Mijn program

Pagina: 1
Acties:
  • 777 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupOfCoffee
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-09 23:47
Hallo allemaal

Mijn naam is *knip* en ben 15 jaar oud(ook heb ik dyslexie vandaar eventuele fouten).
Ik heb een verhaal en vraag over programmen.

Ik begon(kwam in contact met) programmen toen ik 10/11 jaar was. Ik begon met batch programmeren en kon dat tot op zeker hoogte best goed. Toen ik 12 was werd het even rustig totdat ik Microsoft visual studio 2010 op mijn vaders pc vond waar ik C# programmaatjes heb gemaakt. Toen ik 13 was vond Java, dit was mijn eerst taal die ik ook begreep i.p.v YouTube video na-apen maar toen ik er verder in wou komen liep ik tegen een probleem aan ik snapt Object Oriented Programming(OOP) niet dus stopt ik. 14 begon ik met C++, ik hielt van de code en ik snap zelf de OOP. 15 ik heb ondertussen een eigen pc met Windows. Toen ik wou gaan Duobooten met Linux(ik had gelezen dat je C++ beter kunt programmeren in een Unix-like environment) ging het mis. Ik begon met Ubuntu maar dat was niks voor mij. Dus verwijderde ik de partitie(FOUT) om mint te installeren maar ik kreeg een grub error omdat ik de bootloader in verwijderd had. De error werd erg en erg toen heb ik maar Linux en daar zijn we nu het is 3 maanden geleerden dat ik Linux had geïnstalleerd.

Mijn vraag is in welk talen ik me het ik zou kunnen vast bijten?

Ik hoop dat jullie hebben kunnen lachen om mijn stomme fout en mijn kunnen helpen met me vraag

Met vriendelijk groeten *knip*

P.s ik hoop dat er niet veel fouten in zitten in verband met dyslexie

[ Voor 1% gewijzigd door NMe op 04-12-2016 12:04 . Reden: Preventief geanonimiseerd ;) ]

<Signature>The Young Linux Geek</Signature>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 16:14

Gerco

Professional Newbie

Dat hele gedoe over "beter in Unix omgevingen" en dergelijke is misschien niet helemaal onzin, maar wel volkomen irrelevant voor jou als beginner. Je moet een OS pakken waar je comfortabel mee bent, of dat nu Windows, Mac OS X of Linux is maakt weinig uit. Je kan C#, C++ Java op al die systemen gebruiken.

Qua taal zou ik gaan voor iets als Python, C# of Java. De reden hiervoor is dat deze talen veel van de details voor je verbergen en dat is in het begin wel zo handig. Je hoeft je niet druk te maken over wanneer geheugen te reserveren, wanneer het vrij te geven en ze komen allemaal met ingebouwde array index checks en fatsoenlijke foutafhandeling.

Wanneer je het idee doorhebt van je programma opdelen in stukjes en de problemen die je tegen komt 1 voor 1 oplossen, hoe je complexe programma's kan samenstellen uit simpele delen, etc. Wanneer je dat soort dingen onder de knie hebt en je hebt de extra performance nodig omdat je een game wilt maken oid kun je naar C++ gaan kijken. Het is zeker waardevol om naar C++, C en zelfs assembly te kijken, al was het maar omdat je dan beter begrijpt wat een taal als C# of Java allemaal voor je regelt. Ik zou deze dingen echter niet als beginner aanpakken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Er zitten wel wat kleine foutjes in maarja swat ;) ik maak er zelf ook veel.

Je hebt blijkbaar al met enkele talen in aanraking geweest, maar ik zou c# (c sharp uitgesproken) of c++ terug een kans geven.
Waarom C#: heel krachtige taal en met dot net ook een redelijk flexibele taal aan't worden.
C++: krachtige taal maar zeer low level (aan andere tweakers, verbeter me maar ;) ) kwa functies.

Zelf programmeer ik in vb.net maar als ik nu nog een taal moest leren zou het c# zijn, veel meer voorbeelden.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Taal maakt niet zoveel uit, maar ik zou wel een boek pakken/kopen over een taal om er meer over te leren. Je leert dan meer dan uit filmpjes of internet-tutorials en het is ook nog eens goed voor je 'normale' taalgevoel (je Nederlands/Engels).

Note: Nederlandse programmeerboeken zijn meestal slechte vertalingen uit het Engels en lopen vaak achter. Pak dus bij voorkeur een Engels boek. De 'Head First'-serie is erg goed voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Belangrijkste in dit verhaal is, wat wil je maken? :)
Ik denk persoonlijk dat je het meeste gaat hebben aan Java. Het draait zonder problemen cross-platform, en je kan er vele kanten mee uit. Als je wil kan je ook nog de mobiele kant uit en er Android-apps mee maken, moest dat je interesseren.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Snap je OOP echt? Weet je bvb wat SOLID is? Weet je echt wanneer je wel en niet inheritance moet gebruiken? Weet je wat dingen als containment, delegation, dependency injection zijn?

Als je je echt wil verdiepen dan leer je beter dat soort concepten. Begin bij OO talen want die zijn het meest gangbaar. Eender welke taal is goed, die die voor jou het meest praktisch is voldoet.

Eens je daar bent kan ik je aanraden om ook even functioneel programmeren te bekijken (zaken als Haskell, OCaml, F#, ...). De technieken en concepten die je daar leert kun je dan ook terug meenemen naar OO talen als daar je toekomst zou liggen.

Maar een taal zelf? Kies wat praktisch is.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
H!GHGuY schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:13:
Snap je OOP echt? Weet je bvb wat SOLID is? Weet je echt wanneer je wel en niet inheritance moet gebruiken? Weet je wat dingen als containment, delegation, dependency injection zijn?

Als je je echt wil verdiepen dan leer je beter dat soort concepten. Begin bij OO talen want die zijn het meest gangbaar. Eender welke taal is goed, die die voor jou het meest praktisch is voldoet.

Eens je daar bent kan ik je aanraden om ook even functioneel programmeren te bekijken (zaken als Haskell, OCaml, F#, ...). De technieken en concepten die je daar leert kun je dan ook terug meenemen naar OO talen als daar je toekomst zou liggen.

Maar een taal zelf? Kies wat praktisch is.
Nu zijn dat goede dingen om te weten, maar TS lijkt me nog redelijk in de beginfase te zitten, en hoeft echt niet al die voorgenoemde dingen te kennen om voor zichzelf wat leuks in elkaar te knutselen. Wanneer hij er plezier in heeft en dieper op alles in wil gaan komt hij vanzelf die dingen tegen. De hoofdvraag in de fase van TS lijkt me eerst nog (maar mogelijk zit ik er naast), wat wil TS bereiken? En op basis daarvan een taal uitkiezen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie Devschuur® Beleid - Welke taal
Dat soort informatie staat er niet voor niets. En je ziet er hier ook weer gelijk gebeuren: er worden verschillende talen aangeraden. Hoewel goed bedoeld zien we dit soort topics dan ook liever niet .

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.