapot moederbord.

heb je de muis of toetsenbord al een keer op de usb 3.0 poorten aangesloten of als je ze daar nu op hebt op de usb 2.0 poorten aangesloten?
(de usb poorten die blauw zijn zijn usb 3.0 de anderen usb 2.0)

als de muis en toetsenbord het op beide poorten niet doen. denk ik toch echt dat het moederbord kapot is wat ik wel raar vind dat dit zo kort na het vervangen van de voeding is.

volgens mij heeft dit moederbord ook geen speaker standaard op het moederbord zitten deze moet er op aangesloten zijn voor je piepjes hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bovenste 4 pins van de 24 pins connector lijken er niet goed in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hjvg schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:17:
als ik alles zo lees gaat mijn gevoel ook uit naar een kapot moederbord.

heb je de muis of toetsenbord al een keer op de usb 3.0 poorten aangesloten of als je ze daar nu op hebt op de usb 2.0 poorten aangesloten?
(de usb poorten die blauw zijn zijn usb 3.0 de anderen usb 2.0)

als de muis en toetsenbord het op beide poorten niet doen. denk ik toch echt dat het moederbord kapot is wat ik wel raar vind dat dit zo kort na het vervangen van de voeding is.

volgens mij heeft dit moederbord ook geen speaker standaard op het moederbord zitten deze moet er op aangesloten zijn voor je piepjes hoort
Moederbord is al inbegrepen sinds ik deze PC gekocht heb (3/4 jaar). OOk een aansluiting op een 3.0 poort geeft geen reactie. IK zie het lichtje mischieen een milliseconde aanflitsen maar gaat gelijk weer uit. (Op de muis).

De 24-pin zit er helemaal in, zo stevig mogelijk aangedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:58:
[...]

Moederbord is al inbegrepen sinds ik deze PC gekocht heb (3/4 jaar). OOk een aansluiting op een 3.0 poort geeft geen reactie. IK zie het lichtje mischieen een milliseconde aanflitsen maar gaat gelijk weer uit. (Op de muis).

De 24-pin zit er helemaal in, zo stevig mogelijk aangedrukt.
zoals ik op de foto kan zien lijkt de power connector ook wel goed aangesloten (weet niet waarom jvradeon denkt van niet)

volgens mij is er veder niet echt een manier om dit te testen.

maar ik ga er maar vanuit dat het moederbord kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hjvg schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:06:
[...]

zoals ik op de foto kan zien lijkt de power connector ook wel goed aangesloten (weet niet waarom jvradeon denkt van niet)

volgens mij is er veder niet echt een manier om dit te testen.

maar ik ga er maar vanuit dat het moederbord kapot is
Dan moeten we daar maaar van uit gaan, in ieder geval bedankt. Zonder ram ook al geprobeert op te starten en dat gaf ook geen werking. Nu dus op zoek naar een nieuw (betaalbaar) moederbord.

pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:09:
[...]

Dan moeten we daar maaar van uit gaan, in ieder geval bedankt. Zonder ram ook al geprobeert op te starten en dat gaf ook geen werking. Nu dus op zoek naar een nieuw (betaalbaar) moederbord.

pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6
dat lijkt op zich wel een mooi bord. let wel op dat hij wel in je kast past je oude bord is een Micro-ATX de nieuwe een ATX (dus een stukje groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wq
hjvg schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:17:
[...]

dat lijkt op zich wel een mooi bord. let wel op dat hij wel in je kast past je oude bord is een Micro-ATX de nieuwe een ATX (dus een stukje groter)
Bedankt, het is wel tijd voor een nieuw kast dus ik heb de Fractal Design Define S in mijn hoofd. Grote kast voor een lage prijs oftewel: bang for buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn computer komt in een soort loop als ik de PC opstart. De componenten gaan aan, maar sluiten daarna direct weer af.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core i7 4770 @ 3.40GHz
8,00GB Single-Channel DDR3
G1.Sniper B6 (rev. 1.0)
8192MB ATI AMD Radeon R9 390 Series (MSI)
931GB Western Digital WDC WD10EZEX-00BN5A0 (SATA)
Cooler Master GM G750M

Hierbij een demonstratievideo:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=C65ToAV-158&feature=youtu.be]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
je meest rechtse ramstick zit niet goed in zn slot gedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uberdude schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:28:
je meest rechtse ramstick zit niet goed in zn slot gedrukt
Dacht ik ook al inderaad, hij blijkt er echter wel compleet in te zitten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten de behuizing testen op de doos van het moederbord. Alleen moederbord, cpu, cpu koeler, voeding en geheugen en kijken of je in het bios kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Maak anders even een foto van je geheugenlatje om te zien of hij wel goed zit want voor zover ik kan zien zit hij er maar half in (ze gaan er met aardig veel kracht pas in).
En inderdaad zo kaal mogelijk systeem testen, maar zou beginnen met de foto mocht dat het al oplossen ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het exacte merk en type van het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonder videokaart opgestart heeft het probleem niet verholpen.

Geheugen is: Crucial Technology 8GB 1GX64 DDR3 1600 Udimm 240-Pin

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H7oJobA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:01:
Zonder videokaart opgestart heeft het probleem niet verholpen.

Geheugen is: Crucial Technology 8GB 1GX64 DDR3 1600 Udimm 240-Pin

[afbeelding]
Als ik dit plaatje zo kijk zit hij er niet goed in. Het zwart klemmetje moet hem ook echt klemmen. Nu zit hij gewoon los zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:04:
[...]

