Dag beste Tweakers,
Al weer 4 jaar gelden dat er een nieuw systeem is gekocht. De hoogste tijd dus.
En niks kopen eer de kenners van Tweakers er naar gekeken hebben.
Als jullie info missen hoor ik het graag.
Jullie mening en suggesties worden zeer gewaardeerd. Alvast bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gameplay en opnemen middels OBS MP en Shadowplay in 1080p/30fps, mogelijk 60fps. Maar zeker voor de toekomst de optie hebben om 1440p/60fps te kunnen draaien, als YT er echt klaar voor is. Streamen en deels renderen van videos zal door mijn huidige PC gedaan worden;
- i5-3570K FC-LGA4, "Ivy Bridge"
- MSI 4GB D5 X GTX970 Gaming 4G
- Corsair 16 GB DDR3-1600 Vengeance LP, XMP
- GIGABYTE GA-Z77X-D3H (rev. 1.0).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Denk dat ergens tussen de 1500 - 1800 prima te doen is. Tussen de 1200 - 1500 zou helemaal mooi zijn. Het gaat hier ook alleen om de PC. Alle randapparatuur en zelfs extra HD naast de SSD zijn niet nodig. Met de hoeveelheid data die ik verstouw zijn er toch extra oplossingen nodig naast de 2 HD's van 2T die ik al heb.
Suggesties voor goede HDs van 2T en meer zijn welkom.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deels al aanwezig, deels nee want zoals gezegd mijn huidige systeem zal ingezet gaan worden als stream PC, [gedeelde] video bewerking en [gedeelde] opslag en beheer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Functioneel. De kast hangt in een beugel van de vloer onder het bureau [ lang leve Ikea
]. Geen venster in de kast, geen waterkoeling, geen verlichting. Allemaal niet nodig. Ik ga niet overklokken omdat ik er te weinig ervaring mee heb en op zoek ben naar kwaliteit en prestatie op de langere termijn. Kwaliteit is erg belangrijk. Tevens zou ik het zeer op prijs stellen als ik na 2 jaar een upgrade kan uitvoeren van processor/videokaart/geheugen. Dat is me met het huidige systeem deels fout gegaan omdat toen naast een nieuwe 970 ook de i5 wilde upgraden naar een i7.
Kwa content/games. Ik speel de laatste nieuwe titels en wil dus zeker op goede settings spelen, Alles ultra is miet mogelijk omdat ik dan elk jaar een nieuw systeem moet aanschaffen. Maar 2 jaar beginnend op ultra en eindigen op boven gemiddelde instelling is voldoende.
De 750 voeding is gekozen omdat dit systeem minstens 2 extra HD gaat krijgen. Mogelijk is een 600 of zelfs 550 voeding voldoende?
Voor de toekomst zal 144 Hz met Gsync ook moeten kunnen.
Suggesties voor een 23'- 27' scherm zijn welkom. Maar misschien moet ik dit in en apart draadje zetten.
Main games die ik nu speel: ARMA 3 [mods] - BF1 - DayZ - RB6 Siege - Division - Battleground
In de toekomst komen daar weer een racesim en flightsim bij.
Videokaart.
Graag jullie mening, ervaring, review kennis van de verschillende 1070 kaarten. Uiteraard heb ik ook liever een SLi Titan X setup en ben ik al heel blij met een goede 1080, maar dat kan bruintje niet trekken.
Dus voor nu een Asus 1070, dacht ik. Meningen over mogelijke alternatieven als:
Gigabyte Geforce GTX 1070 G1 Gaming
KFA2 Geforce GTX 1070 8GB
Palit Geforce GTX 1080 Jetstream 8GB
Windows 10 home vs pro vs gaming.
Ik zit nog steeds op Win 7 Ultimate. Mogelijk is Win 10 Pro de betere keuze ipv weer een 7 Ultimate te pakken? Voor de toekomstige games zeker en optie. Maar ben ik blij met Big Brother Win 10?
Ik doe veel systeem beheer/management, thuis netwerk, NAS en dus streaming. Een home versie heeft voor mij daarom te weinig functionaliteit. Vandaar en 10 pro.