Als ik dit plaatje zo kijk zit hij er niet goed in. Het zwart klemmetje moet hem ook echt klemmen. Nu zit hij gewoon los zo lijkt het.
Heb het advies opgevolgd en hem er zo stevig mogelijk ingedrukt maar ik krijg hem niet volledig ingeklemd. Heeft dit te maken met het verkeerde type ram? (DDR-3).

Ter aanvulling:

De behuizing is vandaag vervangen door een Fractal Define Design s en het moederbord ook, voorheen kreeg ik een no signal op mijn scherm. Dus mischien wellicht een draadje over het hoofd gezien? Voeding is ook al 2~3 weken geleden vervangen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aijt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:05:
[...]

Heb het advies opgevolgd en hem er zo stevig mogelijk ingedrukt maar ik krijg hem niet volledig ingeklemd. Heeft dit te maken met het verkeerde type ram? (DDR-3).
Nee, dat moederbord support alleen DDR3, je kan proberen dat zwarte klemmetje bovenaan weer volledig lost te gooien en nog een keer goed drukken op het bovenste gedeelte op dat puntje van je ram stick.

Heb je trouwens ook geen speakertje erbij of ergens om een foutcode te beluisteren?

(Eventueel een andere slot proberen, kan geen kwaad)

[ Voor 4% gewijzigd door Aijt op 03-12-2016 22:09 . Reden: iets toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27

Wimmel

Hello

Aan het stof op de cpukoeler te zien is het geen nieuwe build. Heeft het voorheen wel gewerkt en zoja, wat is er gewijzigd?

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
RAM zit er iig niet goed in ;) Dat moet je echt met aardig wat geweld erin drukken.
Je kan proberen het latje er verder in te duwen en tegelijk dat zwarte lipje naar binnen te drukken.
Zwarte lipje moet uiteindelijk net zover als de groene lipjes gaan, echt in het ram latje steken dus.

[ Voor 21% gewijzigd door RGAT op 03-12-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je deze build zelf in elkaar gezet? Geen koelpasta vergeten tussen je cpu en cpu-koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Koeling probleem zou nooit zo snel een probleem veroorzaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie snelle hulp! RAM bleek er inderdaad niet correct in te zitten. Alles werkt smoothless!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:32

rdejongjr

Gnome

Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:35:
Dank voor jullie snelle hulp! RAM bleek er inderdaad niet correct in te zitten. Alles werkt smoothless!
Het zal nu of in ieder geval later voor geen meter meer lopen als je het systeem wat gaat belasten, haperen/traag/framedrops etc etc.

Dacht het al in het filmpje in alle 240p glorie al te zien maar op de foto komt het pas echt goed naar voren:
JE KOELER ZIT LOS!

[ Voor 18% gewijzigd door rdejongjr op 04-12-2016 03:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

En hoe is het moederbord bevestigd wanneer het er hier op lijkt dat de standoff hoger is dan het moederbord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wzlrgmup8Y8a7gaUToyqLUuX/full.jpg

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even op een rijtje wat je nu nog even moet fixen:
- Zoals rdejongjr al zegt zit je CPU koeler er niet goed op (de push pins staan de verkeerde kant op gedraaid)
- Zoals Wimmel opviel is het handig om even te checken of je overal wel de afstandsbusjes hebt geplaatst, en niet direct het moederbord aan de kast hebt vastgemaakt.
- Je 24 pins connector zit er ook niet goed in (of in ieder geval de bovenste 4 pins), als deze nog wat losser gaat zitten kun je de connector zomaar slopen. Even aandrukken dus.

Volgens mij ben je iets te voorzichtig geweest met dingen aandrukken. De onderdelen kunnen best wat hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG. Tevens beide probleemtopics gemerged.

[ Voor 52% gewijzigd door br00ky op 04-12-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wimmel schreef op zondag 4 december 2016 @ 07:59:
En hoe is het moederbord bevestigd wanneer het er hier op lijkt dat de standoff hoger is dan het moederbord.

[afbeelding]
Dacht het al in het filmpje in alle 240p glorie al te zien maar op de foto komt het pas echt goed naar voren:
JE KOELER ZIT LOS!

Heeft dit effecten op de prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Ja. Wanneer de koeler niet juist gemonteerd is kan de CPU zichzelf terugschakelen om oververhitting te voorkomen. Wanneer het moederbord verkeerd bevestigd is kan dit zelfs leiden tot kortsluiting waarbij er van alles defect kan raken danwel vreemde problemen veroorzaken.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enige aanraders dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
Je koeler goed vastzetten misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad, check in zijn geheel nog eens of de boel goed is gemonteerd. Je hoort geen standoff zoals in Wimmel in "Computer start opnieuw op, maar sluit gelijk af." over te houden en je koeler hoort niet los te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een statiefje van de koeler is afgebroken, vandaar dat die los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 16:41
Als er één niet goed zit, dan kan je koeler niet goed koelen want die hoort echt aan alle zijden vast te zitten...

Dus waarschijnlijk ga je een nieuwe koeler nodig hebben, tenzij jij dat statiefje kunt vervangen door een goede....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Een nieuwe stock koeler heb je al voor 7€ .
Ik zou gelijk voor een goede koeler gaan.

Ik heb zelf de coolermaster TX3 perfecte koeler. Max temp is 41graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Als ik alles zo lees is het misschien verstandig om naar een computerzaak te gaan en samen met hun even alles controleren.

Je cpu koeler moet toch wel goed zitten anders gaat hij problemen geven met temperatuur en in het ergste geval een kapotte cpu
Pagina: 1