Ik heb de lijst al iets aangepast tov de Alternate build waar ik mee begon.
https://www.alternate.nl/...cdf38b2d848526432d2f9be0d
Ik moet gaan. Sinterklaas roept.
De huidige setup is deze:
Al weer 4 jaar gelden dat er een nieuw systeem is gekocht. De hoogste tijd dus.
En niks kopen eer de kenners van Tweakers er naar gekeken hebben.
Als jullie info missen hoor ik het graag.
Jullie mening en suggesties worden zeer gewaardeerd. Alvast bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gameplay en opnemen middels OBS MP en Shadowplay in 1080p/30fps, mogelijk 60fps. Maar zeker voor de toekomst de optie hebben om 1440p/60fps te kunnen draaien, als YT er echt klaar voor is. Streamen en deels renderen van videos zal door mijn huidige PC gedaan worden;
- i5-3570K FC-LGA4, "Ivy Bridge"
- MSI 4GB D5 X GTX970 Gaming 4G
- Corsair 16 GB DDR3-1600 Vengeance LP, XMP
- GIGABYTE GA-Z77X-D3H (rev. 1.0).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Denk dat ergens tussen de 1500 - 1800 prima te doen is. Tussen de 1200 - 1500 zou helemaal mooi zijn. Het gaat hier ook alleen om de PC. Alle randapparatuur en zelfs extra HD naast de SSD zijn niet nodig. Met de hoeveelheid data die ik verstouw zijn er toch extra oplossingen nodig naast de 2 HD's van 2T die ik al heb.
Suggesties voor goede HDs van 2T en meer zijn welkom.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deels al aanwezig, deels nee want zoals gezegd mijn huidige systeem zal ingezet gaan worden als stream PC, [gedeelde] video bewerking en [gedeelde] opslag en beheer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Functioneel. De kast hangt in een beugel van de vloer onder het bureau [ lang leve Ikea
Kwa content/games. Ik speel de laatste nieuwe titels en wil dus zeker op goede settings spelen, Alles ultra is miet mogelijk omdat ik dan elk jaar een nieuw systeem moet aanschaffen. Maar 2 jaar beginnend op ultra en eindigen op boven gemiddelde instelling is voldoende.
De 750 voeding is gekozen omdat dit systeem minstens 2 extra HD gaat krijgen. Mogelijk is een 600 of zelfs 550 voeding voldoende?
Voor de toekomst zal 144 Hz met Gsync ook moeten kunnen.
Suggesties voor een 23'- 27' scherm zijn welkom. Maar misschien moet ik dit in en apart draadje zetten.
Main games die ik nu speel: ARMA 3 [mods] - BF1 - DayZ - RB6 Siege - Division - Battleground
In de toekomst komen daar weer een racesim en flightsim bij.
Videokaart.
Graag jullie mening, ervaring, review kennis van de verschillende 1070 kaarten. Uiteraard heb ik ook liever een SLi Titan X setup en ben ik al heel blij met een goede 1080, maar dat kan bruintje niet trekken.
Dus voor nu een Asus 1070, dacht ik. Meningen over mogelijke alternatieven als:
Gigabyte Geforce GTX 1070 G1 Gaming
KFA2 Geforce GTX 1070 8GB
Palit Geforce GTX 1080 Jetstream 8GB
Windows 10 home vs pro vs gaming.
Ik zit nog steeds op Win 7 Ultimate. Mogelijk is Win 10 Pro de betere keuze ipv weer een 7 Ultimate te pakken? Voor de toekomstige games zeker en optie. Maar ben ik blij met Big Brother Win 10?
Ik doe veel systeem beheer/management, thuis netwerk, NAS en dus streaming. Een home versie heeft voor mij daarom te weinig functionaliteit. Vandaar en 10 pro.
Ik heb de lijst al iets aangepast tov de Alternate build waar ik mee begon.
https://www.alternate.nl/...cdf38b2d848526432d2f9be0d
Ik moet gaan. Sinterklaas roept.
De huidige setup is deze:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 365,- | € 365,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING | € 540,95 | € 540,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 20,95 | € 20,95 |
| 1 | G.Skill Trident Z F4-3200C16D-8GTZ | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart | € 14,95 | € 14,95 |